1390/1/22 دوشنبه از سوي دكتر معمارنژاد در ديدار با اعضاي هئيت مديره اتحاديه حق‌العملكاران ارائه شد پيشنهاد گمرك براي رتبه‌بندي حق‌العملكاران گمرك رئيس كل گمرك ايران در ديدار با اعضاي هئيت مديره اتحاديه حق‌العملكاران گمركي ايران پيشنهاد رتبه بندي حق‌العملكاران گمركي را به منظور بهبود عملكرد و فعاليت آنان و افزايش سرعت و دقت در انجام تشريفات ترخيص كالا را مطرح كرد.

به گزارش روابط عمومي گمرك ايران دكتر عباس معمارنژاد در اين ديدار با اشاره به اينكه ما حق‌العملكاران را در كنار و همكار خود مي‌دانيم گفت: انتظار اين است كه با توجه به حضور فعال و مستمر حق‌العملكاران در فرايند‌هاي گمركي مسائل و مشكلات اين بخش به همراه راهكارهاي پيشنهادي به گمرك اعلام شود.
وي افزود : ما بايد به كمك يكديگر يك رتبه‌بندي در مورد حق‌العملكاران گمركي با توجه به سابقه و عملكرد آنان داشته باشيم تا براساس اين رتبه‌بندي بتوانيم نسبت به ارائه خدمات گمركي اقدام كنيم.
رئيس كل گمرك ايران خطاب به اعضاي اتحاديه حق‌العملكاران اظهار داشت: پس از ابلاغ قانون جديد امور گمركي يكي از كارهاي مهم تدوين و تصويب آيين‌نامه اجرايي براي اين قانون است كه در حيطه وظايف دولت قرار دارد و با توجه به اينكه در اين قانون به بحث تعيين كارگزاران امور گمركي، حق‌العملكاران و ساير بخشهاي مرتبط اشاره شده است از شما مي‌خواهيم كه هرگونه پيشنهاد ، راهكار و نقطه‌نظري در اين باره داريد به گمرك اعلام كنيد تا بتوانيم يك آيين نامه قوي ،جامع و مناسب براي فعاليت حق‌العملكاران داشته باشيم.
دكتر معمارنژاد در ادامه همچنين به تشكيل كارگروه مشترك گمرك و اتحاديه حق‌العملكاران گمركي كه شامل 9 عضو (2 نفر از اتحاديه حق‌العملكاران ) است و تاكنون با برگزاري 4 جلسه ، 21 مصوبه داشته است اشاره كرد و گفت: هدف از تشكيل اين كارگروه رفع مسائل و مشكلات و ايجاد شرايط مطلوب براي حق‌العملكاران است كه با توجه به ارتباط نزديك آنان با گمرك بالطبع در انجام تشريفات ترخيص و كاهش هزينه و وقت صاحبان كالا تسهيل وتسريع خواهد شد.
بر اساس اين گزارش صفدر سلامي رئيس اتحاديه حق‌العملكاران گمرك نيز در اين ديدار در خصوص ساختار وعملكرد اين اتحاديه گزارشي ارائه و آمادگي خود را براي تعامل مستمر با گمرك اعلام كرد.
وي افزود گمرك يك سازمان تخصصي است و با توجه به تجارب اعضاي اين اتحاديه در زمينه ترخيص كالا حاضريم اين تجارب در اختيار گمرك قرار دهيم .
اين گزارش حاكيست در اين ديدار محمد رضا نادري معاون امور گمركي و ناصر علي مددي جهرمي معاون حقوقي گمرك ايران نيز حضور داشتند

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





برچسب ها : پيشنهاد گمرك براي رتبه‌بندي حق‌العملكاران گمرك, ,