رئيس جمهور در ديدار وزيرخارجه اروگوئه : نظم ظالمانه حاكم برجهان در حال اضمحلال است

رئيس جمهور با بيان اين كه جمهوري اسلامي ايران و اروگوئه در جبهه بندي جهاني در جبهه مشتركي قرار دارند، گفت: در شرايطي كه نظم ظالمانه حاكم بر جهان در حال اضمحلال بوده و دنيا نيازمند نظم عادلانه اي است دو كشور مي توانند همكاري هاي بيشتري با يكديگر در زمينه هاي گوناگون داشته باشند .

دكتر محمود احمدي نژاد در ديدار وزير خارجه اروگوئه با اشاره به اين كه دو كشور همواره از روابط مثبت و سازنده اي برخوردار بودند، اظهار كرد: اگر چه از تمامي ظرفيت هاي موجود به طور كامل استفاده نشده است اما شرايط كنوني ايجاب مي كند كه همه ظرفيت ها را در راستاي منافع ملت هاي خود فعال كنيم .
رئيس جمهور خاطرنشان كرد: ايران و اروگوئه كشورهاي مستقلي هستند كه با اتكاء به توانمندي هاي خود به دنبال دوستي و مخالف بي عدالتي و ظلم در جهان هستند و اين اشتراكات دو ملت را بيش از پيش به يكديگر نزديك كرده است .
احمدي نژاد گفت: آينده متعلق به ملت هاي مستقل و عدالت خواه است به همين خاطر دو ملت تا آخر در كنار هم خواهند بود .
رئيس جمهور افزود: از نگاه جمهوري اسلامي ايران، كوچك و بزرگ بودن يك كشور منشأ احترام نيست بلكه تك تك انسان ها مهم و محترم هستند.
وزير امور خارجه اروگوئه نيز در اين ديدار با اشاره به روابط ديرينه و مثبت ايران و اروگوئه، ارتقاي سطح همكاري هاي دو كشور را مفيد دانست و گفت: اگر چه سيستم و نظام موجود بين المللي بعضي اوقات تعمدا ايران را در تيررس نگاه هاي انتقادي قرار مي دهد اما به رغم تمامي آنها، اروگوئه به دنبال تعميق و گسترش مناسبات خود با ايران بوده و هست.
وي خاطرنشان كرد: بعد از سخنراني جرج بوش عليه ايران، در آن دوره هياتي از آمريكا به كشورمان آمد اما به رغم همه تلاش ها و فشارها، اروگوئه درصدد گسترش روابط با دولت ها و ملت هاي مستقلي مانند ايران است .
وزير خارجه اروگوئه تلاش هاي ايران در جهت برقراري عدالت اجتماعي و احترام به حقوق بشر را تحسين برانگيز دانست و گفت: جمهوري اسلامي ايران محور فعاليت هاي خود را پايبندي به اصول اخلاقي قرار داده است و بي ترديد اگر همه دولت ها مانند ايران به اين اصول پايبند باشند هيچ مشكلي در جهان وجود نخواهد داشت .


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





برچسب ها : رئيس جمهور در ديدار وزيرخارجه اروگوئه : نظم ظالمانه حاكم برجهان در حال اضمحلال است, ,