مديركل بنياد حفظ آثار كردستان:


15 خرداد منشأ تشكيل انقلاب بود
سپاه نیوز: مديركل بنياد حفظ آثار و نشر ارزش‌هاي دفاع مقدس كردستان جرقه‌هاي انقلاب اسلامي را نشات گرفته از قيام 15 خرداد سال 42 دانست.
به گزارش سپاه نیوز؛ داوود مهاجر با گراميداشت ياد و خاطره شهداي 15خرداد سال 42 و شهداي انقلاب اسلامي و به ويژه شهداي 15 خرداد سال 63 شهرستان بانه اظهار داشت: هر كدام از حوادث و وقايع مهم در خرداد تاريخ انقلاب اسلامي برگ زريني از تاريخ وقايع اسلامي است.
وي با اشاره به اهميت قيام 15 خرداد سال 42 در تشكيل انقلاب اسلامي، افزود: در چنين روزي با سخنراني‌هاي امام خميني (ره) نهضت اسلامي شكل گرفت و جرقه‌هاي انقلاب بهمن 57 نيز از همان روز زده شد.
مديركل بنياد حفظ آثار و نشر ارزش‌هاي دفاع مقدس كردستان در ادامه بيان داشت: سرآغاز اين حركت آزاديخواهي و استكبارستيزي ملت ايران به رهبري امام(ره) و روحانيون معزز از سال 42 و در قيام 15 خرداد ماه شروع و در بهمن ماه سال 57 به اوج خود رسيد.
مهاجر در ادامه انقلاب اسلامي را نتيجه و حاصل سال‌ها مجاهدت امام خميني و ياران ايشان عنوان كرد و افزود: سال‌ها امام بعد از واقعه 15 خرداد سال 42 دستگير و به كشورهاي تركيه، عراق و فرانسه تبعيد شدند.
وي اضافه كرد: امام راحل (ره) با درايت و رهبري پيامبرگونه و هدايت انقلاب كار بسيار بزرگ و تاريخي به انجام رسانيدند و نتيجه اين مبارزه، صبر و هدايت پيام‌ها و انديشه‌هاي ارزشمند ايشان از خارج كشور به انقلابيون در ايران براي وحدت صفوف مسلمانان بود.
مديركل بنياد حفظ آثار و نشر ارزش‌هاي دفاع مقدس كردستان در ادامه با اشاره به مبارزات امام خميني (ره) قبل از پيروزي انقلاب اسلامي، بيان داشت: ملت ايران با رهبري امام يكپارچه به صف مبارزه با حكومت ظالم و وابسته به بيگانه پهلوي ايستادند و در اين جهاد و قيام اسلامي انقلابي كه خواسته مردم و امام از سال 42 بود را تشكيل دادند.
مهاجر با اشاره به تاكيد امام خميني (ره) بر حفظ وحدت صفوف مسلمانان تصريح كرد: نكته مهمي كه در پيام امام وجود داشت، حفظ وحدت در همه اعصار و زمان‌هاست چرا كه اگر اين وحدت نبود انقلاب اسلامي به پيروزي نمي‌رسيد.
وي وحدت مسلمانان را رمز اصلي پيروزي انقلاب اسلامي دانست و اضافه كرد: پيروزي انقلاب در سايه وحدت اسلامي است و عامل وحدت و اطاعت از رهبري و ولايت فقيه نيز از سال 42 آغاز و با تلاش‌هاي امام و ياران ايشان در سال 57 به ثمر نشست.
مديركل بنياد حفظ آثار و نشر ارزش‌هاي دفاع مقدس كردستان در ادامه با اشاره به اينكه خرداد ماه يادآور چند خاطره تلخ و شيرين است، گفت: شيرين‌ترين خاطره خرداد ماه، حماسه آزادسازي خرمشهر به دست دلاورمردان اسلام است و خاطرات تلخي نيز همچون رحلت حضرت امام (ره) كه هميشه قلب مردم براي او داغدار است، وجود دارد.
مهاجر يادآور شد: امروز با گذشت 32 سال از عمر انقلاب اسلامي در هر جاي دنيا كه جلوه‌هاي عزت و بيداري و شوكت اسلامي به چشم مي‌خورد، همه معترفند كه اين موج گسترش بيداري اسلامي، نشات گرفته از انقلاب اسلامي ايران است.
مديركل بنياد حفظ آثار و نشر ارزش‌هاي دفاع مقدس كردستان در بخش ديگري از سخنانش به واقعه 15 خرداد سال 63 شهرستان بانه اشاره كرد و گفت: در چنين روزي بار ديگر حادثه تلخ و ناگواري در اين شهرستان تكرار شد و در اين واقعه 590 نفر از مردم بي‌گناه بانه به شهادت رسيدند.
به گفته مهاجر، بر اثر تجاوز هواپيماهاي جنگنده و متجاوز عراقي در 15 خرداد ماه سال 63 به شهرستان مرزي بانه متاسفانه 590 نفر شهيد و بيش از يكهزار نفر ديگر نيز به شدت مجروح شدند.
وي در ادامه با تاكيد بر حفظ جايگاه اين روز در كارنامه تاريخ انقلاب اسلامي، اظهار داشت: نبايد هيچ‌گاه اين واقعه مهم به دست فراموشي سپرده شود، چرا كه در چنين روزي كه مصادف با روز جهاني قدس بود، چند هزار نفر از مردم ولايتمدار و متدين شهرستان بانه به منظور گراميداشت واقعه 15 خرداد سال 42 با زبان روزه در ميدان اصلي شهر اقدام به راهپيمايي كرده بودند كه مورد آماج چند فروند از هواپيماهاي رژيم بعث عراق قرار گرفتند.
مديركل بنياد حفظ آثار و نشر ارزش‌هاي دفاع مقدس كردستان با اشاره به وقايع 15 خرداد ماه سال 63 بانه، افزود: در چنين روزي برادران شيعه و سني متحد و يكپارچه با تجمع در ميدان شهر مورد حمله هوايي رژيم صدام قرار گرفتند.
مهاجر اضافه كرد: 15 خرداد 63 شهرستان بانه نيز حادثه عجيبي بود و در اين حادثه برخي از خانواده‌ها دو الي سه نفر از اعضاي خانواده خود را از دست دادند.
وي در پايان خاطرنشان كرد: هر ساله به منظور گراميداشت ياد و خاطره اين شهيدان با همكاري فرمانداري بانه و ساير دستگاه‌ها مراسم نكوداشتي در شهرستان بانه برگزار مي‌شود.
 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





برچسب ها : مديركل بنياد حفظ آثار كردستان:15 خرداد منشأ تشكيل انقلاب بود, ,