برخورد آموزنده رهبر انقلاب براي همه به‌ويژه مسوولان در مقابل تملق
 

 

مرتضي رضائیان: رهبر معظم انقلاب در ديدار اخير خود با نمايندگان مجلس شوراي اسلامي در واكنش به سخنان تمجيد آميز يکي از نمايندگان حاضر در مورد ايشان، در بياني که حاکي از هوشمندي و صفاي نفس است، فرمودند: «اين جور بيانات، هم به ضرر من است، هم به ضرر خود گوينده است. نبايستى اين بيانات به اين شكل بيان شود... اينجور تعبيرات، تعبيراتى نيست كه انسان را خوش بيايد يا كمكى به كار پيشرفت انسان بكند. ما همگى بندگان خدا هستيم و ان‌شاءالله خدمتگزاران مردم هم باشيم.»

رهبر انقلاب سال‌ها قبل نيز هنگامي که حاضران در سرودي "سرور ما، خامنه‌اي" را ندا مي‌دادند، فرمودند: «من خواهش مي‏کنم که الفاظ اين اشعار و سرودها را از کلمات مبالغه‏آميز خالي کنيد... بنده افتخارم به اين است که بتوانم خدمتگزار شما و مردم باشم. "سَروَر" فقط خداي متعال است و به امر او و در پيروي و عبوديّت او بندگان صالحِ برجسته و معصومين عليهم‏السّلام‏‌اند. ما بندگاني ناقص، نارسا، و ضعيف هستيم. بزرگ ترين هنر ما اين است که بتوانيم در لابه‏لاي همه ضعف‌هايي که داريم، کاري انجام دهيم که انشاءالله طبق وظيفه باشد. اين کلمات مبالغه‏آميز را حذف کنيد. بنده، وقتي اين کلمات را مي‏شنوم، حقيقتاً متأذّي مي‏شوم.»

حضرت آيت‌الله خامنه‌اي در موردي ديگر هنگامي که ايشان را "علي زمان" خواندند، فرمودند: «وقتي کساني اسم مبارک اميرالمؤمنين (عليه‏السّلام) يا اسم مبارک وليّ‏عصر (روحي‏فداه) را مي‏آورند، بعد اسم ما را هم دنبالش مي‏آورند، بنده تنم مي‏لرزد... ما کجا، کم‌ترين و کوچک ترين شاگردان آن‌ها کجا؟ ما کجا و قنبرِ آن‌ها کجا؟ ما کجا و آن غلام حبشيِ فدا شده در کربلاي امام حسين (عليه‏السّلام) کجا؟ ما خاک پاي آن غلام هم محسوب نمي‏شويم.»

برخوردهاي اينچنين، سيره همه بندگان مهذب خداست که بايد الگوي همه به ويژه صاحب منصبان ارشد قرار گيرد و هر چه دايره اختيارات و قدرت فرد گسترده تر مي‌شود، هوشياري او در برابر اطرافيان و مادحان اهميتي مضاعف مي‌يابد. ازهمين رواست که امام امت مي‌فرمود: «همه دست‏اندركاران- به ويژه رئيس جمهور- بايد از چاپلوسان دغل‌باز و زبان بازان حيله‏گر بر حذر باشند.»

به هر حال، وقتي شخصيت برجسته‌اي مانند مقام معظم رهبري با برخورداري از درجات بالاي معنوي و تهجدهاي شبانه، اين‌گونه در برابر عبارات تمجيدآميز که اغلب هم از سر صداقت و عشق به ولايت ابراز مي‌شود، واکنش نشان مي‌دهند، تکليف صاحب منصباني که هنوز در پله‌هاي ابتدايي خو‌دسازي قرار دارند، بيش از پيش روشن مي‌شود.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





برچسب ها : برخورد آموزنده رهبر انقلاب براي همه به‌ويژه مسوولان در مقابل تملق, ,