آیت الله جنتی:اشتباه یک قاضی را به پای کل قوه قضاییه نگذارید/احضاریه‌های مجلس وقت وزرا را می‌گیرد

امام جمعه موقت تهران نسبت به احضار وزرای دولت از سوی نمایندگان مجلس شورای اسلامی انتقاد کرد.


 

مهم ترین اظهارات آیت‌الله احمد جنتی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته تهران را در ادامه به نقل از ایسنا بخوانید.

 

 

*متاسفانه در شرایط فعلی کاری در مجلس انجام می‌شود مبنی بر این‌که احضار وزرا به مجلس زیاد شده است.
*این نماینده عزیز، این وزیر می‌خواهد کار کند و باید شبانه‌روزی تلاش کند تا هدفمند کردن یارانه‌ها درست پیش رود و یک سوال شما گاهی 10 ساعت و یا 20 ساعت از وقت او را می‌گیرد و باید از معاونین و مشاوران مختلف خود موضوع را جویا شود تا بتواند در مجلس از خود دفاع کند و بعد هم آن آقا بگوید ما قانع نشدیم. آیا این درست است؟
*تعداد احضاریه‌های امسال برای وزرا نسبت به دوره مشابه مجالس هفتم و ششم بیشتر است و آیا باید با دولت این کار را کنیم؟

قوه قضاییه هم از صدور حکم شلاق برای فرزند شهید خشنود نیست

*قوه قضاییه خوب کار می‌کند و باید از آقای صادق لاریجانی تشکر کرد. من هم می‌دانم که مشکلات زیادی دارند، که مشکل قاضی، یکی از آن‌هاست. حرف من این است که ممکن است در یک جا اشتباهی هم صورت بگیرد و یک قاضی اشتباه کند ولی نباید اشتباه یک قاضی را به پای کل قوه قضاییه گذاشت.

*یک بچه شهیدی آمده حرف‌هایی را در مورد یک مجرم فراری که بیشترین جرم را در فتنه مرتکب شده،‌ مطرح کرده است و متاسفانه علیه او حکم دادند و گفتند شلاق بزنید و زندانش کنید. به هر حال اتفاقی است که افتاده و این حکم صادر شده است وحال آیا درست است که برای این مساله قوه قضاییه را زیر سوال ببریم؟ آن‌ها هم از این اتفاق خشنود نیستند . به هر حال قوا باید بتوانند به درستی و در آرامش کار خود را انجام دهند

در حوادث پس از انتخابات چهره‌ها متمایز شد

*خشونت در شان جمهوری اسلامی نیست.جمهوری اسلامی مال مردم است و هرگاه مردم می‌بینند نظام‌شان در خطر است،خودشان از آن دفاع می‌کنند؛ چنانچه در 9 دی همین اتفاق افتاد و شما مردم به میدان آمدید،‌ غبارهای فتنه را فرونشاندید و کمر فتنه را شکستید واین کاری بزرگ و الهی بود.

*شواهد و قرائن فراوان نشان می‌دهد که خدا این نظام را می‌خواهد. خدا به این نظام ، مردم و حامیان این نظام علاقه دارد و دوست‌شان دارد و خودش نظام را به سمتی می‌برد که پیروز شود و 9 دی این را نشان داد. عده‌ای فرصت خوب انتخاباتی را به تهدید تبدیل کردند ولی شما مردم آن تهدید را با حضور خود به فرصت تبدیل کردید.

تاثیرات 9 دی

*در حوادث پس از انتخابات چهره‌ها متمایز شد، دروغگو و راستگو از هم امتیاز پیدا کردند، صف منتقدین ولایت فقیه از دیگران جدا شد و مشخص شد که کدام چهره انقلابی و ولایی و کدام چهره غیرانقلابی و غیرولایی است. در 9 دی همه این غربال‌ها انجام شد و به راحتی یک راهپیمایی همه آتش‌ها را خاموش کرد و باید بابت این مساله شکر و دعا کنیم.

*یکی از برکات این جریان این بود که خواص به دو بخش خواص انقلابی، مسلمان و معتقد و خواص غیرانقلابی تقسیم شدند.خواص نوع دوم در امتحان مردود شدند، مردم به این‌ها نمره صفر دادند و این خواص از صحنه خارج گشتند. سران فتنه فهمیدند که با حکومت طرف نیستند، بلکه با مردم طرف هستند و فهمیدند که برای همیشه باید کنار بروند. هرچند که بعضی از آن‌ها هنوز این را درست درک نکرده‌اند و می‌گویند اگر ما بخواهیم وارد شویم، شرایطی دارد. واقعا باید گفت وقاحت حد و مرزی ندارد. مردم شما را قبول ندارند. چه کسی به شما رای می‌دهد؟ وقتی در آمریکا برای شما فرش قرمز پهن می‌کنند در حالی که به یک دانشمند ایرانی ویزا نمی‌دهند، این چه جایگاهی دارد.


