روايت انحطاط در آستانه سالگرد انتخابات با شكوه دهم و فتنه 88
از "نكبت خواندن حمايت امريكا" تا "تحت حمايت منافقين و اسرائيل قرار گرفتن و دفاع از فتنه‌گران ضد دين"
 

 

آرش پاک اندیش: مرور برخي مواضع قبلي مهدي كروبي در مقايسه با رفتار وي پس از انتخابات رياست جمهوري 88 روايت يك انحطاط است كه بازخواني آن با توجه به در پيش بودن سالروز اين انتخابات با شكوه و فتنه پس از آن مي‌تواند مفيد باشد و نشان دهد كه فردي كه فرمان ولايت فقيه را براي همه مطاع و مشروعيت نظام را از آن مي‌دانست، چگونه به مهره غرب براي براندازي نظام تبديل شد.

مواضع دیروز

"مشروعيت همه ما از رهبری است"

فرمان ولايت فقيه براي مجلس مطاع است و نمايندگان مطيع اين فرمان مي باشند.

ولايت و رهبري اساس و مهمترين است و اصلاً نظام ما وابسته به اوست و مشروعيت همه ما از اوست. (كروبي در جلسه علني مجلس - روزنامه کیهان 19/10/68)

راه امام به رهبري فرزند امام حضرت آيت الله خامنه اي ادامه خواهد يافت و مجلس و دولت راه امام را ادامه مي دهند. (سخنراني كروبي در مجلس – کیهان 14/1/69)

"برای ترور و تخریب آزادی نیست"

مي گويند آزادي نيست،‌آزادي مطبوعات،‌آزادي احزاب نيست. كدام آزادي نيست؟ انتظار داريد دوباره 30 خرداد منافقين بيايند و راه بيفتند و دوباره بچه مسلمان ها را بكشند؟ اين آزادي را مي خواهيد؟ كه مي گوئيد آزادي نيست يا از آن آزادي كه انتقاد سالم كنند يا آن آزادي كه حرفشان را بزنند يا آن آزادي كه درگير با مسئولين بشوند؟ يا اين آزادي كه حتي مجلس وزير را استيضاح كند همه اينها آزادي اند،‌كدام نماينده اگر حرفي دارد نمي رود بگويد؟ بله آزادي نيست كه گروهكهاي محارب بيايند توي خيابان و ريشه انقلاب را بزنند آن موقع اجازه دادند و حالا ديگر چنين اجازه اي نمي دهند. مي گويد اعدام هاي آبخوردني، از نظر تو آبخوردني است، ناچاريم بگوئيم شما مي گفتيد هويدا اعدام نشود، شما مي خواستيد كه به ناصر مقدم رئيس ساواك شغل و پست بدهيد، آن طور كه آقاي خلخالي مي گويد اگر دست شما بود كه بايد هيچكس اعدام نشود، هم بيايند سركار و بعد هم هركاري مي خواهند بكنند، ‌وقتي بچه هاي مردم را مي كشند،‌ خانه ها را آتش مي زنند،‌ حزب اللهي ها را مي كشند و مي روند در خانه ها مردم را ترور مي كنند زنها را ترور مي كنند، ‌پاسدارها را مي برند شكنجه مي دهند،‌ آن وقت انتظار داريد اينها بمانند و اعدام نشوند! (بخشی از سخنراني كروبي قبل از خطبه هاي نماز جمعه تهران درباره خيانت هاي نهضت آزادي – 17/7/61)

"منافقین در همه حال نق می زنند"

شهادت 72 تن خط ليبراليسم و نفاق را از اين مملكت برچيد.... منافقين در زمان رسول خدا نيز همواره نق مي زدند. (كروبي در چهارمين شب مراسم بزرگداشت شهداي 7 تير – کیهان 5/4/63)

"برای ما نکبت روزی است که آمريكا از ما تعريف كند"

براي ما ذلت و خواري و نكبت و بدبختي است، روزي كه آمريكا و كنگره آن از ما تعريف كند و بگويد حقوق بشر آنجا رعايت مي شود آن روز براي ما مصيبت است و بايد اشك بريزيم و گريه كنيم. (سخنان كروبي در مجلس پيرامون حمايت 162 نفر از نمايندگان كنگره آمريكا از سازمان منافقين – کیهان 27/4/69)

حضور بسيج بايد در مساجد، دانشگاهها و حوزه ها تداوم يابد. (كروبي در جلسه علني مجلس – کیهان 4/9/69)

