خیز تمدنی امت اسلامی به راحتی قابل تغییر نیست
گروههایی که به حاکمیت میرسند در حقیقت، قدرت در دستشان امانت است و مردم هم میزان توانمندی گروه ها و...
به گزارش صابرنیوز به نقل از 598، یکی از دلایل تحولات اخیر انقلاب مصر به شخصیت سیاسی محمد مرسی بازمی‌گردد که تا قبل از تحولات 2011 شاید کمتر کسی بود که مرسی را می‌شناخت و همه بر گزینه‌های باتجربه‌ی دیگر اخوان‌المسلمین تأکید می‌کردند.

بی تجربگی و ریشه های فکری و اعتقادی مرسی باعث شد که وی با نفی شایسته‌سالاری بر اخوانی کردن کابینه و دولت تأکید کند و به اشتباه، تصورکند که می‌تواند در جامعه‌ی متکثر و متنوع مصر، که جامعه‌ی مدنی قوی‌تری نسبت به سایر کشورهای عربی دارد، از ابزار دمکراسی در راه دیکتاتوری استفاده کند. در این راستا و به منظور روشن‌تر شدن ابعاد تحولات اخیر مصر، پایگاه 598 در گفتگوی کوتاهی با حجت الاسلام غریب رضا از کارشناسان جهان عرب و بیداری اسلامی  به بررسی این موضوع پرداخته است که در ادامه می آید.
وی در پاسخ به این سوال که آیا انتخاب محمد مرسی انحراف در انقلاب مصر بود اظهار داشت: من این تعبیر انحراف انقلاب ها را درست نمیدانم و اعتقاد ندارم که این انقلاب ها منحرف شده باشند بلکه انقلاب ها در یک مسیر تکاملی در حال پیشرفت و حرکت هستند البته غرب و آمریکا برای تغییر مسیر آنها به نفع منافع غرب و علیه منافع حکومت اسلامی در تلاش هستند اما اگر مثلا بگوییم که اخوان المسلمین سقوط بکند نشانه انحراف انقلاب است مطمئنا این حرف صحیحی نیست .

غریب رضا افزود: گروههایی که به حاکمیت میرسند در حقیقت، قدرت در دستشان امانت است و مردم هم میزان توانمندی گروه ها و میزان پایبندی آنها به آرمان های انقلاب را بررسی می کنند و ممکن است که رای خود را در قالب انتخابات یا در قالب یک انقلاب پس بگیرند. بنابراین این تعبیر که بگوییم انقلاب منحرف شده است این گونه نیست طبیعتا مردم همیشه در صحنه بودند و این خیز تمدنی که امت اسلامی برداشته است به این راحتی قابل تغییر نیست البته همانطور که عرض کردم دشمنان همیشه در صحنه هستند و برای تغییر مسیر انقلاب تلاش و فعالیت  می کنند.

کارشناس مسائل جهان عرب درباره تهدیدهایی که بیداری اسلامی را تهدید می نمایند بیان داشت: آسیب هایی که بیشتر مطرح است یکی از آنها برنامه ریزی های غرب برای به انحراف کشاندن میسر انقلاب به سمت و سوی منافع غرب میباشد و به نوعی این انقلاب و مسیرش را به نفع خودشان مصادره به مطلوب نمایند.

ایشان در ادامه افزودند: یکی از آسیب هایی که در واقع خودش را نشان داد درگیری های فرقه ای و مذهبی و قومیتی میباشد که با رواج دادن آنها روح بیداری اسلامی را منحرف می کنند چون وحدت اسلامی روح بیداری اسلامی است به طور مثال آن جنایتی که در نیمه شعبان علیه شیعیان مصر انجام شد جزء برنامه ریزی هایی بود که غرب برای ایجاد انحراف در بیداری اسلامی انجام داد تا به نوعی درگیری های فرقه ای و مذهبی را در بین مسلمانان به خصوص شیعه و سنی ایجاد کند و مانع از بروز بیداری اسلامی در بین امت اسلامی بشود.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





برچسب ها : خیز تمدنی امت اسلامی, دلایل تحولات انقلاب مصر, شخصیت سیاسی محمد مرسی, حجت الاسلام غریب رضا, ,