بازتاب سخنان رهبر انقلاب در رسانه‎‌های غربی
«آمریکا قابل اعتماد نیست»؛ تیتر اصلی رسانه‌های معتبر غربی

 

سخنان رهبر معظم انقلاب در دیدار با کارگزاران نظام جمهوری اسلامی و تاکید ایشان بر احتیاز در برخورد با پیشنهادهای مذاکره امریکا، به تیتر رسانه‌ها و نشریات معتبر غربی تبدیل شده است. اکثر رسانه‌ها تیتر امریکا قابل اعتماد نیست را برای سخنان رهبر انقلاب برگزیدند. 

به گزارش رجانیوز، نشریه ترند در گزارش خود از این سخنان نوشت: رهبر انقلاب اسلامی ایرانی آیت الله سید علی خامنه‌ای شب گذشته چشم انداز گفت‌و‌گو با امریکا را برای دست اندرکاران نظام جمهوری اسلامی تشریح کرد. 
 
آیت‌الله خامنه‌ای گفت که با ملاحظه برخی شرایط با گفت‌و‌گو با امریکا مخالف نیست. با این حال اضافه کرد: گرچه من مذاکره درباره برخی موضوعات نظیر عراق را طی چند سال گذشته رد نکرده‌ام، اما به گفت‌و‌گو با امریکا خوش بین نیستم. 
 
رهبر ایران اعلام کرد: ما همیشه از ارتباط و تعامل با دنیا استقبال کرده این اما تعامل باید مبتنی بر درک مناسب هر دو طرف باشد. 
 
الجزیره نیز نوشت: همزمان با دعوت کار‌شناسان و نمایندگان از کاخ سفید برای مذاکره با ایران، آیت الله خامنه‌ای، رهبر ایران اعلام کرد امریکا قابل اعتماد نیست. 
 
آیت الله خامنه‌ای در مراسم افطار شب گذشته که با حضور حسن روحانی رییس جمهور جدید ایران برگزار شده بود، اعلام کرد: من در آغاز سال نو نیز اعلام کردم که به گفت‌و‌گو با امریکا خوش بین نیستم... امریکایی‌ها قابل اعتماد نیستند و در روابط خود صادق نیستند. مواضع امریکا طی ماههای گذشته نشان داده که نمی‌توان در این باره خوش بین بود. 
 
رادیو اروپای آزاد نیز تیتر «امریکا قابل اعتماد نیست» را برای سخنان رهبر معظم انقلاب انتخاب کرده و در گزارش خود در این باره نوشت: رهبر عالی ایران آیت الله علی خامنه‌ای از دولت جدید ایران خواست در برخورد خود با امریکا محتاط باشد چرا که واشنگتن «قابل اعتماد نیست». 
 
این سایت خبری با نقل از رهبر انقلاب نوشت: ایران یا باید اهداف دشمن از اقدااتش را کشف کند و یا اینکه در رنج و عذاب خواهد بود.  
 
واشنگتن پست هم در گزارش خود آورده است: رهبرعالی ایران ماکره با امریکا را نهی نمی‌کند اما می‌خواهد دولت جدید در این خصوص محتاط باشد و دولت امریکا را غیر قابل اعتماد می‌داند. 
 
واشنگتن پست در گزارش خود با اشاره به اینکه حسن روحانی رییس جمهور منتخب ایران موضع اعتدال در سیاست خارجی را برای دولت خود برگزیده است، به صحبت‌های رهبر انقلاب در خصوص نحوه تعامل با دنیا اشاره کرد و نوشت: «هنر تعامل با دنیا ادامه دادن به مسیر است بدون اینکه کسی بتواند جلوی شمارا بگیرد. اگر تعامل با دنیا به معنای عقب نشینی از مسیر اصلی باشد، شکست است.» 
 
فاکس نیوز اما با اشاره به درخواست رهبر انقلاب از دولت جدید برای محتاطانه رفتار کردن با پیشنهاد گفت‌و‌گو با ایران، نوشت: نظر {آیت الله} خامنه‌ای که معمولا آخرین تصمیم درباره مسایل سیاست خارجی را در ایران می‌گیرد، کمتر از یک هفته بعد از آن بیان شد که نمایندگان در امریکا در نامه‌ای به اوباما خواستار تقویت دیپلماسی در برابر دولت روحانی شد. بر اساس نامه نمایندگان به اوباما، انتخاب حسن روحانی که در روز سوم اوت دفتر ریاست جمهوری ایران را تحویل می‌گیرد، فرصت بالقوه مناسبی برای گفت‌و‌گو با ایران است.»
 
 
مطلب مرتبط:
 

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





برچسب ها : بازتاب سخنان رهبر, رسانه‎‌های غربی, آمریکا قابل اعتماد نیست, ,