«اینترنت» در چنگال کاخ سفید

 

“گروه عمل ویژه” ایالات متحده امریکا، گروهی است که به بهانه پاسداری از “آزادی اینترنت جهانی” توسط مقامات دولتی این کشور تشکیل شده و اداره می‌شود. هیلاری رودهام کلینتون، وزیر امور خارجه امریکا در سخنرانی خود در تاریخ ۲۱ ژانویه ۲۰۱۰، درباره این گروه بیش‌تر توضیح می‌دهد.

به گزارش رجانیوز به نقل از وبلاگ نیوز، ریاست این گروه به صورت مشترک به عهده معاون وزیر امور خارجه امریکا در امور جهانی و دموکراسی و معاون وزیر در امور مربوط به اقتصاد و تجارت است.

هیلاری کلینتون، وزیر امور خارجه امریکا درباره این گروه و سیاست کلان امریکا در فضای مجازی می‌گوید: آزادی اینترنت بخش اساسی از سیاست خارجی امریکاست و امری مهم‌تر از آزادی اطلاعات است. امریکا طرفدار وجود یک اینترنت واحد بوده که در قالب آن، همه به ایده‌ها و دانش‌ها دسترسی واحد داشته باشند.

کلینتون در این زمینه تصریح کرد که وبلاگ‌ها، پیام‌های الکترونیکی، شبکه‌های اجتماعی و پیامک‌ها در حال باز کردن میدان جدیدی در یک شهرک مجازی هستند که مسئولیت امریکا در حمایت از این میدان جدید شهر، امر تازه‌ای نیست.

گفتنی است کنگره امریکا در سال مالی ۲۰۰۸، در این زمینه بودجه‌ای ۱۵میلیون دلاری اختصاص داد و در سال مالی ۲۰۰۹ هم ۵میلیون دلار دیگر به این رقم افزوده شد. هم‌چنین کلینتون در نطق ۲۱ ژانویه خود در سال ۲۰۱۰ از اختصاص ۱۵میلیون دلار دیگر از بودجه‌های اختصاصی وزارت امور خارجه برای اجرای طیفی از برنامه‌ها سخن گفت که به صورت کامل یا تا حدودی از آزادی اینترنت حمایت می‌کند.

این در حالی است که کلیدواژه‌هایی چون “آزادی”، “حقوق بشر” و “دموکراسی” که عموما برای کشورهای در حال توسعه استفاده می‌شود، موضوعی شناخته شده برای تحلیل‌گران سیاسی، و بهانه‌ای برای دخالت دولت امریکا در مسائل داخلی دیگر کشورها و پیشبرد اهداف این دولت به حساب می‌آید.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





برچسب ها : «اینترنت» در چنگال کاخ سفید, آزادی اینترنت جهانی, ,