يادمان حماسه 3 تير 84/ بخش اول
احمدي‌نژاد با اين شعارها و وعده‌ها از مردم رأي گرفت

 

سوم تیرماه 84 یکی از مقاطع تاریخی بعد از انقلاب اسلامی است. برهه ای که در آن، گفتمان اصیل عدالتخواهی با کسب اکثریت قابل توجه آرای مردم توانست پس از سال‌ها، مدل جدیدی از حاکمیت برآمده از دل مردم را ارائه کرده و این‌چنین بود که دولت نهم به اذعان تمامی دلدادگان به آرمان های انقلاب اسلامی، توانست فصل نوینی از خدمت و توجه به مستضعفین را در جامعه پایه گذاری کند. اما شاید یکی از مهم ترین نکات مورد توجه، گفتمان عمومی حاکم بر مواضع و سخنان دکتر احمدی نژاد در فضای انتخاباتی سال 84 بود. برهه ای که هر یک از کاندیداها با توسل به شعارها و ادبیات خاص سیاسی خود سعی در جلب آرای ملت داشتند و در این بین از میان شعارهای "کار و سازندگی"، "50 هزار تومان برای هر ایرانی"، "دولت رفاه"، "دموکراسی"، "هوای تازه"، "زندگی خوب برای هر ایرانی" و... در نهایت انتخاب ملت شعار "دولت اسلامی" بود. گفتمانی که محمود احمدی نژاد با شجاعت آن را مطرح کرد و بر خلاف دیگر کاندیداها نه به دام دوگانه گویی افتاد و نه شعارهای زردی که کمترین سنخیتی را با آرمان های اصیل انقلابی نداشت. از این رو اکثریت ملت با انتخاب تاریخی خود در دو مرحله (27 حرداد و 3 تیر) رییس جمهور جدید ایران اسلامی را برگزیدند. انتخابی که عمق فهم و درایت سیاسی ملت را نشان می داد و در دل خود فقط انتخاب یک رییس جمهور نبود، بلکه بازگشت به همه آرمان‌هایی بود که پیش از این مردم در بهمن ماه 57 آنها را فریاد زده بودند. در این زمینه، رجانیوز در سلسله گزارش هایی برای یادآوری فضای حاکم بر عرصه سیاسی کشور در خرداد و تیر 84 که منجر به انتخاب تاریخی ملت شد، در قسمت نخست، ضمن بازنشر گفتمان حاکم بر ادبیات احمدی نژاد در آن برهه که تعابیر دینی و انقلابی بیش از هر زمان دیگری نمود داشت، به مقایسه نانوشته این گفتمان با گفتمان فعلی حاکم بر دولت و عناصر نفوذی آن می پردازد و امیدوار است رییس جمهور ضمن جداسازی خود از این جریان، به خاستگاه اصیل و انقلابی خود و جریان سوم تیر تأکید کند.

فرهنگ غالب مردم، فرهنگ بسیجی است

احمدي نژاد در نخستين همايش ستاد حمايت مردمي از كانديداتوري خویش در نهمين دوره انتخابات رياست جمهوري که در 6 خرداد 84 در سالن شهداي هفتم تير برگزار شد، گفت: "در خدمتگزاري نبايد هيچ اولويت‌ و ترجيهي قائل شد، مگر براي مستضعفان كه ضرورت رسيدگي به آنها بر كسي پوشيده نيست." وی گفت: "گران‌ترين، شيك‌ترين و تجملاتي ترين ساختمانها و لوازم امروز متعلق به دولت است كه اين وضع بايد اصلاح شود. سالانه مسافرت‌هاي بي‌جهت و بي فايده بيش از 500 ميليون دلار خرج روي دست ملت مي‌گذارد."



احمدی نژاد خاطرنشان كرد: "انتخابات در كشور ما عرصه رقابت براي قدرت نيست بلكه عرصه رقابت براي خدمت است و ما نه حاضريم، نه مي‌توانيم و نه مي‌خواهيم كه هزينه‌هاي ده‌ها ميلياردي در عرصه تبليغات ما وارد شود چرا كه اين مسئله با نگاه ما به اين عرصه در تناقض است. اگر عرصه به گونه‌اي شود كه پول حرف اول را بزند، اين عين بي‌عدالتي است."

وی گفت: "خوشبختانه امروز فرهنگ غالب، فرهنگ بسيجي است چرا كه مردم دين و ميهن و پيشرفت خود را دوست دارند و هر كس اينها را دوست داشته باشد و براي آن حاضر به فداكاري باشد، يك بسيجي است."