مطبوعات اگر حدود و حرمت ها را رعايت كنند تعطيل نمي شوند. (كروبي در گردهمايي نمايندگي هاي جمهوري اسلامي ايران در خارج از كشور– کیهان 24/9/79)

"مقام معظم رهبري، ‌فرزند صالح و جانشين حضرت امام"

امروز نبردي بين حق و باطل و بين نور و ظلمت در سراسر جهان مطرح است و آن نبرد اسلام با كفر و شيطان است. سردمدار و پيشتاز و پرچمدار حركت مقدس جمهوري اسلامي به رهبري حضرت امام (ره) بود كه در حال حاضر مقام معظم رهبري، ‌فرزند صالح و جانشين حضرت امام اين مسئوليت را بر عهده گرفته و پرچم روي دوش ايشان مي باشد كه بارها فرموده اند اصول و چارچوب انقلاب همان حركتي است كه امام فرموده اند. (سخنراني كروبي ( رئيس مجلس سوم) در جمع اعضاء ستاد برگزاري دومين سالگرد امام (ره) –ایرنا 6/3/70)

"بيشترين ضربه را از دولت اصلاحات خورديم"

كروبي در مراسم انجمن اسلامي دانشگاه شهيد بهشتي: بيشترين ضربه را از دولت اصلاحات خورديم. (سایت شبكه ‌خبر دانشجو - 17/09/1387)

مواضع و حامیان امروز

"انتخابات را باطل اعلام كنيد"

مهدي كروبي در نامه ای به شوراي نگهبان ضمن تاکید بر ابطال نتایج انتخابات دهم ریاست جمهوری گفت: آنان كه اين روزها در خيابانهاي تهران تجمع مي‌كنند اتفاقا عصاره ملتند. (سايت حزب اعتماد ملي - 29/03/1388)

بار مسئوليت انتخابات را بر دوش رهبر بگذاريد. (نامه کروبی به شورای نگهبان- سايت راديو‌ فردا - 07/04/1388)

"لجن پراکنی علیه نظام"

من شنيده‌ام افراد را در زندان كهريزك لخت مي‌كردند و چهار دست و پا مي‌نشاندند و سوار بر آن‌ها مي‌شدند و به آن‌ها مي‌گفتند كه صداي حيوانات از خود دربياورند. (مهدی کروبی- سايت حزب اعتماد ملي - 23/05/1388)

"اهانت به نظام و روسفیدی شاه"

براي من فرصت خوبي خواهد بود تا در دادگاه جنايت هايي كه روي شاه را هم سفيد كرد بازگو كنم. (مهدی کروبی- سايت موج سبز آزادي - 28/06/1388)

"دفاع از آشوبگران حوادث عاشورای 88"

در روز عاشورا تعداد زيادي از مردم [بخوانید اغتشاشگران] را به خاك و خون مي كشند و شيعه حسين [بخوانید عناصر بهایی و سلطنت طلب] را در خيابان هاي پايتختي كه ام القراي اسلام مينامندش، به گلوله مي بندند. (پیام کروبی به موسوی- سایت حزب اعتماد ملی - 08/10/1388) 

"خوشحالی منافقین از اتهامات کروبی علیه نظام"

مجري شبکه تلویزیونی منافقین از قول مهدی كروبى گفت: حكومت شاه حرمت عاشورا را نگه‌داشت، اما حكومت فعلى جماعتى وحشى را به‌جان مردم انداخت. (شبكه تلويزيوني سيماي آزادي– نفاق- 08/10/1388)

"تشویق مردم به اغتشاش علیه نظام"

در حالي‌كه جريان تماميت‌خواه مي‌خواهد راهپيمايي ۲۲ بهمن را به رفراندومي براي تاييد سياست‌هاي خشونت‌آميز و ضدمردمي خود تبديل كند، پيشنهاد مي‌كنم كه رفراندومي براي برون‌رفت از بحران برگزار شود تا به حاكميت شوراي نگهبان پايان دهد. (مهدی کروبی- نيويورك تايمز - 03/12/1388)

"اعتراف به ضدیت با انقلاب اسلامی"

اگر نظام اين است ما مخالف آنيم! (پيام نوروزي كروبي- سايت حزب اعتماد ملي- 29/12/1388)

"ابراز تاسف از اعدام دو تروریست"

