دام جدید آمریکایی ها برای کاربران اینترنتی
هنوز ماهیت واقعی ویکی لیکس فاش نشده، روزنامه وال استریت ژورنال نیز اقدام به راه اندازی سایت مشابهی کرد.

با وجود آنکه هنوز ماهیت سایت مشکوک ویکی لیکس برای دنیا معلوم نشده است، روزنامه "وال استریت ژورنال" به تقلید از آن سایتی را راه اندازی کرد ولی به کاربران این اطمینان را نداد که اطلاعاتشان افشا نشود.

به گزارش گرداب به نقل از جام نیوز این روزنامه ضمن تبلیغ برای سایت خود نوشت: این وب‌سایت همچون "ویکی‌لیکس" سایتی در راستای افشاگری‌های سیاسی و اقتصادی است و به کاربران این امکان را می‌دهد که اسنادی را که در اختیار دارند در این سایت قرار داده و به اشتراک گذارند.

"وال استریت ژورنال" به کاربران این اختیار را داده است که اگر می‌خواهند "منبع محرمانه‌" روزنامه باشند، در چنین حالتی مشخصات و اطلاعات کاربر فقط در اختیار روزنامه‌ی وال استریت ژورنال خواهد بود و نام منبع در گزارش‌ها ذکر نخواهد شد.

در بخش "مقررات و شرایط عضویت" در سایت، وال استریت ژورنال آمده است: این روزنامه این حق را برای خود محفوظ می‌داند که در صورت لزوم اطلاعات ثبت‌شده‌ کاربر را در اختیار مراجع قانونی و با درخواست حقوقی در اختیار شخص سومی که از او در اسناد نام برده شده قرار دهد.

مخالفان این بند، مقررات و شرایط مطرح‌شده از سوی وال استریت ژورنال را نقض جدی حقوق کاربر می‌دانند و می‌گویند کاربران در چنین شرایطی با چه ایمنی و پشتوانه‌ای به این سایت اعتماد کرده و اسناد و اطلاعاتی را که در دست دارند، در معرض دید عموم قرار دهند؟

از سوی دیگر کارشناسان امنیت شبکه می‌گویند سایت این روزنامه از نرم‌افزاری برای مدیریت سایت خود استفاده می‌کند که از ایمنی چندان بالایی برخوردار نیست و تجربه نشان داده هکرها این نرم‌افزار را به سادگی می‌توانند هک کنند و همچنین استفاده از "فلش" در آن، این امکان را می‌دهد که ردپای منبع را دنبال کرده و مشخص کرد چه کسی و از چه کامپیوتری این تصویر را به اشتراک گذاشته است.

وال استریت ژورنال اعتراف کرده که نمی‌تواند تضمین دهد که هویت ناشناس کاربران این سایت کاملا محفوظ بماند.

سال گذشته، وال استریت ژورنال یکی از نشریاتی بود که از انتشار اسناد "ویکی‌لیکس" در روزهای اول سر باز زده و اعلام کرده بود که حاضر نیست با ویکی‌لیکس و پیش شرط‌های اداره‌کنندگانش برای در اختیار گرفتن اسناد، همراهی کند، اما اکنون خود به اقدامی مشابه مبادرت می ورزد.
 

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





برچسب ها : دام جدید آمریکایی ها برای کاربران اینترنتی, ویکی لیکس, وال استریت ژورنال, اینترنت, ,