تلاش سوال‌برانگیز برای تبرئه هاشمی از تناقض 20 ماهه

 

 شبکه ایران- آقای هاشمی رفسنجانی هر چه کوشید طی ۲۰ ماه گذشته، در پشت صحنه، جریان فتنه را دلگرم و در روی صحنه سکوت کند، به نظر می‌رسد این روز‌ها علاقه زیادی به حضور در صدر اخبار کشور دارد.

پس از آنکه نوری شاهرودی، معاون بین الملل حزب اعتمادملی و رئیس دفتر آقای هاشمی در مجلس خبرگان از کاندیداتوری او برای انتخابات ریاست مجلس خبرگان خبر داد و وی هم روز شنبه این موضوع را تایید کرد، روز یکشنبه برخی منابع خبری گزارش دادند که هفته گذشته حجت الاسلام و المسلمین اکبر هاشمی رفسنجانی میزبان برخی سیاسیون و اعضای موتلفه از جمله اسدالله بادامچیان، حسن غفوری فرد، محمدنبی حبیبی و ابوالفضل توکلی بینا بوده است.

هرچند منابع خبری رسمی آقای هاشمی از جزئیات و حتی برگزاری این دیدار هیچ خبری منتشر نکردند اما دیدارکنندگان با رئیس مجلس خبرگان به بیان روایتی از سخنان وی پرداختند که چهره‌ای انقلابی و کاملا ضد فتنه از او به نمایش گذاشته است؛ چهره‌ای که با وجود انبوه درخواست‌های مردمی، دست کم در ۲۰ ماه گذشته از رئیس مجلس خبرگان دیده نشده است.

از جمله، این سیاسیون در روایت خود به نقل از آقای هاشمی عنوان کرده‌اند که «موضع صریح و شفاف من محکومیت صد در صد فتنه است... من سه خط قرمز روشن دارم. نظام، ولایت فقیه و شخص آیت الله خامنه‌ای.»

در شرایطی این سخنان از رئیس مجلس خبرگان نقل شد که هنوز یک ماه از تاکید چندباره آقای هاشمی بر اعتقاد راسخ او به خطبه‌های جنجالی‌اش در ۲۶ تیرماه نگذشته بود. آقای هاشمی در نماز جمعه ۲۶ تیر ماه از لزوم آزادی فتنه گران، تشکیل شورای حکمیت و دلجویی از خود و خانوده‌اش سخن گفته بود.

به همین دلیل اقدام جمع دیدار کننده با آقای هاشمی و دفاع از سخنان پنهانی وی که هیچ‌گاه علنی نشده، با ابهامات و سوالات زیادی از سوی افکار عمومی مواجه شده است.

در این باره باید به افکار عمومی حق داد که با در نظر گرفتن حمایت‌های رسمی آقای هاشمی از فتنه گران از جمله در ۲۶ تیرماه ۸۸، این سوال را از افراد دیدار کننده و حامی مواضع کنونی آقای هاشمی بپرسند که آیا خواسته‌های مردم و تاکیدات رهبر معظم انقلاب را برای یک بار هم که شده با موضع گیری‌های جنجالی هاشمی مقایسه کرده‌اید و تفاوت عمیق آن را در نظر گرفته‌اید یا اینکه در «رودر بایسی‌های قدیمی» خود با او گیر افتاده و حمایت از آقای هاشمی را شرط تداوم رفاقت می‌دانید؟

برخلاف تاکیدات مکرر رهبر معظم انقلاب بر موضع گیری شفاف خواص، آقای هاشمی در دو سال اخیر هرگز حاضر به اتخاذ رویکردی روشن درباره فتنه‌گران نشد که حتی در چند مقطع از جمله در نمازجمعه ۲۶ تیرماه ۸۸ به حمایت آشکار از آنان پرداخت.

رهبر معظم انقلاب در ۲۰ ماه گذشته بار‌ها به خواص تکلیف کردند که موضع خود را در قبال جریان فتنه مشخص کنند. به عنوان نمونه ایشان در دیدار اعضای شوراى هماهنگى تبلیغات اسلامى‌ به صراحت به خواص تاکید کردند: انتظار از خواص این است که مرزشان را مشخص کنند، موضعشان را مشخص کنند. دوپهلو حرف زدن، کمک کردن به غبارآلودگى فضاست... باید معلوم بشود این کسى که در نظام جمهورى اسلامى است، در مقابل این چه موضعى دارد؛ حاضر است تبرّى بجوید، بگوید من دشمن شمایم؟ من مخالف شمایم؟

با این وجود آقای هاشمی هرگز حاضر به روشن کردن موضع خود و گفتن این جملات نشد.

