زمینه‎سازی برای عقب‏نشینی از وعده‎های اقتصادی در انتخابات کلید خورده‎است!؟ /شرق: بسیاری از معضلات به خود مردم باز می‏گردد!

 

در حالی که به زمان شروع به کار حسن روحانی به عنوان رئیس جمهوری ایران 14 روز زمان باقی است با این حال برخی رسانه‌های خبری نزدیک به وی می‌کوشند با پیش کشیدن برخی موضوعات انحرافی ، وعده های انتخاباتی روحانی را به فراموشی بسپارند.

به گزارش رجانیوز، در همین راستا روزنامه شرق که در سالهای اخیر یکی از رسانه های اصلی حاشیه ساز برای دولت وقت به شمار می رفته، در سرمقاله امروز خود با اشاره به دولت ستیزی نهادینه شده در مردم ایران ، می نویسد: وقتی شهروند ما می بیند که لجبازی اش با دولت حتی به ضرر خودش هم تمام می‌شود باز اهمیتی نمی دهد.
نویسنده این سرمقاله همچنین اضافه می‎کند بسیاری از معضلاتی که مردم گمان می کنند که دولت ها بر می گردد در واقع به خود مردم برمی گردد و مردم باید خود را اصلاح کنند : از تلویزیون می شنویم که وضع آب بحرانی است . بارندگی نشده. بلافاصله شلنگمان را بر می داریم و احتیاط و ماشینمان را برق می اندازیم تا اگر وضع بدتر شد از این بابت یک برتری نسبی به بقیه داشته باشیم.
انتشار چنین گزارش هایی در آستانه روی کار آمدن دولت روحانی در حالی است که برخی رسانه های دوم خردادی حتی مقصر کمبود باران در تابستان دو سال پیش را دولت می دانستند.
تلاش رسانه های دوم خردادی برای فضاسازی به منظور پاسخگو نبودن دولت در برابر مشکلات و ... در حالی است که رئیس جمهور منتخب در اظهاراتی عجیب که بر مبنای اطلاعات غلط تیم مشاورانش در مجلس ایرداد شده با ارائه آمار خلاف واقع گفت که پس از صد روز تنها می تواند گزارشی از وضعیت کشور تهیه کند.
روحانی در بخشی از اظهاراتش در مجلس گفت: بر اساس آمار مرکز آمار (!) میزان اشتغال از سال ۸۵ تا ۹۰ در هر سال ۱۴ هزار شغل بوده و این در حالی است که سایت آفتاب که در خدمت رئیس‌جمهور منتخب است، اختلاف آمار بین مرکز آمار و دولت را در سال ۹۰ بین یک میلیون و ۳۰۰ هزار و یک میلیون و ۶۰۰ هزار عنوان کرد. معلوم نیست این عدد دور از ذهن یعنی ۱۴ هزار شغل از کدامین منبع و مرجع صادر شده و تیم کار‌شناسی با کدامین محاسبات این عدد را به رئیس‌جمهور منتخب ارائه کرده است
روحانی همچنین گفت: من الان به فکر و در مقام قضاوت نهایی نیستم، قاعدتا دولت با شروع کارش در 100 روز اول تلاش خواهد کرد واقعیات کشور را به مردم، به مقام معظم رهبری و به نمایندگان ملت عرضه کند، دولت آینده خواهد گفت که چه چیزی را تحویل گرفته است و با چه مشکلاتی مواجه است و راه ‌حل را چگونه می ‌بیند.
این در حالی است که روحانی در جریان تبلیغات انتخاباتی با بیان اینکه از وضع موجود در کشور و نابسامانی ها و مشلات کشور با خبر است گفت: در برنامه مدون من افزون بر برنامه برای حل مشکلات اقتصادی، اجتماعی، سیاست داخلی، سیاست خارجی و امر فرهنگی، برنامه کوتاه مدت یک ماهه و صد روزه وجود دارد.
حتی اکبر ترکان عضو ستاد انتخاباتی حسن روحانی در برنامه دیروز ، امروز ، فردا گفت که اولویت کاری حسن روحانی ارائه و اجرای برنامه صد روزه برای رفع مشکل بیکاری است!
هر چند که هنوز حسن روحانی کار خود را به عنوان رئیس جمهور آغاز نکرده اما طبیعی است با شروع کار وی همه مردم در انتظار تحقق شعارهای انتخاباتی او که بیشتر رنگ و بوی اقتصادی داشتند، خواهند بود.
آیا روحانی به وعده هایش عمل خواهد کرد؟

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





برچسب ها : عقب ‏نشینی از وعده‎ها, وعده‎های اقتصادی, وعده‎های انتخابات, ,