فتنه را از یاد نبریم!

 

مجتبی ابراهیمی

در آستانه سالگرد ارتحال ملکوتی امام(ره) طبق روال همه ساله همه اقشار و افراد و جریان‎ها به گرامیداشت یاد آن یگانه تاریخ بشریت پس از معصومین می‌پردازند، وسعت وجودی امام موجب می‌شود همه افراد و جریان‌هایی که می‌خواهند درون حلقه سیاسی کشور بروز و ظهور داشته‌ باشند، از این فرصت استفاده کرده و خود را مطرح می‌کنند، مناعت طبع و عشق و ارادت ملت ایران هم به امام راحل عظیم‌الشأن موجب می‌شود که هر گروه و جریانی را که به امام احترام بگذارد، محترم شمرند ولی در چارچوب آرا، اندیشه‌ها و نظرات ناب امام راحل.

پس از رحلت امام، صبر مثال زدنی رهبری گرانقدر انقلاب و ملت شریف ایران افراد و جریان‌هايی را بر اساس قاعده مترقی "جذب حداکثری و دفع حداقلی" تحمل کردند، که اعمال و رفتارشان با منش امام فاصله داشت ولو آنکه از نزدیکان به امام در دوران حیات ایشان بودند، چه به لحاظ رابطه نسبی و سببی و چه به لحاظ مسئولیتی و اداری؛ اما فتنه 88 و عملکرد غیرقابل دفاع برخی افراد و جریان‌ها کار را به آنجا رساند که عملاً در مقابل نظرات صریح امام(ره) موضع گرفتند، به صدا و سیما اعتراض کردند که چرا مبانی سیاسی اندیشه امام را بسط می‌دهید؛ خواسته یا ناخواسته با جریان استکبار جهانی و شیطان بزرگ همراه شدند و در مقابل ولایت ایستاند. بر ولی فقیه خرده گرفتند و خداکند غافل از آن بوده باشند که این خرده بر ولی فقیه، خرده بر ولایت فقیه و خرده بر ولایت امیرالمومنین(ع) و خرده بر ولایت رسول‌الله (ص) است.

شرح این خطاهای طلحه‌وار، زبیروار، شعث‌وار و عایشه گونه بر ولی فقیه بارها در این دوسال گفته شده و تا همیشه تاریخ باید گفته شود. ولی نکته این‌جاست که مردم با تبعیت مثال زدنی از ولی فقیه با اعتقاد به تبعیت از امام معصوم(ع) جریان فتنه و اعوان و انصار آن را در هر پست و مقام و جایگاهی که بودند از صحنه سیاسی کشور کنار زدند تا راه روشن امام زنده بماند، امسال که بازهم به همان دلیل پایداری بر اندیشه‌ها و آرمان‌های ناب امام مردم مشت گره‌کرده در برابر جریان انحرافی هستند و برنامه سالگرد رحلت حضرت امام اینگونه تنظیم شده‌است که نماد تبعیت از ولی فقیه و ولی مسلمین جهان باشد، نکته‌ای ظریف قابل توجه باید باشد.

عده ای که بعد از فتنه سال 88 به دلیل حضور در جمع سران فتنه و یا همراهی با فتنه‌گران و یا تقابل با اندیشه‌های ناب و روشن حضرت امام مورد مزمت و نکوهش مردم قرارگرفتند، سخنرانی نكردن رییس‌جمهور در مراسم 14 خرداد را از هم‌اکنون به خیال خام خود به فال نیک گرفتند و تصور می‌کنند امسال مردم عزیز ایران اسلامی بر ایشان سلام و صلوات نثار خواهند کرد.

دست‌اندازان به بیت‌المال که امروز مدافع بیت‌المال شده‌اند و منحرفین از خط اصیل امام که همان خط امیرالمومنین(ع) است به یاد داشته‌باشند حافظه تاریخی مردم ایران با ظاهرآرایی فراموش شدنی نیست. مردم مصلحت انقلاب را براساس صحیفه سراسر نور امام تشخیص می‌دهند نه در جلسات کذا وکذا.

مردم ما براساس آیه شریفه قرآن که "نزدیک‌ترین مردم به (حضرت) ابراهیم کسانی هستند که از او تبعیت می‌کنند" نظرات و رفتار رهبر معظم انقلاب را نزدیک‌ترین و منطبق‌ترین نظر و رفتار به امام می‌دانند و شاخص را ولی‌امر مسلمین قرار می‌دهند نه فلان نسبت به امام(ره). به فضل بی‌نهایت خداوند متعال 14 خرداد سال 1390 مانند سال‌های قبل صحنه دو رویداد بی‌نظیر و مثال زدنی است اول صحنه وحدت و همدلی ملت شریف ایران حول محور ولایت فقیه که همان ولایت رسول‌الله (ص) است و دوم صحنه تبعیت از رهبر معظم انقلاب که همان تبعیت از امام معصوم و انسان کامل است.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





برچسب ها : فتنه را از یاد نبریم!, سالگرد ارتحال ملکوتی امام(ره), چارچوب آرا, اندیشه‌ها و نظرات ناب امام راحل, ,