بنابراین حتی اگر مواضعی که آقای هاشمی در جلسات پنهانی و دیدارهای خصوصی علیه جریان فتنه مطرح کرده است صحت داشته باشد، بیش از همه، تناقض آشکار سخن و عمل او را به نمایش خواهد گذاشت تا اینکه وی را از جبهه حامیان فتنه خارج کند. زیرا همه مواضع رئیس مجلس خبرگان در حدود ۲۰ ماه گذشته و از آغاز فتنه ۸۸ یا تایید و حمایت از فتنه گران و سران آن بوده و یا سکوت در برابر آشوب‌های پرهزینه تا جاییکه بخشی از منتقدان به وی لقب «تکیه‌گاه فتنه» داده‌اند.

به همین دلیل به نظر می‌رسد تبلیغات رسانه‌ای بر روی برخی جملات پنهانی آقای هاشمی آن هم در آستانه انتخابات داخلی مجلس خبرگان نوعی تلاش تاکتیکی برای فرافکنی و «فریب» مردم و حتی بزرگان تلقی می‌شود؛ مردمی که از ابتدای فتنه ۸۸ هرگز صحنه مبارزه با جریان فتنه را ترک نکرده و در جریان حماسه آفرینی‌هایی چون ۹ دی ۸۸ هم حجت را بر «خواص دوپهلو» تمام کرده‌اند.

مردم در راهپیمایی ده‌ها میلیونی روز ۹ دی ماه علاوه بر کور کردن چشم فتنه، موضعی قاطعی هم درباره عملکرد خواص دوپهلو گرفتند و حتی شعارهای مختلفی را علیه مواضع آقای هاشمی سر دادند اما رویکرد آقای هاشمی در هفته‌های بعد نشان داد که او توجهی به خواست مردم نخواهد کرد.

این بی‌توجهی‌ها هرگز از دید مردم پنهان نماند چنانچه در راهپیمایی‌های مختلفی که پس از ۹دی ۸۸ تا امروز برگزار شده، اعتراضات به مواضع آقای هاشمی همچنان ادامه پیدا کرده است.

بصیرت ملت، این موضوع را قطعی کرده است که آنان و نمایندگان مجتهدشان در مجلس خبرگان، برای تصمیم گیری درباره آقای هاشمی، نه تنها مواضع وی در روزهای منتهی به انتخابات مجلس خبرگان که عملکرد او در ۲۰ ماه و حتی ۲۰ سال گذشته را به دقت بررسی کرده و مورد توجه قرار خواهند داد؛ واقعیتی که لزوم همراهی مدافعان کنونی مواضع آقای هاشمی با مردم را روشن‌تر و درباره جدا شدن آنان از صف ملت هشدار می‌دهد.

به همین دلیل بهتر است این افراد به جای سخنگویی از طرف آقای هاشمی درباره موضوعات داخلی مجلس خبرگان، اجازه دهند که اعضای خبرگان خود درباره ریاست این مجلس تصمیم بگیرند.

اگر هم بنا باشد فرد یا افرادی از طرف و به وکالت از آقای هاشمی درباره مواضع جنجالی او سخنی بگویند و این سخنان مبنای تصمیم گیری مردم و وکلای مجتهد آنان قرار گیرد به نظر می‌رسد که بهترین وکلا فرزندان او باشند؛ مهدی لندنشین و فائزه، همراه همیشگی آشوبگران.

فارغ از حمایت این جمع چند نفره از مواضع پنهانی آقای هاشمی، این سوال هم از آنان پرسیده می‌شود که آیا شما از نقل قول‌های رئیس مجلس خبرگان در حمایت از فرزندانش و یا پرونده‌های اتهامی جدید آنان خبر دارید که این گونه تعارفات و سخنان پنهانی آقای هاشمی را در حمایت از او رسانه‌ای می‌کنید؟

به هر روی شایسته‌تر این بود که حامیان مواضع آقای هاشمی، در ۲۰ ماه گذشته که رئیس مجلس خبرگان مشغول تایید جریان فتنه یا سکوت رضایت آمیز در برابر آن بود، بیشتر با وی جلسه می‌گذاشتند و او را وادار به موضع گیری علنی علیه جریان فتنه و پرونده‌های فرزندانش می‌کردند نه در آستانه انتخابات داخلی مجلس خبرگان. یا اینکه در صورت صحت نقل قول آقای هاشمی، در برابر جملات شفاف و پنهانی! او این علامت سوال را می‌گذاشتند که چرا اکنون؟



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه: