توزیع گسترده داروی خوکی امريكایی با مجوز وزارت بهداشت
 

 

يك داروی حاوی ترکیبات حرام با قیمت بسیار گزاف در حال توزیع در داروخانه های کشور است.

به گزارش رجانيوز، به‌تازگي داروی مکمل ساخت شرکت "Schiff" کشور امريكا با مجوز وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به‌نام "Move Free Advanced" در حال فروش در داروخانه‌های کشور است که مطابق اظهارات مشخص شرکت سازنده حاوی ترکیبات حرام خوکی است.

بررسی خبرنگار ما نشان می‌دهد که علاوه بر مشکلات متعدد فوق، این داروی مکمل با قيمت بسیار زيادي در حال فروش به هموطنان است و سود سرشاری را نصیب واسطه ها و دلالان فروش این دارو كرده است.

بهای این دارو در داروخانه های کشورهای اروپایی و امريكایی در حدود 19 الی 20 دلاربوده ولی این داروی مکمل با قیمتی در حدود 70 هزار تومان یعنی معادل 57 دلار و در حدود سه برابر قیمت عرضه خارجی آن در حال فروش در داروخانه های کشور است.

بهای خرید این دارو در کارخانه شرکت سازنده امريكایی پایین تر از قیمت 19 دلار بوده و معمولا دلالان و یا شرکت های واسط نيز داروها را از شرکت سازنده خریداری می‌كنند.

بر روی جعبه های اين داروی مکمل به‌صورت خط تیره مشخصاً قید شده که ترکیبات ژلاتینی این دارو از منابع خوکی و گاوی تهیه و مشتق شده است:

Chondroitin Sulfate is derived from bovine and porcine sources" "

بر اساس آئین نامه های مصوب، معاونت غذا و داروی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی که به‌تازگي نیز به سازمان غذا و داروی کشور تغییر ساختار داده و بر اساس اظهارات مسئولان این سازمان اختیارات گسترده تری نسبت به قبل به این سازمان واگذارشده است، وظیفه اعطای مجوز واردات و نظارت بر کیفیت داروها و نیز قیمت گذاری بر آنها را بر عهده دارد.

با مراجعه با پایگاه اطلاع رسانی اين سازمان (fdo.behdasht.gov.ir) و نیز شرکت وارد کننده این مکمل دارویی (شرکت افق دارو پارس) مشخص می‌شود که هیچ ممانعت و یا اطلاع رسانی ویژه ای در مورد مشکلات اين مکمل نشده، بلکه در پایگاه اینترنتی شرکت وارد کننده و دیگر سایت های تبلیغاتی داخلی، تبلیغات فراوان فروش این دارو مشاهده می‌شود.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





برچسب ها : توزیع گسترده داروی خوکی امريكایی با مجوز وزارت بهداشت, ,