ارزشگرا و اصولگرا هستم

احمدی نژاد در 8 خرداد 84 و در استان اردبیل گفت: "من فردي ارزشگرا و اصولگرا هستم اما ارزشهايي كه به آن پايبند هستم در تقابل با پيشرفت و مردم نيست. من مي خواهم مردم ايران از رفاه، پيشرفت و شادي لذت ببرند. من مي خواهم با دست اندازي به بيت المال مقابله كنم و در اين راه نمايش بازي نمي كنم .خود را از مردم و مردم را از خود مي دانم. "

تشکیل دولت اسلامی گام بلند در تکامل انقلاب اسلامی است

احمدي‌نژاد در 9 خرداد 84 در جمع تعدادي از دانشجويان دانشگاههاي بندرعباس، تلاش براي تشكيل دولت اسلامي را يكي از اهداف خود عنوان كرد و افزود: "تشكيل دولت اسلامي گام بلندي در تكامل انقلاب اسلامي است و به اندازه خود انقلاب مهم وتاثيرگذار است." شهردار تهران دولت اسلامي را دولتي معرفي كرد كه همه برنامه‌ها و طراحي‌هاي مديريت اجرايي كشور را از متن اسلام استخراج مي‌كند و اقتصاد، سياست و فرهنگ رنگ و بوي اسلام دارد نه اينكه براي اداره كشور به دنبال اقتباس و گرته برداري از مدلهاي غربي باشيم.

اگر دفاع از حق مردم تندروي است من يك تندرو هستم

شهردار تهران 13 خرداد 84 در جمع مردم کرمانشاه گفت: "در صورت كسب آراء مردم، روش من اين است كه با هر كس در كار مردم مانع ايجاد كند، در هر جايگاهي كه باشد بلافاصله با او برخورد مي‌كنم. اگر دفاع از حق مردم تندروي است من يك تندرو هستم. "



اگر جلوی ولخرجی ها گرفته شود، مشکل جوانان حل می شود

احمدی نژاد 14 خرداد 84 در برنامه تلوزیونی ضبط شده شبكه اول سيما گفت: "اگر مديران جلوي ولخرجي‌ها را بگيرند مشكل جوانان حل مي‌شود" وی در ادامه از جمله موانع توليد در كشور كه به فساد اقتصادي نيز مي‌انجامد را ساختار نظام بانكي، تمركز گرايي و جهت‌گيري ساختار اداري برشمرد.

دولت آینده جلسات خود را در مراکز استان ها تشکیل خواهد داد

شهردار تهران 14 خرداد 84 در جمع مردم شهر کرد به تشكيل جلسات هيات دولت در استانها در صورت كسب آراء مردم اشاره كرد و گفت: "هيات دولت آينده به صورت متناوب در هر استان تشكيل جلسه خواهد داد و اولويت جلسات نيز به استانهاي كمتر توسعه يافته اختصاص خواهد داشت."

طي سال‌هاي اخير مديريت فرهنگي ما در جهت تهاجم فرهنگي حركت كرد

احمدی نژاد 15 خرداد 84 با حضور در شبکه دوم سیما گفت: "متاسفانه طي سالهاي اخير مديريت فرهنگي ما در جهت تهاجم فرهنگي حركت كرد و با اعطاي جايزه به ابتذال، فضا را براي انسان‌هاي ارزشي تنگ كرد."

مشکل اصلی ما طبقه ای از مدیران هستند

احمدی نژاد 21 خرداد 84 در جمع مردم کرمان گفت: "مشكل اصلي در كشور ما با وجود هزاران مدير فداكار و پركار، طبقه اي از مديران هستند كه مانع تحقق جامعه اسلامي هستند." وي افزود: "در جامعه اسلامي مديران بايد همراه و شبيه مردم باشند و اگر مي بينيد غصه و دغدغه عده‌اي از مديران شبيه مردم نيست، بايد بدانيد با آن مديران نمي توان به جامعه اسلامي رسيد."



وقتي آقايان در عرصه فرهنگ و هنر به ابتذال جايزه مي دهند هنر را نابود مي كنند

شهردار تهران 22 خرداد 84 در جمع مردم مشهد با بيان اين كه دولت اسلامي بايد معتقد باشد كه اسلام يك دين كامل است و مي تواند به همه نيازها پاسخ دهد، افزود: "دولتمرد اسلامي بايد اعتقاد داشته باشد كه اسلام نجات بخش بشر و راه حل مشكلات جامعه است و كساني كه به اين اصل معتقد نيستند و همواره به دنبال نسخه هاي شرقي و غربي بوده و هستند، نمي‌توانند دولت اسلامي بر پا كنند." وي با بيان اين كه مدير اسلامي به تعبير امام خميني(ره) خدمتگزار و به تعبير مهم رهبري نوكر مردم است، تصريح كرد: "دولت اسلامي معتقد به مردمسالاري ديني است و مدير اسلامي به توانمندي ملت ايمان دارد و با شناختي درست از استعدادها و توانمندي هاي ملت خود، به دنبال عزت و باورمندي ملت است." احمدي نژاد دولت اسلامي را طرفدار تعالي فرهنگ و هنر دانست و تاكيد كرد: "وقتي آقايان در عرصه فرهنگ و هنر به ابتذال جايزه مي دهند هنر را نابود مي كنند."


تنها راه نجات بشر، عمل به احکام اسلام است/ ملت ایران پیرو حسین (ع) و زینب (س) است

شهردار تهران در اجتماع حاميان خود و جشن ميلاد حضرت زينب (س) كه در سالن ورزشي شهيد افراسيابي تهران در 23 خرداد 84 برگزار شد گفت: "براي تحقق اين جامعه نيازمند برپايي دولتي اسلامي هستيم يعني دولتي كه همه راهكارها و روشهاي اداره جامعه را از متن اسلام و از درون احكام نوراني آن استخراج كند. ما معتقديم كه اسلام تنها دين نجات بخش بشر است و تنها راه نجات انسان عمل به احكام نوراني اسلام است ... ملت ايران يك ملت رشيد و مسلمان و ملتي پيرو حسين (ع) و زينب كبري(س) است كه بهترين سرمايه‌هايش را براي برپايي نظام و جامعه نمونه اسلامي داده و تا آنجا كه لازم باشد از اين پس نيز در اين مسير حركت خواهد كرد." وي افزود: "براي ما بردن و باختن مطرح نيست، بلكه انجام وظيفه مهم است و تشكيل دولت اسلامي آنقدر اهميت دارد كه هزاران احمدي‌نژاد فداي آن شوند."

ملت ایران می خواهد پرچم اسلام را در دنیا به اهتزاز در آورد/ دولت اسلامی یعنی دولتی که برنامه هایش منطبق با اسلام است

احمدی نژاد در همین روز در کنفرانس خبری که در ستاد مرکزی خود در تهران برگزار شد، گفت: " ملت ما قصد دارد با ايجاد جامعه نمونه اسلامي پرچم اسلام را برفراز دنيا به اهتزاز درآورد و نقش بايسته و شايسته خود را در جهان ايفا كند." احمدي‌نژاد در پاسخ به اين سوال كه در سخنراني روز گذشته خود در ورزشگاه شيرودي گفتيد كه دولت اسلامي تشكيل خواهيد داد آيا بعد از 26 سال هنوز دولت اسلامي در كشور ما تشكيل نشده است، گفت: "‌وقتي مي‌گويم دولت اسلامي يعني دولتي كه همه برنامه‌هايش منطبق بر اسلام باشد و اين منطبق با توسعه اقتصادي و سياسي ليبرال نيست."

همت والایی مردم، پشتوانه حضور سرباز کوچک اسلام در انتخابات است

شهردار تهران در بیانیه ای که در 24 خرداد 84 خطاب به ملت ایران منتشر کرد ضمن تکذیب شایعات پیرامون استعفای خود اعلام کرد: " خدا را شكر مي‌كنم كه در اين روزها توانستم با مردم خوب ايران عزيز صحبت كنم و ديدگاهم را به عنوان نامزد انتخابات رياست جمهوري براي تشكيل دولت عدالتخواه اسلامي و اداره هرچه بهتر كشور به اطلاع مردم شريف و عزيز برسانم. همت‌هاي والاي يكايك شما عزيزان و تمامي جوانان پرشور و با اخلاص در جاي جاي اين سرزمين، پشتوانه و مشوق نيرومندي براي ادامه‌ حضور اين سرباز كوچك اسلام در صحنهي انتخابات رياست جمهوري بوده است. "



دولت اسلامی به وضعیت فرهنگی کشور حساس است

احمدی نژاد در 24 خرداد 84 در آمل گفت: " دولت اسلامي نسبت به وضعيت فرهنگي كشور حساس است و از حريم فرهنگي ملت و جوانان صيانت مي‌كند. " وي ادامه داد: "اين دولت دستهاي غارتگران را از بيت المال كوتاه خواهد كرد، در مقابل بيگانگان گردن افراشته، در برابر مردم خادم و خدمتگزار و همراه غم و شادي آنان خواهد بود." احمدي نژاد متذكر شد: "دولت اسلامي تفكر مديريت ديني را جايگزين مديريت وارداتي خواهد كرد."

