بوی جنگ می آید
گناه فراهم شدن بهترین شرایط برای تهاجم اسرائیل به غزه به گردن کیست!؟/ ضربات جبران ناپذیری که حماس از مواضع غلطش درباره سوریه خورد
بروز ناامنی در مصر، بسته شدن گذرگاه رفح، جنگ داخلی در سوریه، بروز اختلافات
داخلی در حماس و شکرآب شدن روابط حماس با سوریه، مقاومت اسلامی در غزه را به بحرانی ترین وضعیت خود...
سرویس بین الملل صابرنیوز: شرایط به وجود آمده در منطقه باعث تضعیف شدید حماس و جریان مقاومت در غزه شده است. پس از سقوط مرسی و عزل امیر پیشین قطر که حماس با نزدیک شدن به این دو روابط خود با سوریه را تضعیف کرد، باعث از دست رفتن دو شریک راهبردی حماس در منطقه شده است. حضور ارتش مصر در صحرای سینا و بستن گذرگاه رفح نیز محاصره غزه را کامل کرده است و فضای تنفس غزه را که در زمان مرسی تنگ شده بود، کاملا بسته شده است.

از طرف دیگر موضع گیری های غلط حماس در قبال وقایع سوریه و انتقال دفتر این گروه از دمشق به دوحه به روابط این گروه فلسطینی و دولت سوریه به عنوان مهمترین حامی عربش  ضربات جبران ناپذیری وارد آورده است.

در سمت مقابل اما، رژیم صهیونیستی که پس از عقب نشینی سال 2000 از جنوب لبنان و در طی 13 سال اخیر پیروزی هرچند کوچکی در مقابل گروههای مقاومت نداشته، برای ترمیم چهره ارتش و تقویت اعتماد بنفس ساکنین غاصب که به افزایش مقبولیت تبلیغات ضدایرانی آن نیز کمک خواهد کرد، در پی کسب موفقیت در مقابل گروههای مقاومت است.

اخبار مصر، سوریه و افشاگری های اخیر اسنودن علیه سرویس جاسوسی امریکا نیز چنان فضای رسانه ای جهان را به خود مشغول کرده است که عملیاتی سریع و پرحجم رژیم صهیونیستی علیه غزه می تواند در سکوت خبری و بدون جلب توجه جهانی انجام گیرد.

تنها مانعی که اینجا وجود دارد، مردم مصر است. اگر اسرائیل مطمئن باشد که شروع جنگ این رژیم علیه غزه نمی تواند ملت مصر را به سوی وحدت و یکپارچگی با محوریت مقابله با اسرائیل سوق دهد، تهاجم این رژیم علیه باریکه غزه در شرایط حاضر دور از ذهن نیست.
 
به نظر می آید، افزایش حجم درگیری های داخلی در مصر و کشته گیری از طرفین برای تعمیق کینه ها در جهت وصول به این اطمینان و درگیر کردن مصر به مسائل داخلی  باشد. لذا اتفاقاتی که طی شب گذشته در مصر به وقوع پیوست و به کشته و زخمی شدن بیش از هزار نفر در شهرهای مختلف این کشور باعث شد، می تواند زمینه ساز آغاز ناامنی های گسترده در مصر و شروع جنگی دیگر در سرزمین های اشغالی باشد. جنگی که در شرایط کنونی می تواند آرزوی 13 ساله اسرائیلی ها در غلبه بر گروههای مقاومت را تعبیر کند.
 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





برچسب ها : بوی جنگ, تهاجم اسرائیل به غزه, مواضع غلط حماس, مواضع حماس درباره سوریه, بروز ناامنی در مصر, روابط حماس با سوریه, مقاومت اسلامی در غزه, اختلافات داخلی در حماس, ,