پیش‌بینی نمی‌شد مردم با آرامش هدفمندی یارانه‌ها را بپذیرند


*صداوسیما و رسانه‌ها در این زمینه خوب کار کردند. با این طرح، یک تحول واقعی دارد اتفاق می‌افتد و خیلی کارها بدون این تحول انجام نمی‌شود. مگر عدالت بدون هدفمندی یارانه‌ها ممکن است ؟ خداوند و امام زمان(عج) حامی هستند؛ چراکه می‌خواهند عدالت برقرار شود و این طرح هم همین را می‌خواهد.

*با اجرای هدفمند کردن یارانه‌ها بهره‌وری و اشتغال‌ بالاتر و الگوی مصرف اصلاح خواهد شد. یکی از مشکلات عمده ما، وضعیت بانک‌هاست و تا بانک‌ها به این وضعیت هستند و مرتب خبرهای تلخ از بانک‌ها به بیرون می‌رسد، وضعیت همین است و تحول در بانک از کارهایی است که دولت در دستور کار خود قرار داده است.

*پیش‌بینی نمی‌شد که پس از اعلام هدفمند کردن یارانه‌ها وضعیت به این آرامی پیش برود و مردم بپذیرند.

*صداوسیما در این زمینه تبلیغات خوبی انجام داد و برنامه‌های خوبی را به نمایش درآورد. تمهیداتی نیز صورت گرفته بود برای این‌که آشوب نشود و مثلا همان شبی که هدفمندکردن یارانه‌ها اعلام شد، در کنار پمپ‌های بنزین نیروهای امنیتی و انتظامی آماده بودند. در زمان سهمیه‌بندی بنزین دیدیم که چقدر پمپ بنزین آتش زدند و این بار پیش‌بینی می‌شد که 10 برابر آن موقع آتش بزنند ولی هیچ اتفاقی نیفتاد.

*یکی از استانداران می‌گفت که ما برای آن روز بانک سیار و نانوایی سیار درست کرده‌ بودیم تا اگر پول‌های بانکی را بیرون کشیدند، ما بلافاصله به آن بانک پول تغذیه کنیم و یا اگر مثلا یک نانوایی از آرد و نان خالی شد به سرعت به آن نان بدهیم. عده ای نیز دلخوش کرده بودند و خیال می‌کردند واقعه ای مثل واقعه قبلی به وجود می‌آید و فتنه از سر گرفته می‌شود ولی صدها، ‌هزاران و میلیون‌ها آفرین بر شما مردم که آب از آب تکان نخورد؛ چراکه فهمیدید این طرح به نفع شماست.

*عده‌ای می‌گفتند بحران و گرانی می‌شود ولی گرانی به آن صورت نشد و حتی برخی جنس‌ها ارزان شد و اصناف همکاری کردند و البته دولت نیز برنامه‌ریزی کرده بود؛ چراکه این طرح مربوط به یک روز دو روز نبود، بلکه دولت چهار سال بر روی این برنامه کار کرده بود. الان نیز شبانه‌روز کار می‌کنند و شبها تا پاسی از شب و حتی نیمه شب وضعیت را رصد و گزارشات را بررسی و مطالعه می‌کنند تا اتفاقی نیفتد. این تازه بسم‌الله الرحمن الرحیم کار است و تا والضالین آن باید پیش برویم.

*قوا،رسانه‌ها به ویژه رسانه ملی و مردم باید کمک کنند. اگر کسی هم نقدی دارد باید این نقدها را خیرخواهانه منتقل کند و دولت نیز نقدها را می‌پذیرد. ما در شرایطی هستیم که خیال می‌کنم رحمت خدا بیشتر بر ما نازل می‌شود و همه باید به هم کمک کنیم و دولت به ملت و ملت به دولت باید کمک کنند. امام زمان(عج) حتما در این راه کمک می‌کند؛ چراکه او بزرگ عدالت‌گستر جهان است و این کارها جز برای عدالت نیست.

اعتراض به قانون منع حجاب در مدارس آذربایجان

*من نمی‌دانم که دولت‌ها چه لجی با مردم دارند؟ مردم، مسلمانانند و می‌خواهند دختران‌شان با حجاب به مدرسه بروند حالا چرا می‌خواهید یک تکه پارچه را از سر آن‌ها بردارید؟ مگر چه ضرری برای شما دارد؟ ما این حرکت ضد اسلامی دولت آذربایجان را محکوم می‌کنیم و از آن‌ها می‌خواهیم در این تصمیم خود تجدیدنظر کنند.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





برچسب ها : مهم ترین اظهارات آیت‌الله احمد جنتی, آیت الله جنتی:اشتباه یک قاضی را به پای کل قوه قضاییه نگذارید, احضاریه‌های مجلس وقت وزرا را می‌گیرد, ,