درود بر ملت ایران که با تاسی از امام و رهبری جلوه ای از اراده الهی را به نمایش گذاشتند

به فاصله راهیابی احمدی نژاد و هاشمی رفسنجانی به دور دوم انتخابات ریاست جمهوری، دکتر با صدور پیامی خطاب به ملت ایران در 28 خردادماه 84 تصریح کرد: "سلام و درود خدا بر ملت شجاع ايران كه با تاسي از امام راحل عظيم‌الشان و پيروي از سلاله رسول‌الله(ص)، مقام معظم رهبري دگربار جلوه‌اي از قدرت و اراده خداوند جل و علي را به نمايش گذاشتند. روز 27 خرداد ماه برگ زرين ديگري بر حماسه‌هاي انقلاب اسلامي افزودند و بر عهد خود در حمايت از نظام اسلامي و رهبري معظم انقلاب از يك طرف و در مخالفت با نظام سلطه جهاني از طرف ديگر پاي فشردند و عزت خدا و رسول‌ را معنا كردند كه «العزه لله و لرسوله و للمومنين»."

برای انتخاب همکارانم معیارها و اصولی دارم

احمدی نژاد در 30 خرداد 84 در جمع تعدادی از نمایندگان مجلس گفت: "طرح مسائلي چون سهم خواهي برخي احزاب و گروه‌ها را از رئيس جمهور قبول ندارم و اين ادبيات را صحيح نمي‌دانم، چرا كه من براي انتخاب همكاران خود معيارها و اصولي را مدنظر دارم و مرزبندي جناحي موجب ارتقاء‌ و نزول كسي نخواهد شد."



دعا کنید آنچه خیر ملت، انقلاب و رهبری است رقم بخورد

شهردار تهران در روز نخست تیرماه 84 با حضور در جمع مردم مشهد گفت: " ما در جامعه طبقه ممتازي به نام مديران نداريم و مديران متعلق به مردم و وامدار مردمند و بايد همراه آنها و در خدمت مردم باشند ... برخي شعار چرخش نخبگان را مي‌دهند، اما حاضر به تسليم در برابر راي مردم نيستند" وی در پایان تصریح کرد: " بزرگترين پيروزي‌ها با يك نظر لطف امام رضا (ع) بدست مي‌آيد دعا كنيد آنچه خير ملت ايران، انقلاب و عزت ايران و رهبري است رقم بخورد."

وارد محدوده ممنوعه قدرت شده‌ام

دوم تیرماه 84 خبرگزاری فارس گفتگویی اختصاصی با احمدی نژاد را منتشر ساخت. در این گفتگو شهردار تهران می گوید: " اشكال كار من اين است كه وارد محدوده ممنوعه قدرت آقايان شده‌ام ... من يك نفر مستقل هيچ حزبي و گروهي و هيچ دسته‌اي از من حمايت نكرد و من خودم را به اين ملت معرفي كردم و ملت هم استقبال كرد. آيا اين گونه بايد مورد هجوم باندهاي قدرت و ثروت قرار بگیرم؟"

در کابینه خود از افراد ضد فساد استفاده خواهم کرد

احمدی نژاد در 5 تیرماه 84 و در حالی که تنها دو روز لاز انتخاب تاریخی ملت گذشته بود، در نخستین کنفرانس مطبوعاتی خویش در قامت رییس جمهور جدید ملت ایران ضمن تاکید بر پافشاری بر حقوق هسته ای و حضور شجاعانه در عرصه های بین المللی، پیرامون مبارزه با فساد اقتصادی گفت: " ‌يكي از برنامه‌هاي جدي دولت آينده مبارزه همه جانبه با فساد اداري و اقتصادي خواهد بود و در كابينه خود از كسانيكه در اين زمينه با من همفكر باشند استفاده خواهم كرد."




فرهنگ شهادت، رمز جاودانگی ملت ایران/ امواج انقلاب اسلامی جهان را در بر خواهد گرفت

احمدی نژاد هفتم تیرماه 84 و در ديدار خانواده‌هاي شهداي هفتم تير كه در محل ساختمان قديم مجلس شوراي اسلامي برگزار شد، فرهنگ شهادت را رمز جاودانگي ملت ايران دانست و گفت: "دشمنان نظام كه امروزه زبان دراز كرده و نداي حقوق بشر سر مي‌دهند، همان كساني هستند كه مسبب فاجعه هفت تير بودند." وی تصریح کرد: "امروز دوران نظام سلطه به سر آمده است و ان‌شاءالله امواج انقلاب اسلامی به زودي همه جهان را در بر خواهد گرفت، چرا كه شهدا زنده هستند و انقلاب اسلامي را حمايت و هدايت مي‌كنند."
 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





برچسب ها : احمدي‌نژاد با اين شعارها و وعده‌ها از مردم رأي گرفت, يادمان حماسه 3 تير 84, ,