اتحادیه اروپا آزادی بیان و عقیده را تحریم کرد!

 

خارج کردن یک گروه تروریستی از فهرست گروه‌های تروریستی از یک سو و قرار دادن عده‌ای دانشمند، فیلسوف، روزنامه‌نگار و خطیب در فهرست تحریم‌های سازمان ملل، نشان دهنده چیزی جز عملکرد متناقض و دوگانه نیست.

به گزارش شبکه ایران، منابع غربی گزارش دادند که اتحادیه اروپا در ادامه سیاست‌های ضد ایرانی خود 80 نفر از مقامات و شخصیت‌های مطرح ایرانی را در فهرست تحریم قرار داد.

در فهرست 80 نفره جدید تحریم‌های اتحادیه اروپا، نام افرادی به چشم می‌خورد که جز در حوزه نظر و عقیده فعالیت دیگری نداشته و هرگز مسئولیت اجرایی نداشته‌اند.

بنابراین گزارش، فهرست جدید نام شخصیت‌هایی چون آیت‌الله مصباح یزدی از اساتید حوزه علمیه قم، آیت‌الله سیداحمد خاتمی امام جمعه موقت تهران، آیت‌الله محمد یزدی از اعضای شورای نگهبان قانون اساسی، حسین شریعتمداری مدیر مسئول روزنامه کیهان، بسیاری از قضات قوه قضائیه و برخی فرماندهان نیروهای مسلح کشورمان را دربر می‌گیرد.

جدا از این واقعیت که این تحریم‌ها تنها ناشی از خشم مقامات اروپایی از ادامه موفقیت‌آمیز برنامه هسته‌ای کشورمان و در دنباله‌روی از سیاست‌های آمریکا بر ضد کشورمان وضع می‌شود، نکته جالب توجه، تحریم شخصیت‌هایی است که مسئولیت اجرایی نداشته و فعالیت آنها بیشتر در حوزه فکر و نظر است.

به طور مثال، آیت‌الله مصباح یزدی که از فیلسوفان و مجتهدین بنام عصر ماست و در حوزه بحث‌های فلسفی در تمام جهان شهره است، به چه دلیلی جز ابراز عقاید اسلامی می‌تواند در فهرست تحریم قرار گرفته باشد؟ یا چه چیز جز سخنرانی‌ها و ابراز عقاید اسلامی آیت‌الله سیداحمد خاتمی می‌تواند خشم غرب را از ایشان برانگیخته باشد؟

این فهرست عجیب که به واقع ناشیانه تنظیم شده است نشان می‌دهد که غربی‌ها حتی خود نمی‌دانند که از تحریم به‌ دنبال چه هستند؟ طیف گسترده افراد قرار گرفته در فهرست تحریم‌ها بیانگر آن است که غرب نه به دنبال تحریم ایرانیان در حوزه‌ای خاص، بلکه به دنبال تحریم کل جامعه ایران به دلیل داشتن عقاید اسلامی و دفاع از حقوق هسته‌ای است.

اتحادیه اروپا که خود را حامی آزادی بیان و قلم برمی‌شمارد، با این فهرست ثابت می‌کند که تمامی ادعاهایش در دفاع از آزادی بیان کذب است و نمی‌تواند خود را مدافع آزادی بیان تلقی کند، بلکه باید این فهرست را تحریم آزادی بیان و عقیده خواند.

این در حالی‌ست که چندی پیش اتحادیه اروپا نام "سازمان تروریستی منافقین" را از لیست تروریست‌ها حذف کرده بود. خارج کردن یک گروه تروریستی از فهرست گروه‌های تروریستی از یک سو و قرار دادن عده‌ای دانشمند، فیلسوف، روزنامه‌نگار و خطیب در فهرست تحریم‌های سازمان ملل، نشان دهنده چیزی جز عملکرد متناقض و دوگانه نیست. اتحادیه اروپا باید پاسخگو باشد که چرا مشتی تروریست را تحمل می‌کند و در خاک خود به آنها پناه می‌دهد اما تحمل ابراز عقاید فیلسوفان و روزنامه‌نگاران مسلمان را نداشته و آنها را تحریم می‌کند؟



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه: