راه‌اندازی پایانه ترانزیت و ترانشیپ‌منت سوخت در گمرک مراغه

رئیس کمیته پیشگیری و ساماندهی اقتصادی کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز آذربایجان شرقی گفت: به زودی پایانه ترانزیت و ترانشیپ‌منت سوخت در گمرک مراغه راه‌اندازی می‌شود.

 

به گزارش اقتصاد پنهان به نقل از روابط عمومی سازمان بازرگانی آذربایجان شرقی، صادق نجفی در جلسه کمیته پیشگیری و ساماندهی اقتصادی کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان از واقعی کردن قیمت‌ها که هدف نهایی از اجرای طرح ملی هدفمند کردن یارانه‌هاست، به عنوان تنها راه مبارزه با قاچاق کالا در کشور و به خصوص آذربایجان شرقی یاد کرد.

وی گفت: با هدفمند کردن یارانه‌ها و واقعی شدن قیمت در کالاها شاهد کاهش ورود کالاهای قاچاق همچنین خروج برخی از کالاها با عنوان قاچاق از کشور و استان بوده‌ایم.

رئیس کمیته پیشگیری و ساماندهی اقتصادی کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان ادامه داد: در زمینه قاچاق که عمده‌ترین عامل آن بالا بودن قیمت در کشورهای همسایه و پایین بودن قیمت آن در کشور بود، موجب شد سوخت در یک ماهه گذشته و پس از اجرای طرح ملی هدفمند کردن یارانه‌ها با کاهش 16 درصدی قاچاق مواجهه شود.

وی گفت: نکته جالب توجه اینکه کشور پاکستان به دلیل اجرای طرح ملی هدفمند کردن یارانه‌ها در جمهوری اسلامی ایران شش میلیارد دلار متضرر شده و این امر نشان‌ دهنده جلوگیری از قاچاق سوخت کشور به کشورهای همسایه است.

نجفی ادامه داد: به زودی پایانه ترانزیت و ترانشیپ‌منت سوخت نیز در گمرک مراغه راه‌اندازی خواهد شد و با راه‌اندازی این پایانه، سوخت‌های وارد شده از سایر کشورها با استفاده از خودرو به گمرک مراغه و سپس با استفاده از قطار حمل می‌شوند که این امر موجب کاهش خطرات احتمالی در این زمینه است.

رئیس سازمان بازرگانی آذربایجان شرقی تصریح کرد: رقابتی کردن کالاهای تولید شده، افزایش کیفیت به تبع آن رقابت‌پذیری، واقعی کردن قیمت‌ها و در نهایت جلوگیری از قاچاق کالا و ارز مهم‌ترین و بازرترین اثر طرح ملی هدفمند کردن یارانه‌ها در توسعه و شکوفایی کشور است.

نجفی با بیان اینکه تا شهریورماه سال آینده تمام البسه و پوشاک موجود در مغاز دارای ایران کد خواهند شد و پوشاک وارداتی نیز باید دارای کد واردکننده باشند، گفت: این اقدام نیز موجب کاهش میزان قاچاق در زمینه البسه و پوشاک خواهد شد.

رئیس سازمان بازرگانی آذربایجان شرقی در ادامه، لزوم توجه به فرهنگ‌سازی را در خصوص استفاده از برندهای داخلی از جمله مهم‌ترین عوامل در عدم رغبت عمومی برای استفاده از مارک‌های قاچاق دانسته و گفت: با افزایش کیفیت کالاهای تولید داخل این رغبت در عموم مردم ایجاد خواهد شد.

 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





برچسب ها : پایانه ترانزیت و ترانشیپ‌منت سوخت, ,