مهدی کروبی و میرحسین موسوی در ديداري که صبح روز بعد از اعدام "محمدرضا زماني" و "آرش رحماني‌پور" داشتند، نسبت به اعدام این دو محارب ابراز تأسف کردند. آنها در این دیدار با اشاره به اعدام اين دو نفر ادعا كردند، «به نظر می رسد کسانی که اقدام به اعدام آنها شد ماهها قبل از جریان برگزاری انتخابات دستگیر شده و پرونده آنها نیز ارتباطی با حوادث انتخابات اخیر نداشته است و به گفته وکلایشان آنها تنها توانسته اند دیداری کوتاه با موکلان خود داشته اند و مراحل دادرسی برای آنها انجام نشده است. به نظر می رسد که چنین اقدامی برای ایجاد خوف در مردم جهت عدم حضور در راهپیمایی ۲۲ بهمن است.»

اين اظهار تأسف در حالي است كه دو اعدام‌ شده اغتشاشات به اتهام فعاليت در " گروهك تروريستي انجمن پادشاهي" و اقدام به اخلال در امنيت ملي از طريق اقدام به بمب‌گذاري و ترور مسئولان نظام محاكمه و به اعدام محكوم شدند.

"تمجید سرکرده گروهک تروریستی منافقین از کروبی"

مسعود رجوي سرکرده گروهک نفاق با انتشار نامه ای ضمن همدردی با كروبي مي نويسد: «به‌راستى كروبى هم ديگر به تنگ آمده و اكنون پس از 21 سال به همان‌جا مىرسد كه منتظرى رسيد. آقاى كروبى به‌درستى و با همان توصيف منتظرى پس از قتلعام زندانيان در سال 1367 مى‌نويسد: «اتفاقى در زندانها رخ داده است كه چنانچه حتى اگر يك مورد نيز صدق داشته باشد، فاجعه‌ است».

وي اضافه می کند: «ای کاش كه آقايان منتظرى و كروبى و ديگرانى كه از اين پس به آنان مى‌پيوندند، از 30 سال پيش نسبت به همين شقاوت‌ها و شناعت‌ها بيدار و هشيار شده بودند. اما باز هم دير نيست و بنى‌بشر براى جبران مافات تا لحظه وفات فرصت و امكان بازگشت دارد.»

رجوي همچنین با ابراز نگراني براي كروبي تصریح می کند: «تا همين¬جا هم که کروبى قدم برداشته، بهاى سنگينى دارد. تا همين‌جا هم شايسته و ارزشمند است و خدا از معاصى کبيره او در خدمت به خمينى مى‌کاهد. آن‌چه من مى‌خواهم با آرزوى در امان ماندن کروبى از گزند رژيم آخوندي بگويم، تنها يک نکته است: چه خوب که بخشى از حقيقت تکان‌دهنده را بيان مى‌کنيد و به همين ميزان نزد خلق و خالق مأجوريد.» (پیام مسعود رجوی به مهدی کروبی، سایت رجانیوز به نقل از سايت اينترنتي گروهک نفاق - 28 مردادماه 88)

"حمایت رژیم صهیونیستی از سران فتنه"

همچنین، موشه یلعون سخنگوي وزیر امور راهبردی رژیم صهیونیستی ادعا کرد: «میرحسین موسوی و مهدی کروبی روح جدیدی به آزادی بخشیده که این به انقلابی در جمهوری اسلامی منجر خواهد شد.» وی که پیشتر رییس سازمان اطلاعات ارتش اسراییل بود، تأکید کرد: «اتفاقی که در ایران در حال روی دادن است، نشانه های دلگرم کننده ای برای غرب دارد.»

"حمایت نوری زاده از کروبی"

علیرضا نوری زاده جاسوس سرويس هاي اطلاعاتي امريكا واسرائيل در يک برنامه تلويزيوني که از شبکه صداي آمريکا پخش مي‌شد با طرح سوالي از بينندگان گفت: «آيا ما بيشتر به نظام ضربه زديم يا شخصي مثل مهدي کروبي؟ وقتي شخصي مثل مهدي کروبي آنچنان به ضد انقلاب خدمت مي‌کند نبايد اجازه تخريب وي را بدهيم و بايد حمايت نماييم. ما بايد کروبي را بيشتر تشويق نماييم تا در مقابل ولايت فقيه نيز بايستد و آن را زير سئوال ببرد. (سایت مشرق- 11/5/1389)

این اپوزسیون مقیم لندن همچنین در برنامه روزانه خود در یکی از شبکه های سلطنت طلب، خطاب به مهدی کروبی گفت: «آقای کروبی حالا که تو به این درجه از اعتبار رسیده ای[!] آیا ارزش دارد که هنوز هم بگویی جمهوری اسلامی؛ بگویی امام خمینی؟!»

