استاد اخلاق حوزه علميه:
منطق‌قرآني‌با نمونه"ابليس"مي‌گويد انحراف، خدمات‌افراد را محو مي‌كند

 

يك استاد اخلاق حوزه علميه گفت: اگر انسانی مدتی، خدمتی به دین انجام بدهد و بعد از چند صباحی یک انحراف عظیم از او صادر بشود در منطق قرآن باید انحراف را ببینیم نه خدمات.

آیت‌الله سید رحیم توکل به‌مناسبت ایام فاطمیه در جمع هیئت عزاداران مکتب الزهراء(س) مسجد امام رضا(ع) بندرعباس در مورد انحراف انسان با خدمات چندین ساله آنان گفت: اگر انسانی مدتی، خدمتی به دین انجام بدهد و بعد از چند صباحی یک انحراف عظیم از او صادر شود، آیا در منطق قرآن باید انحراف را ببینیم، خدمات را نبینیم یا خدمات را نبینیم، انحراف را ببینیم؟
 
استاد حوزه در مورد مسائل انحرافی در دین به اضافه خدمات ارزنده با بیان مصداقی از قرآن بیان کرد: «...و اذقلنا للملائکة اسجدوا لآدم فسجدوا ألا ابلیس ابا و استکبر...» فرمان دادیم به ملائکه که آدم راسجده کنید، همه سجده کردند الا ابلیس که أبا کرد و تکبر جست، کلمه کلمه قرآن مصداقی عینی برای عبرت انسان‌هاست.
 
وی با يادآوري عبادت چندین هزار ساله شیطان و سرپیچی او در مقابل فرمان خداوند اضافه کرد: شیطان از سنخ جن است که با ملائکه بود نه از ملائکه؛ شیطان جنی بود در کنار ملائکه چند هزار سال عبادت کرد که خداوند او را بالا برد ومقام داد و خداوند او را با ملائکه همنشین کرد، ابلیس بیش از چهار هزار سال خداوند را عبادت کرد.
 
او افزود: امتحان بسیار سنگین شیطان، سجده به آدم بود که همه ملائکه سجده کردند إلا ابلیس، يعني شیطان پس از چند هزار سال عبادت از فرمان خداوند اطاعت نکرد.
 
توکل در مورد كبر و عاقبت تکبرورزی در مقابل خداوند تصریح کرد: خداوند به ابلیس گفت تکبر می کنی و تو می‌دانی من قسم یاد کردم که هر کس را تکبر کند، رسوا و ذلیل کنم.
 
وی خدمات چندين هزار ساله شیطان با انحراف و تکبرورزی او از فرمان خداوند را مصداقی برای عبرت آموزی انسان برشمرد و گفت: آیا خداوند عالم این انحراف شیطان را دید و خدمات را منحی کرد یا خدمات را دید و انحراف را منحی کرد.
 
وی در ادامه افزود: خداوند با نافرمانی شیطان چه کار کرد، ابليس با فرمان "خارج شو" از مقام والایی که داشت رانده شد.
 
او با يادآوري موضوع حال کنونی افراد در گذر زمان اضافه کرد: خداوند بعد از هزاران سال یک انحراف بیّن را دید. امام(ره) مي‌فرمود ملاک حال فعلی افراد است، پس به ملاک قرآن شریف اگر خدماتی در انحراف را مد نظر قرار دهیم، خدمات را منحی می کنیم که چرا یک عده ای در مسیر هستند اما آخر کار آنچنان واژگون می شوند انگار از اول هم این گونه بودند.
 
توکل با يادآوري مجدد آیه "واذ قلنا للملائکه ..." وبروز باطن انسان ها در برابر امتحان های الهی افزود: شیطان أبا کرد و تکبر جست و در زمره کافرین شد، سجده بر آدم کفر باطن را ظاهر کرد خیلی ها در باطن مشکل دارند یک جزر و مدی باید بیاید تا باطن ظاهر شود.
 
وی همچنین با يادآوري روایتی که در زمان غیبت انسان‌ها بسيار آزمایش می شوند، گفت: باطن افراد رو می شود، یعنی اگر بدی در باطن انسان رسوخ کرده رو می شود و اگر خوبی هم هست رو می شود.
 
او با توجه به فضای غبار آلود در فتنه 88، با وجود خدمات چندین ساله افراد، انحرافات را ضربه محکمی به پیکره انقلاب اسلامی دانست و بیان کرد: بعضی‌ها خدمات عمده‌ي یک ساله، دو ساله، 10 ساله، 30 ساله داشتند، اما در فتنه 88، نیت شوم و باطنی آنان ظاهر شد و چه ضربه ای به آرمان های انقلاب و شهدا زدند.
 
اين استاد اخلاق با يادآوري انتخابات ریاست جمهوری و رأی 40 میلیونی مردم گفت: در فتنه 88، عده ای در برابر عظمت اسلام مقابل دشمن بعد از 32 سال زانو زدند، و دشمن زانو زده را کاری کردند که دشمن بتواند به ما حرف بزند، این ها خائن به این مملکت بودند.
 
توکل در مورد حوادث اخیر در کشور، مقابله سران فتنه با دو ودیعه الهی ثقل اکبر وثقل اصغر را خیانت و جنایتی عظیم دانست وتصریح کرد: فتنه گران با دیدن شکاف و حوادثی که در کشور رخ داد، حتي اگر با انقلاب، امام و شهدا حرف داشتند، آيا با امام حسین(ع) هم حرف داشتند؟
 
وی جنایت عظیم آنان در روز عاشورای حسینی را نمونه عینی دشمنی با حضرت حق دانست و اضافه کرد: روز عاشورا که زمین و زمان گریان هستند، صوت و کف راه انداختند و در خیابان ها هلهله وشادی، و بعد برای توجیه عملکرد شیطانی خود گفتند، آنها که ریختند در خیابان‌ها خداجویانی بودند تا این کلام را شنیدم، یاد حرف عمرسعد افتادم که گفت ای لشکر خدا به حسین(ع) حمله کنید، در رفتن به بهشت پیشی بگیرید.
 
او در پایان خطاب به سران فتنه گفت: به صراحت می گویم من شما را مسلمان نمی دانم الا همان مسلمان زبانی، مسلمان شناسنامه ای؛ روزه می گرفتند، آن‌ها هم نماز می خواندند ولی کمر علی(ع) را هم شکستند، این ها همان نهروانی ها هستند نهروانی ها تکرار شدند.

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





برچسب ها : منطق‌قرآني‌با نمونه"ابليس"مي‌گويد انحراف, خدمات‌افراد را محو مي‌كند, ,