آیا گفتمان حاکم بر دولت جدید در راستای رسیدن به تمدن عظیم اسلامی است؟

میثم نیلی

 
این روزها موضوع کابینه پیشنهادی آقای روحانی یکی از داغ ترین مباحث است؛ البته محل اصلی بحث و ترمینال نهایی آن، صحن مجلس شورای اسلامی و درون سالن های کمیسیون های مجلس است. نمایندگان ما این روزها کار دشواری بر عهده دارند و باید به جای همه مردم پاک و حماسه ساز ایران در مورد صلاحیت و توانایی عناصر کابینه به حجت برسند و قضاوت نمایند. رای دادن آنها به یک وزیر،کار مهمل و کم اهمیتی نیست.
 
نمایندگان محترم ما در مجلس در تمام کارهای خیر و خوب و تصمیم های درست وزرای پیشنهادی اعم از خدمت به محرومان و گره گشایی از مستضعفان، دفاع از مظلومان و پایداری در برابر ظالمان و مستکبران شریک می‌شوند و البته منطقا در اعمال و سنن غلط و مفاسد احتمالی مترتب بر انتخاب و رای اعتمادشان نیز در روزی که بدون تردید همگان را تنهای تنها در برابرحضرت احکم الحاکمین -جل و علا- می آورند، پاسخگو خواهند بود.
 
پس کار سختی است وسهل انگاری آن معادل عذاب وجدان در این دنیا و شرمساری در آخرت می‌تواند باشد. طبعا بررسی سوابق فکری و مدیریتی و گرایش های سیاسی و مواضع اعضای کابینه در مقاطع گوناگون و صحنه امتحانات سخت ادوار انقلاب و میزان تعهدشان به اصول انقلاب اسلامی، امر ولایت و رهبری و نیز پایبندی به منافع و حقوق عامه مردم و ترجیح ندادن منافع طبقات خاص و باندهای فساد سیاسی و اقتصادی بر منافع عمومی در کنار توانایی های جسمی و روحی وقابلیت های مدیریت اجرایی مورد سوال و جواب های جدی میان ایشان و نامزدهای وزارت و صدارت است.
 
اما شاید در کنار این بررسی ها امکان طرح سوال های دیگری نیز از نامزدهای احتمالی تصدی وزارت‌خانه‌ها وجود داشته باشد. موضوعاتی که ظاهرا خیلی کلی است اما عمق دارد و جهت حرکت و تصمیمات را درحوزه مدیریتی مربوطه روشن می‌کند.
 
یکی از این موضوعات نوع نگرش آنان و میزان اعتقاد عمیق ایشان نسبت به مفهوم تمدن عظیم اسلامی و حاکمیت جهانی اسلام است. موضوعی که بارها و بارها در بیان امام عظیم الشان راحل و رهبر عزیزتر از جان و حکیم انقلاب ما به عنوان هدف نهایی و غایی انقلاب اسلامی ذکر شده است. اعتقاد به تمدن عظیم اسلامی عبارت اُخری و رمز همان ایمان به لزوم و ماموریت تاریخی برای تدارک وتمهید ظهور حجت بالغه الهی است.
 
کسانی که از بن دندان به آن هدف معتقد نباشند لاجرم به جهانی شدن و هضم شدن در نظام بین المللی شرک و طاغوت تن داده اند چه بخواهند و بگویند چه نه.
 
گزاره های وحی به ما می آموزد که دو راه پیش پای بشر بوده و هست؛ یکی پذیرش ولایت و ربوبیت الله و در غیر این صورت،  هرچه باشد پذیرش ولایت و سیادت و آقایی طواغیت است. اگر اصل هدف انقلاب اسلامی پیامبران عظام ،«ان اعبدوالله واجتنبوالطاغوت»باشد که هست، پس چه جایی برای تفکرات مبتنی بر جهانی شدن بر مبنای تقسیم کار کدخدای ظالم این قریه ظالم؟
 
چند روز قبل متنی می‌خواندم در لزوم پیوستن نظام الهی و اسلامی ما به قواعد برخی کنوانسیون های سلطه جویانه و مشرکانه دست ساز اربابان سرمایه سالار غربی. باید هوشیار بود و کوتاهی نکرد.
 
وزرای دولت یازدهم نیز باید حافظ حقوق و عزت و کرامت ملت سربلند ایران اسلامی باشند. کسی که عزت وسربلندی را در رعیت بودن ملت ایران برای اربابان دهکده جهانی می شمرد و درصدد تمهید و تدارک تعاهدات غیر قابل بازگشت با نظام جهانی شرک و استکبار است نباید در راس دستگاه‌های اقتصادی و سیاسی و فرهنگی اجتماعی دولت قرارگیرد.
 
واقعیت آنست که دو گفتمان، مدعی تمدن سازی برای آینده جهان هستند. یکی گفتمان امامت و امت که ریشه در تفکر ناب شیعی و انقلابی دارد و دیگری گفتمان لیبرال دموکراسی سرمایه سالار غربی است.
 
آیا می‌توان کسیکه چشم انداز آمریکایی و صهیونیستی را برای جهان غیر قابل اجتناب و بلکه مفید و منطقی می‌شمرد عملا قواعد ظالمانه آن را قبول کرده و بر مبنای این بینش نادرست تمدنی، مفهوم عقب ماندگی و مفهوم پیشرفت را برای کشور عزیزمان تعریف می‌کند را امانت دار خوبی برای رسانیدن بار انقلاب اسلامی به اهداف عالیه اش یعنی پایه گذاری و پیشروی در مسیر تمدن درخشان اسلامی و شیعی، آنهم در شرایط ویژه و تعیین کننده امروز جهان تلقی کرد؟
 
اعتقاد به پیشرفت درونزا و مبتنی برگزاره های وحیانی و اتکای مومنانه به ظرفیت های عظیم مردمی، رمز و پیش نیاز حرکت واقع بینانه به سوی اهداف بلند تمدنی است؛ امروز بهترین کمک به رییس جمهور محترم، دقت و اهتمام در انطباق ویژگی معرفی شدگان با این چارچوب هاست تا بتوانند نقش تاریخی خود را بهتر و امینانه تر به انجام رسانند.
تصور بنده این است که غالب نمایندگان محترم ما در مجلس شورای اسلامی با درایت در اندیشه انجام تکلیف شرعی و حفظ مرزها و ممانعت از ارتجاع گفتمانی از دولت اسلامی خواهند بود و مجوز عقبگرد از اصول و یا خدای ناکرده رویگردانی‌های احتمالی از هدف های از پیش تعریف شده انقلاب را نخواهند داد. ان‌شاء الله که اینچنین باشد.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





برچسب ها : گفتمان حاکم بر دولت, تمدن عظیم اسلامی, میثم نیلی, کابینه پیشنهادی روحانی, ,