رييس‌جمهور فعاليت‌هاي علمي و فناوري را بزرگترين و سرنوشت‌سازترين مبارزه تاريخي دانست و گفت:‌ بايد نهضت تجديد حيات ،خودباوري و خودبازيابي كه پس از انقلاب اسلامي در ايران اسلامي شكل گرفته را غنيمت شمرده و با استفاده از روش و نگاه بومي در مسير شكوفايي علمي و فناوري در جهان گام برداشت.
دكتر محمود احمدي‌نژاد در ديدار مسئولان ستادهاي فناوري راهبردي، دستاوردها و فعاليت‌هاي علمي كشورمان را افتخارآميز و ارزشمند توصيف كرد و با قدرداني از زحمات انجام شده، اظهار داشت: ملت ايران در طول تاريخ پرچمدار علم بوده است و متاسفانه در يك مقطع  زماني ركود و بازماندگي از غافله علم بر اين ملت تحميل شد اما با خيزش عظيم انقلاب اسلامي بسياري از موانع در مسير شكوفايي علمي برداشته شده است و اگر چه هنوز آزادي واقعي از اسارت‌هاي تاريخي حاصل نشده اما حركت آغاز شده مبارك است و بايد آن را غنيمت شمرد.
رييس‌جمهور با اشاره به اينكه روح جمعي خداجوي، كمال‌طلب و عاشق علم ملت ايران ،مجدداً احياء و به حركت درآمده است، گفت: نفس علم و فعاليت‌هاي علمي در ميان ملت ايران موضوع مقدسي است و اين برآمده از فطرت الهي انسان است. نهايت علم رسيدن به درجه خدمتگزاري به مردم است و علمي كمال‌يافته است كه در خدمت سلامت، رفاه، تعالي، شكوفايي و انسانيت انسان قرار بگيرد.
وي خاطر نشان كرد: در فعاليت هاي علمي اگر بنا باشد مسيري كه ديگران پيموده‌اند را بپيماييم هميشه عقب خواهيم بود و زماني مي‌توان پيشرو بود كه مسير حركت را تغيير داده و قله‌هاي بالاتر و روش‌هاي جديدي براي حركت خودمان ابداع كنيم.
دكتر احمدي‌نژاد تصريح كرد: ملت ايران مي‌تواند با چارچوب، روش و قله‌هايي كه خود ترسيم مي‌كند در مسير فعاليت‌هاي علمي و فناوري جلوتر از ديگران قرار بگيرد.
وي با بيان اينكه ملت ايران بايد در بالاترين قله‌هاي عزت و افتخار قرار بگيرد، گفت: ملت ايران پيشرفت خود را نه براي استعمار و تسلط بر ديگران بلكه براي كمال‌جويي و گسترش دوستي، عدالت و پاكي در جهان، دنبال مي‌كند.
رييس‌جمهور در ادامه با تاكيد بر اينكه دولت وظيفه خود مي داند كه از همه فعاليت‌هاي علمي و فناوري به طور كامل حمايت كند، تصريح كرد: دولت حمايت كامل از فعاليت‌هاي علمي را بعنوان يك اصل و راهبرد غير قابل تغييري دنبال مي كند و اميدواريم صندوق نوآوري و شكوفايي كه با سرمايه 3 هزار ميليارد توماني پيش بيني شده است از اولين فروردين ماه سال آينده فعاليت خود را آغاز كرده و در خدمت علم و محققين قرار گيرد.
دكتر احمدي‌نژاد با اشاره به تقويت بودجه معاونت علمي و فناوري رياست جمهوري گفت: اين معاونت در مقابل دانشگاه قرار ندارد و مطالبي كه بعضا در اين زمينه شنيده مي‌شود سخنان سطح پاييني است چرا كه در درون يك ملت بزرگ، تقابل معنا ندارد و همه اجزا و دستگاه‌ها مكمل هم هستند كه در جهت اعتلاي ايران و فرهنگ ناب الهي و ايراني تلاش مي‌كنند.
