ظلم به نظام و رهبري

 

محمد كاظم انبارلويي

چندي پيش آقاي سيد محمد خاتمي در جمعي گفته بود؛ "اگر ظلمي شده كه شده است همه بياييم عفو كنيم و به آينده نگاه كنيم. اگر به نظام و رهبري ظلم شده است به نفع آينده از آن چشم پوشي شود و ملت (بخوانيد فرقه سبز) هم از ظلمي كه بر او و برفرزندانش رفته است مي‌گذرد!! و همه رو به آينده بهتر خواهيم آورد."

اين نخستين بار است كه موضوع ظلم به نظام و رهبري از سوي يكي از سران فتنه به آن تفوه مي‌شود. اگر خوشبينانه به اين سخن نگاه كنيم اين يك گام مثبت به جلو است.
 
ظلم به نظام و رهبري يا به عبارت بهتر ظلم به ملت چه بود كه دستگاه‌ هاضمه فكري برخي توفيق ادراك آن را - به اندازه‌اي كه گفته شد - پيدا كرده است. در زير به بخشي از ستم‌ها اشاره مي‌كنم.
 
1- يك ملت رشيد در انتخابات دهمين دوره رياست جمهوري با يك حضور 40 ميليوني اقتدار خود را نشان داد و در چهارمين دوره حيات سياسي انقلاب به رخ جهانيان كشيد. اما طرفي كه توفيق در راي اكثريت را به دست نياورد به دليل فقد ادب شكست در اولين ساعات راي گيري فرمان شورش خياباني را صادر كرد و نامزد شكست خورده قبل از شمارش آرا، خود را پيروز انتخابات معرفي كرد اين ظلم به ملت آن هم به آن دسته از هموطنان كه از پا برهنگان و محرومين و مستضعفان بودند و به نامزد پيروز راي دادند را چگونه مي‌توان عفو كرد؟
 
2- طرف بازنده انتخابات با اعلام شورش خياباني به مدت يك سال اقتدار و امنيت ملي را نشانه رفت و در اين مدت صحنه‌هاي آشوب خياباني در چند محله تهران و تعدادي از شهرها زينت بخش رسانه‌هاي دشمن بود. اين خدمت به دشمن و خيانت به دوست را چگونه مي‌توان عفو كرد؟
 
3- طرف‌ بازنده انتخابات نهادهاي قانوني فيصله بخش مانند اعلام نظر شوراي نگهبان و ولايت فقيه را در مورد نتايج انتخابات بر نتابيد و حاضر نشد به هيچ محكمه‌اي عرض شكايت برد. فقط لات بازي سياسي در كف خيابان را براي فيصله بخشي برگزيد كه محصول اين رويكرد منجر به شهادت جمعي از مظلوم‌ترين فرزندان اين ملت و نيز كشته شدن برخي ناراضيان از نتايج انتخابات شد.
 
جواب آن خون‌ها را چه كسي مي‌دهد و اين وسط ظلم به نظام و مردم را چگونه مي‌شود عفو كرد؟
 
4- دشمن از يك انتخابات ساده كه براي استحكام پايه‌هاي مردمسالاري در كشورمان بايد بهره‌برداري مي‌شد شكاف بين روحانيت، شكاف بين دولت و ملت، شكاف بين ملت و ملت و شكاف بين نخبگان و بالاخره وحدت ملي را نشانه رفته بود. طرف بازنده انتخابات، دشمن را در اين هدف ياري كرد و در اعتراضات خود نه طرف برنده انتخابات بلكه نظام و اركان آن را نشانه رفت. شعارها به سرعت تغيير پيدا كرد و نمايشي از يك نبرد تمام عيار "نرم" عليه موجوديت نظام شكل گرفت. كساني را كه دشمن را در نبرد نرم عليه ملت و نظام ياري كردند چگونه مي‌توان عفو كرد؟
 
5- روز 13 آبان 88 كساني كه بازنده انتخابات بودند شعار مرگ بر آمريكا را فراموش كردند و فرياد بر آوردند " ما منتظر اوباما هستيم اگر اوباما نياد همين جا نشستيم" و روز قدس آرمان آزادي قبله اول مسلمين را به سخره گرفتند و شعار "نه غزه نه لبنان جانم فداي ايران" سر دادند.
 
روز 16 آذر 88 به عزيز‌ترين و پاك‌ترين رهبر الهي جهان يعني امام خميني(ره) اهانت كردند و بالاخره روز عاشورا به هتك حرمت شعاير الهي كربلا و اهانت به ساحت مقدس امام حسين(ع) دست يازيدند.
 
اين جماعت رو سياه را چگونه مي‌شود عفو كرد و ستم آنها به انقلاب، امام، نظام و رهبري را مورد بخشش قرار داد؟
 
اول باور نمي‌كرديم رقيب به اين اندازه دچار سقوط از ارزش‌هاي انساني شود اما ناباورانه ديديم اهانت كنندگان به ساحت مقدسات نظام را "مردان خدا جوي" ناميدند!!
 
اين "مردان خداجوي"!! را كه دوستانشان هر روز در رسانه‌هاي آمريكا، انگليس و رژيم صهيونيستي عليه انقلاب و نظام لجن پراكني مي‌كنند و به فحاشي و هتاكي عليه ملت ايران مي‌پردازند، چگونه مي‌شود عفو كرد؟
 
6- روز نهم دي ماه 88 و 22 بهمن 88 مردم در سراسر كشور به خيابان‌ها آمدند و نفرت خود را از اين همه شرارت عليه نظام اعلام كردند. امروز چگونه مي‌توانيم به آنها بگوييم از اين همه ستم و تباهي چشم پوشي كنند؟
 
7- نكته جالب در بيان آقاي خاتمي اين است كه در ازاي اين بخشش از سوي نظام به نمايندگي از تبهكاراني كه چنين ظلمي را به نظام و ملت تحميل كرده‌اند مي گويد؛ ملت (بخوانيد سربازان نبرد نرم دشمن عليه مردم ايران) هم از ظلمي كه به او و به فرزندانش رفته مي‌گذرد!!
 
در پاسخ به اين سخاوت، تنها مي‌توانيم به ايشان بگوييم؛ "مرسي خيلي زحمت كشيديد"!
 
معلوم نيست آقاي خاتمي از كدام ظلم سخن مي‌گويد!
 
اگر كسي را به جرم اخلال در امنيت جامعه، به خطر انداختن اقتدار نظام و كشور، همراهي با دشمن، قتل نفس، آتش زدن مغازه‌ها و خودروهاي مردم،‌ اهانت به مقدسات، اهانت به امام،‌ نشر اكاذيب، تشويش اذهان عمومي و... به حكم قانون بگيرند و مجازات كنند ظلم محسوب مي‌شود؟
8- اساسا صورت مسئله مناقشات پس از انتخابات دهمين دوره رياست جمهوري در ذهن آقاي خاتمي چيست؟ فرو كاهيدن ستم به نظام، انقلاب، امام و مردم و همراهي با دشمنان خونخواري چون انگليس و آمريكا و رژيم صهيونيستي و به نمايندگي از دشمن با مردم جنگيدن را به يك دعواي قبيلگي و دعواي دو همسايه و دو رقيب، يك فريب و خدعه است، مردم خوب اين را درك مي‌كنند. آقاي خاتمي نبايد با طرح آن به شعور و ادراك و فهم سياسي مردم اهانت كند.
 
9- آقاي خاتمي صرفا به نمايندگي از خود و مجمع روحانيون مبارز مي‌تواند به خاطر دعوت از فرقه سبز براي شورش خياباني در 30 خرداد 88 - سالگرد قيام مسلحانه منافقين عليه انقلاب و امام(ره) - از نظام و رهبري عذرخواهي كند.
 
آقاي خاتمي صرفا به نمايندگي از خود و اعضاي مجمع روحانيون مبارز به خاطر همراهي با فرقه سبز در شرارت‌هاي خياباني سال 88 از ملت عذرخواهي كند. آقاي خاتمي صرفا به نمايندگي از خود و اعضاي مجمع روحانيون مبارز به خاطر سكوت در برابر اهانت به ساحت پاك امام حسين(ع) و عزاداران حسيني در عاشوراي 88 و نيز سكوت در برابر اهانت به امام در روز 16 آذر و سكوت در برابر شعارهاي انحرافي در روز 13 آبان و روز قدس از ملت و رهبري عذرخواهي كند.
 
آقاي خاتمي فقط به نمايندگي از خود و اعضاي مجمع روحانيون مبارز از پيشگاه ملت به دليل عدم همراهي با نظام و رهبري در مهار و مديريت بحران و همگرايي با دشمن عذرخواهي كند.
 
البته در فضاي اين عذرخواهي‌ها راهي باز خواهد شد كه ما نام آن را بازگشت به فضاي قبل از انتخابات و رعايت ادب و آداب جمهوريت مي‌دانيم.
 
10- سخن آخر اينكه از آقاي خاتمي به عنوان يك روحاني كه جزء سادات هم مي‌باشند سئوال مي‌كنم كه اگر روز قيامت در محضر رسول الله (ص) و حضرت زهرا(س) خداوند از او سئوال فرمايد شما و دوستانتان در مجمع روحانيون مبارز در سال 88 چه بر سر انقلاب، نظام و مردم - به شرحي كه در اين مقاله عرض كردم- آورديد چه پاسخي داريد؟
اگر سئوال شود چرا خون به دل ملت كرديد و به انقلاب از پشت خنجر زديد چه پاسخي دارند؟ اگر سئوال شود چرا ولايت فقيه را ياري نكرديد و رفتيد با كفار و منافقين عليه او متحد شديد و اين اتحاد را هر روز در صفحات رسانه‌هاي ديداري و شنيداري و مكتوب دشمن نشان داديد چه پاسخي داريد؟

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





برچسب ها : ظلم به نظام و رهبري, سيد محمد خاتمي, چرا خون به دل ملت كرديد و به انقلاب از پشت خنجر زديد, ,