تا نیمه راه را آمدیم
ضرورت رزمایش رسانه ای در مسیر خلق حماسه اقتصادی
این سال حماسی دو نیمه دارد، یکی حماسه سیاسی بود که به احسن وجه محقق شد و دیگری حماسه اقتصادی است که به قول مقام عظمای ولایت کاری بلند مدت است.
سرویس سیاسی صابرنیوز: از ابتدای سال تمام جریان ها و گروه ها و مردم و نخبگان و همه و همه کمر همت بستند تا در روز 24 خرداد در کمال آرامش و امنیت حماسه ای سیاسی خلق کنند. این حماسه "احلی من العسل" هنوز در کام ها تازگی دارد و هنوز هم مردم غیور ایران از شیرینی آن خرسند و سرفراز.
 
اما همانطور که از نامگذاری امسال توسط امام خامنه ای معلوم است، این سال حماسی دو نیمه دارد، یکی حماسه سیاسی بود که به احسن وجه محقق شد و دیگری حماسه اقتصادی است که به قول مقام عظمای ولایت کاری بلند مدت است.
 
در این میان همانطور که در خلق حماسه سیاسی نقش رسانه ها غیرقابل انکار بود، در خلق حماسه اقتصادی نیز رسانه ها باید به هرنحوی که می توانند همت خود را در این مسیر به کار ببندند.
 
رسانه هایی که دسترسی های کارشناسی به نظریه پردازان اقتصاد مقاومتی و اقتصاد اسلامی در حوزه و دانشگاه دارند می توانند طی یادداشت ها و مصاحبه ها، ذخایر علمی ایرن افراد که بعضی شناخته شده و برخی ناشناخته هستند را به دولتمردان و مسئولان و جامعه معرفی کنند. می توانند با کارآفرینان موفق (نه در صفحات آمار که در بطن رزم اقتصادی) مصاحبه و مشورت داشته باشند و از ایده ها و خلاقیت های شرکت های خصوصی یا دولتی که در کاهش اثرات تحریم ها و خنثی سازی آن ها استفاده شده اند، الگوهای استخراج کنند و به فعالان اقتصادی معرفی کنند.
 
دیگر رسانه ها نیز می توانند در حرکتی ترویجی گفتمان اقتصاد مقامتی و نقش مردم در حمایت از تولید ملی را پررنگ تر از گذشته به نمایش بگذارند و ضعف های عدیده تولیدات داخل را با نگاهی منصفانه به نقد بنشینند.
 
در این میان نخبگان حوزوی و دانشگاهی نیز وظیفه سنگینی برعهده دارند. تشکیل اتاق فکرهای حوزوی و دانشگاهی در جهت پایه ریزی اقتصاد مقاومتی و چیدن تاکتیک ها و استراتژی های این گفتمان اقتصادی برای نیل به هدف ضدضربه شدن در مقابل هجمات اقتصادی دشمن وظیفه ای است که خواه ناخواه پای این دو قشر نوشته شده است، مضاف بر اینکه مقام عظمای ولایت نیز از این دو نهاد علمی چنین انتظاری را به انحاء مختلف بر زبان آورده اند.
 
در این بین اما هستند رسانه هایی که بعد از انتخابات با بیراهه رفتن ها به گونه ای عمل کرده اند که موضوع خلق حماسه اقتصادی در اذهان مردم پررنگ نشود و با سعی در نزدیک نشان دادن رئیس جمهور منتخب به گروه های ورشکسته سیاسی و کسانی که در فتنه 88 نقش های محوری داشتند، علی رغم مواضع محکم رئیس جمهور منتخب علیه فتنه گران، دوباره دعواهای سیاسی را پررنگ کنند و برای احیاء خود از این نمد برای خود کلاهی ببافند.
 
با توجه به این موارد، امید می رود که دولت بعدی با پیگیری گفتمان اعتدال به معنی معیار بودن ولایت فقیه و قانون برای مشخص کردن افراط ها و تفریط ها بسترساز خلق حماسه اقتصادی عظیم ملت ایران باشد و بتواند همانطور که از دل یک حماسه سیاسی کار خود را آغاز می کند، با خلق حماسه اقتصادی نیز نام خود را ماندگار کند.



 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





برچسب ها : رزمایش رسانه ای حماسه اقتصادی, خلق حماسه اقتصادی, ,