رييس‌جمهور تاكيد كرد: كانون تمركز شيطان و شياطين اين است كه از تسلط ملت ايران به علم و دانش ممانعت كرده و اجازه ندهند ايرانيان بر مركب علم سوار شوند و طرح موضوعاتي مانند بمب‌اتم بهانه‌اي در اين راستا به شمار مي‌رود. در مقابل كساني كه 5 هزار بمب اتم دارند ايران بايد خيلي ابتدايي و مثل آنها فكر كند كه بخواهد در معادلات قدرت بين‌المللي بر روي بمب اتم سرمايه‌گذاري كند. مزيت نسبي ملت ايران، علم، تمدن،‌فرهنگ و انسانيت است و اين بمب اتمي ملت ايران است كه بي‌صدا بوده و جسم ندارد و انديشه و قلوب ملت‌ها را تحت تاثير قرار مي‌دهد.
دكتر احمدي‌نژاد در ادامه مسئولان ستادهاي فناوري راهبردي را به تلاش و كوشش خستگي‌ناپذير و تحمل سختي‌ها فراخواند و گفت: هر اقدام ارزشمندي با زحمت حاصل مي‌شود و هيچ دستاورد مثبتي بدون زحمت دست‌يافتني نيست بنابراين اگر ملتي بتواند يك مقطع 20-15 ساله در مقابل فشارها ايستادگي كرده تا از گردنه‌ها عبور كند ديگر كسي توان مقابله با چنين ملتي را نخواهد داشت و امروز وظيفه داريم كه جايگاه كشورمان را به مرجعيت علمي و فناوري دنيا برسانيم.
رييس جمهور همچنين عرضه مناسب محصولات و توليدات علمي و فناوري را مورد تاكيد قرار داد و گفت: بايد با برگزاري نمايشگاه‌هاي مختلف، توانمندي‌ها و فناوري‌هاي علمي كشورمان را ابتدا به ملت ايران و سپس به جهانيان در قالب‌هاي مناسب عرضه و معرفي شود.
رييس‌جمهور سلول‌هاي بنيادي را اقدام باارزش و انقلاب بزرگي در فعاليت‌هاي علمي توصيف كرد و گفت: سلول‌هاي بنيادي دنياي جديدي است كه انقلاب‌هاي پي‌درپي را در عرصه‌ علمي ايجاد خواهد كرد و امروز ملت ايران در ابتداي اين دستاورد علمي قرار دارد كه بايد با همت در اين مسير حركت كرد.
دكتر احمدي‌نژاد گفت: برخي از دستاوردهاي علمي كشورمان بخاطر نوع نگاه، همت، خودباوري و اراده‌اي كه در مسير توليد آن بوجود آمده، يك آرزوي تاريخي بوده است.
رييس‌جمهور همچنين با تاكيد بر اينكه ملت ايران از ظرفيت‌هاي بزرگي برخوردار است، به موضوع هدفمند كردن يارانه‌ها اشاره كرد و گفت: عده‌اي قبل از شروع اين طرح بزرگ، آن را اقدام خطرناكي براي دولت و نظام توصيف مي‌كردند در حالي است كه امروز بر خلاف تصور آنها با عنايات الهي و امام عصر(عج) اين طرح با همكاري و هماهنگي مردم به راحتي در حال اجرا است.
رييس‌جمهور در بخش ديگري از سخنان خود انسان را مهمترين موضوع جهان آفرينش دانست و گفت: انسان بايد تجلي اسماء الهي باشد و زيباترين و اصيل‌ترين جلوه خداگونگي انسان علم و عالمي است و حقيقت انسان از مسير علم و تلاش علمي محقق مي‌شود.
رييس جمهور در حاشيه اين نشست از نمايشگاه دستاوردهاي علمي و فناوري 40 شركت و موسسه تحقيقاتي و دانش‌پژوه كشورمان در بخش‌هاي نانو، زيست‌ فناوري، سلول‌هاي بنيادي و گياهان دارويي به مدت يك ساعت و نيم بازديد كرد و با توضيحات مسئولين شركت‌ها در جريان آخرين دستاوردهاي علمي و فناوري و نيز پيشنهادات و درخواست‌هاي آنان قرار گرفت.

 

 

 

 

 

 

 

 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





برچسب ها : بايد نهضت تجديد حيات , خودباوري و خودبازيابي كه پس از انقلاب اسلامي در ايران اسلامي شكل گرفته را غنيمت شمرده, رييس‌جمهور در ديدار مسئولان ستادهاي فناوري راهبردي,