مجلس چالش جدی با چهار وزیر اطلاعات، دفاع، امورخارجه و کشور نخواهد داشت

در مورد آقای ظریف موافق و مخالفی بود شبهاتی هم مطرح بود و در مجموع آن چیزی که باعث اطمینان خاطر ما شد مواضع آقای ظریف در بحث سیاست خارجی به خصوص در بحث های مهمی که امروز در دستور کار است پایبندی خودشان را به مواضع نظام جمهوری اسلامی و مواضع مقام معظم رهبری در سیاست های کلان سیاست خارجی مورد تاکید قرار دادند که هیچ کجا از این مبانی عدول نخواهند کرد که امیدواریم در عمل بتوانند همینگونه رفتار کنند.

به گزارش بی باک به نقل از598،با حضور وزرای پیشنهادی حجت الاسلام حسن روحانی در کمیسیون ها و فراکسیون های مختلف مجلس شورای اسلامی تب رایزنی ها و ارزیابی کابینه پیشنهادی بالا گرفته که در همین خصوص اخباری مبنی بر نظر نمایندگان درباره ورزای پیشنهادی و سابقه و برنامه های آتی آنها منتشر شده است.

یکی از پرکارترین کمیسیون های مجلس، کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی می باشد که در این روزها میزبان چهارتن از وزرای پیشنهاد دولت یازدهم می باشد که برای اطلاع از وضعیت وزرای حاضر در این کمیسیون خبرنگار پارلمانی پایگاه 598 در مصاحبه ای کوتاه با دکتر کریمی قدوسی عضو کمیسیون امنیت ملی به گفتگو پرداخته است.

کریمی قدوسی در ارزیابی وزرای پیشنهادی کابینه یازدهم اظهار داشت: افرادی که در کابینه یازدهم معرفی شدند افراد شناخته شده ای به خصوص در دولت آقای هاشمی و آقای خاتمی هستند و از چهره های کابینه این دو رئیس جمهور در دوره های گذشته هستند و کسانی که باز قرابت و نزدیکی با این دولت ها در گذشته داشتند جزء دیگری از کابینه را تشکیل می دهد.

عضو کمیسیون امنیت ملی افزود: آن طوری که آقای روحانی بیام داشتند ایشان با 500 نفر مشورت و هزاران ساعت کار کردند تا این افراد مشخص شدند در حالی که این افراد، افراد شناخته شده ای بودند و مشورت و تحقیق و گفتگو باید متوجه چهره هایی باشد که متناسب با دهه چهارم انقلاب که گفتمان پیشرفت و عدالت را مد نظر داشت.

وی گفت: کشور با تمام زحماتی که در تمام دولت ها شاهد بوده نیاز به یک تلاش فوق العاده ای دارد و یک کابینه چابکی می بایست در این دولت به وجود می آمد که تحلیل بنده این است که این افراد به لحاظ چابکی از توانایی لازم زمانگذاری، وقت گذاری، تحرک و تلاش را ندارند و خودشان هم در جلسات کمیسیون ها به این قضیه که سطح سنی کابینه بالا هست اذعان داشتند.

کریمی قدوسی بیان نمود: نکته دیگر هم بر خلاف آنچه که انتظار بود همه افراد شناخته شده ای در حوزه این دو دولت به خصوص دولت آقای هاشمی و دولت کارگزاران بودند که انتخاب شده اند و از چهره های جوان نسل دوم انقلاب هیچ استفاده ای نشده است.

ایشان در مورد حضور وزرای اطلاعات و دفاع در جلسات کمیسیون امنیت ملی مجلس اظهار داشت: این افراد در کمیسیون حضور پیدا کردند و نظراتشان را بیان نمودند و به سوالات مختلف و متفاوت نمایندگان پاسخ دادند و همانطور که میدانید در جلسات کمیسیون رای گیری انجام نمیشود بلکه رای گیری در صحن علنی مجلس و با حضور تمامی نمایندگان انجام میشود جلسات کمیسیون ها فضایی است در حقیقت برای بیان سوالات و شنیدن پاسخ های وزرای پیشنهادی است.

نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی تصریح نمود: عموما اعضای کمیسیون روی این دو نفر نظر منفی نداشتند به طور کلی همه این چهار وزیری که مربوط به کمیسیون امنیت بودند عموما نظر مثبت اعضای کمیسیون را دریافت کرده اند و چالش جدی با این چهار وزیر نخواهیم داشت.

سردار کریمی قدوسی در مورد مباحث مطرح شده در خصوص اقامت و ... وزیر پیشنهادی امور خارجه افزود: در مورد همه این پیشنهادها موافق و مخالفی بود شبهاتی بود و سوالاتی هم مطرح بود و در مجموع آن چیزی که باعث اطمینان خاطر ما شد مواضع آقای ظریف در بحث سیاست خارجی به خصوص در بحث های مهمی که امروز در دستور کار است پایبندی خودشان را به مواضع نظام جمهوری اسلامی و مواضع مقام معظم رهبری در سیاست های کلان سیاست خارجی مورد تاکید قرار دادند که هیچ کجا از این مبانی عدول نخواهند کرد و این برای ما اطمینان خاطر خوبی داشت که امیدواریم در عمل بتوانند همینگونه رفتار کنند.

وی گفت: در را بطه با مسائلی که در خصوص ایشان مطرح بود ایشان پاسخ مناسب را دادند و فکر میکنم که یکی از وزرایی باشند که با کمترین چالش رای اعتماد را از مجلس بگیرند.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





برچسب ها : چالش مجلس با وزیرا, کریمی قدوسی, ,