کارشناس قدیمی صدای آمریکا، افزود: «شما و آقای موسوی در برابر ملت و تاریخ ایران، نقش مهمی دارید و تاریخ جایگاه بسیار والایی به شما داده است[!]».

این جاسوس سازمان سیا، از موسوی و کروبی خواست تا مستقیما خواهان براندازی نظام جمهوری اسلامی ایران شوند و ادامه داد: «آقای کروبی، یک حرکت دیگر! یک تکان دیگر! یک صدای دیگر! بخوان بخوان که صدایت صدای زندگی است و من تردید ندارم که تو می توانی!». (سایت خبری صراط– 11/12/89)

تمجید یک جاسوس از کروبی

مجید محمدی یکی از مهره های سازمان جاسوسی رژیم صهیونیستی - موساد در مقاله اي ضمن مقايسه موسوي و كروبي می نویسد: «كروبي برخلاف موسوي، خود را در مقام يك رهبر اپوزيسيون مي بيند به همين لحاظ مرتباً ديدگاه هايش را علاوه بر سايت خود سحام نيوز، در مصاحبه با رسانه هاي خارجي در ميان مي گذارد و متهم كردن كروبي به عامل خارجي بودن نيز هيچ تاثيري در رفتار سياسي وي نداشته است»

وي تصریح کرد: «او [مهدی کروبی] نيازي نمي بيند تا شعارهاي مردم مثل نه غزه، نه لبنان، جانم فداي ايران را به هم غزه، هم لبنان، جانم فداي ايران تغيير دهد تا به حاكميت بقبولاند او ضداسرائيلي است. او نيازي نمي بيند در مصاحبه با شبكه هاي تلويزيوني فارسي زبان خارج از كشور به مجري مؤدب و متين برنامه توهين كند، حضورش را در رسانه هاي خارجي با مواضع ضدامپرياليستي توجيه كند يا به اسرائيل بد و بيراه بگويد تا از سوي حاكميت به عنوان عامل اسرائيل يا آمريكا متهم نشود» (روزنامه کیهان، 22 تیرماه 1389)

اینکه چه شد دبیرکل سابق مجمع روحانیون مبارز در سراشیبی سقوط قرار گرفت و وی را در مسیر جدایی از نظام اسلامی قرار داد، یقینا ریشه در هواي نفس و بدعت نظري وی در مفاهيم دارد.

امیر مومنان علي(ع) در خطبه 50 نهج‌البلاغه در خصوص اينكه فتنه چگونه شروع مي‌شود مي‌فرمايند كه شروع فتنه از دو جاست: يك بعد نفساني دارد يعني خودخواهي؛ افرادي پيدا مي‌شوند كه خود محورند، ديكتاتورند، منفعت طلبند و فقط دنبال قدرت و پيروزي خودشان هستند. دوم اينكه شروع فتنه از بدعت نظري در مفاهيم است؛ يعني تغيير دادن اصول يا تحريف آن.

سپس گروهي از گروه ديگري كمك مي‌خواهند؛ يعني يك عده انحرافات فكري را تئوريزه مي‌كنند و عده‌اي هم براي نفسانيت آنها ‌هيزم مي‌ريزند و آنها هم با نفسانيت خود روي مفاهيم تئوريك آنها نفت مي‌ريزند. (مشروح گفتاري از حسن رحيم پور ازغدي؛ علی (ع) از فتنه می گوید – فارس 10/8/1388)

امروز مردم هوشیار ایران اسلامی به فراست، تفاوت میان اعتقاد راستین به اندیشه های حضرت روح الله و وانمود کردن بدان را می دانند و پرسش های فراوانی از شیخ مهدی کروبی پیرامون نفاق و تظاهرش به همسویی با خط امام (ره) را مطالبه می کنند.

فراز و فرودی که در کارنامه سیاسی سران فتنه به وضوح قابل مشاهده است در حقیقت فرجام کار همه ولایت گریزانی است که در بزنگاه های تاریخی انقلاب اسلامی چهره از نقاب برداشته و آشکارا در جبهه استکبار قرار می گیرند.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





برچسب ها : روايت انحطاط, سالگرد انتخابات با شكوه دهم, فتنه 88, ,