طنز/ تاثير گفتگوي مقام ایرانی و اوباما برقيمت دلار

گروه طنز- م.ر.سيخونكچي: یک  و رييس‌جمهور اوباما دقايقي چند (آخرش چند؟!) با يكديگر بصورت تلفني گفتگو كردند. طبق خبرهاي موثق بعد از اين ديدار صرافي‌هاي لاس وگاس، لس‌آنجلس، ميشيگان و حتي آلكاتراز مملو از آمريكايي‌هايي است كه براي خريد ريال به آنها هجوم آورده‌اند. حتي گفته مي‌شود وزير اقتصاد آمريكا گفته كه مردم سرمايه‌هايشان را از بخش مسكن خارج كرده و به بازار ارز منتقل كرده‌اند. يعني تا اين حد دلار داره مياد پايين!

اما در همين بازار خودمان هم ظاهراً بازار ارز تكاني خورده است و تا اين لحظه دلار دويست تومان كشيده پايين. شاهدان عيني گزارش داده‌اند كه اگر صد تومان ديگر هم بكشد پايين قول مي‌دهند قضيه هواپيماي مسافربري و ناو وينست را هم فراموش كنند!
براي تحليل واكنش بازار ارز نسبت به اين گفتگو ابتدا بخشي از گفتگو را با هم خوانده و سپس به ميكروتحليل آن مي‌پردازيم. طبيعتا براي اينكه مشخص نشود چه كسي زنگ زده بوده، مكالمه از ميانه‌هاي گفتگو شرح داده شده است.
 
اوباما: چطوري حسن جون؟
مقام ایرانی: قربونت برم باراك.
اوباما: اي بابا... تو ديگه بهم بگو حسين. اينجوري راحت ترم.
مقام ایرانی: چشم عزيزم. تو خوبي حسين؟
اوباما: با تو حرف ميزنم بهتر هم ميشم!
مقام ایرانی: اي جوووووون. فدات بشم.
اوباما: ميگما... خيلي خوشحالم بالاخره تونستيم با هم حرف بزنيم. اگه بدون صحبت نيويورك رو ترك ميكردي ازت ناراحت مي‌شدم.
مقام ایرانی: روم سياه... مجبور بودم بخاطر گروههاي فشار بذارم دقيقه نود.
اوباما: ميگم حالا كي همديگه رو ببينيم؟
مقام ایرانی: نبايد عجله كنيم. بذار ببينيم بابت همين گفتگو چه واكنشي نشون مي‌دن.
اوباما: تو رو خدا نگو؛ دلم ريش ميشه. نكنه اتفاق بدي برات بيفته؟ اگه طوريت بشه من خودم رو نمي‌بخشم!
مقام ایرانی: به دلت بد راه نده... بچه‌ها حواسشون به همه چيز هست.
اوباما: ميگم بالاخره اين سوريه رو چكار مي‌كني؟
مقام ایرانی: چه ميدونم والّا... ميدوني؟ اين قضيه خيلي هم دست من نيست. حالا يه كاري برات مي‌كنم.
اوباما: خدا خيرت بده، بدجور تو گل گير كردم.
مقام ایرانی: درت ميارم باراك جون.
اوباما: بازم كه گفتي باراك! اينطوري فكر مي‌كنم دوستم نداري ها!
مقام ایرانی: از دهنم در رفت حسين. به دل نگير. كاري نداري؟
اوباما: تو قطع كن.
مقام ایرانی: نه... تو قطع كن.
اوباما: تو قطع كن ديگه!
مقام ایرانی: اصلا يك دو سه ميگيم با هم قطع مي‌كنيم!
 
مقام ایرانی و اوباما: يك.. دو.. سه...
 
راهنماي جدول
+: افزايش
-: كاهش
O: بازار در انتظار
J: بازار مي‌خندد
 
عبارت
تغيير قيمت(تومان)
چطوري حسن جون؟
 
+23
قربونت برم
 
+31
اينجوري راحت ترم
 
+2
عزيزم
 
+12
با تو حرف ميزنم بهتر هم ميشم!
 
+52
اي جوووووون. فدات بشم
 
+124
ازت ناراحت مي‌شدم
 
-86
گروههاي فشار
 
-186
كي همديگه رو ببينيم؟
 
O
نبايد عجله كنيم
 
O
دلم ريش ميشه
 
-15
نكنه اتفاق بدي برات بيفته
 
O
اگه طوريت بشه من خودم رو نمي‌بخشم
 
-75
بچه‌ها حواسشون به همه چيز هست
 
J
ميگم بالاخره اين سوريه رو چكار مي‌كني؟
 
O
اين قضيه خيلي هم دست من نيست
 
-47
 
 
حالا يه كاري برات مي‌كنم
 
+115
خدا خيرت بده
 
+2
بدجور تو گل گير كردم
 
-16
درت ميارم باراك جون
 
+28
اينطوري فكر مي‌كنم دوستم نداري ها!
 
-17
به دل نگير
 
+53
اصلا يك دو سه ميگيم با هم قطع مي‌كنيم!
 
J OJ OJ
 مجموع
-0-
 
 
 

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





برچسب ها : طنز, گفتگوي اوباما, تاثیر برقيمت دلار, ,