توجيه افتضاح روز قدس فتنه‌گران در سايت منسوب به مؤسسه تنظيم و نشر
گفتند خس و خاشاك، خب اين جوان‌ها هم گفتند نه غزه نه لبنان
 

 

علي اكبر محتشمي‌پور كه تا 9 ماه بعد از فتنه نيز دبيرکل دبيرخانه حمايت از انتفاضه فلسطين بود و در زمينه مسائل مربوط به فلسطين مدعي است، در گفت‌وگويي به‌جاي تقبيح افتضاح فتنه‌گران روز قدس 88، بعد از دو سال يك توجيه بي‌ربط براي اين ماجرا بيان كرد.

به گزارش رجانيوز، وي كه مسئول کمیته صیانت از آرای ستاد میرحسین موسوی در انتخابات ریاست جمهوری دهم بود و نقش مهمي در فراگير شدن ادعاي دروغ تقلب داشت، در اين گفت‌وگو مدعي شده است كه طرح شعار "نه غزه نه لبنان" واکنش طبیعی به خس و خاشاک نامیدن مردم بود.

وي همچنين اضافه كرد: «بحث اینجاست که وقتی در یک کشور کسانی شعار فلسطین را می دهند که بیشترین ظلم را در حق جوان‌های خودشان می کنند، این یک عکس العمل طبیعی از یک مظلوم است که کتک می خورد و زندان می افتد، کمترین عکس العملش است. می گوید آقا جان! تویی که داری شعار مظلومیت فلسطین را می دهی، چرا نسبت به مردم خودت ظلم می کنی؟ البته که معتقدم چنین شعاری را کسی قبول ندارد، یک مجموعه‌ی مشخصی در یک روز مشخص این شعار واکنشی را داده اند، آن هم در واکنش به آن کسانی که آمده اند و گفته اند این مردم خس و خاشاک هستند، یا در واکنش به کسانی که این برخوردها را با مردم تایید می کنند والا همین جوان در حالت عادی طرف فلسطین را می گیرد.»

ادعاي ظلم به جوانان و مردم در حالي است كه آقاي محتشمي‌پور نخواسته اين واقعيت را بيان كند كه ظلم بزرگ را در حق نظام و مردم، فتنه‌گران از جمله مجمع روحانيون مبارز تشكل متبوع او با القاي دروغ تقلب، دعوت به آشوب خياباني روز 30 خرداد و تحريك فريب‌خوردگان به ادامه اغتشاش كردند.

شايد بد نباشد اين عضو مجمع روحانيون كه نگران ظلم به مردم است در مورد جلسه‌اي هم كه با نمايندگان دو كانديداي ديگر با كدخدايي سخنگوي شوراي نگهبان داشت، توضيح بدهد. در اين جلسه كه فيلم ضبط شده آن نيز موجود است، محتشمي‌پور در واكنش به پيشنهادهاي كدخدايي به صراحت اعلام كرد كه مستندات خاصي براي تقلب در انتخابات ندارد و در عين حال، از حضور در بازشماري صندوق‌هاي رأي علي‌رغم اصرار قبلي خود و دوستانش طفره رفت.

محتشمي‌پور ادعاي ضد انقلاب در مورد "خس خاشاك خواندن" مردم را نيز تكرار كرده و در حالي كه با انتشار فيلم و متن كامل سخنراني رئيس‌جمهور در روز 24 خرداد واضح است كه وي از عده‌اي افراد خرابكار را كه در حال آتش زدن و تخريب اموال عمومي بودند، با اين عنوان تعبير كرد، عضو مجمع منحله روحانيون براي توجيه افتضاح روز قدس 88 همان فضاسازي كذب را دوباره مطرح كرده است.

محتشمي‌پور كه سال‌ها از كنار مسأله فلسطين براي خود تشكيلات، رفت‌وآمد و منابع قابل توجه جمع كرده است، در بخش ديگري از اين گفت‌وگو اظهارنظر با مزه ديگري مطرح كرده و گفته است كه "متاسفانه ما هر چه از دوران امام بیشتر می گذرد در کشورمان می بینیم که جریان های سیاسی رفته رفته با موضوع فلسطین مثل بقیه‌ی کشورها عمل می کنند و بحث فلسطین شعاری شده است به خاطر بیرون راندن رقبای سیاسی از صحنه؛ حتی بیرون راندن کسانی که واقعا می خواهند برای آزادی فلسطین کار کنند و دغدغه دارند، لذا شعارهای داغ‌تری می دهند."

اين اظهارنظر در حالي است كه وي دو پاراگراف بالاتر از همين گفت‌وگو، از فتنه‌گراني كه ضمن روزه‌خواري، روز قدس را كه هميشه صحنه حضور يكپارچه مردم در مقابل رژيم صهيونيستي و امريكا بود، به صحنه تعارض داخلي و هم‌نوايي با رسانه‌هاي غربي و صهيونيستي تبديل كرده بودند، دفاع مي‌كند.

همچنين محتشمي‌پور كه يكي از مدعي‌ترين افراد در مسأله فلسطين است، از كنار بازتاب‌هاي بسيار زياد شعارهاي فتنه‌گران در ميان رسانه‌ها و مقام‌هاي غربي و اسرائيلي عليه فلسطين كه مطلوب اين رژيم نيز بود، بي‌سر و صدا عبور كرده و هيچ‌گونه تعريضي به اين ماجرا هم نمي‌كند.

وي اوايل سال گذشته نيز همين ادعاها را براي توجيه شعاردهندگان به نفع رژيم صهيونيستي در روز قدس مطرح كرد و گفت: «سردهندگان این شعار، نه با غزه مخالف هستند و نه با لبنان، بلکه در مقطعی، اعتراض خود را به عملکرد ناصواب برخی افراد و جریانات در زمینه مسائل داخلی در واکنش با اعتراض و مخالفت با شعارهایی که بعضاً این افراد و جریانات خود را داعیه‌دار آن قلمداد می‌کردند، نشان دادند.»

محتشمي‌پور كه در طي سال‌هاي گذشته سعي مي‌كرد با فحاشي عليه آيت‌الله مصباح يزدي فضاسازي و جلب توجه كند، پس از فتنه 88 و روشن شدن پيوندهاي اين جريان با سرويس‌هاي بيگانه و بازداشت تعدادي از عناصر آن، سعي كرد الگوي موسوي خوئيني‌ها نفر شماره يك تشكيلات مجمع روحانيون مبارز را در پيش بگيرد و كمتر در رسانه‌ها ظاهر شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین رحیمیان ماینده ولی‌فقیه سال گذشته در برنامه "ديروز امروز فردا" در پاسخ به سؤال مجری این برنامه که از وی خواست تا جمله‌ای را در مورد "علی اکبر محتشمی‌پور" بیان کند، اظهار داشت: «ایشان از دوستان قدیمی من بودند. اتفاقا من از مواضع متصلب ایشان در زمینه رعایت احکام اسلامی به خصوص حجاب و عفاف، در زمانی که در وزارت کشور مسئولیت داشتند لذت می‌بردم. همینطور از دفاع ایشان از مقاومت مردم مظلوم فلسطین و لبنان. اما در جریان ماجراهای سال گذشته.... متاسفم!»

در عين حال، نكته قابل توجه، انتشار اظهارات محتشمي‌پور در سايت منسوب به مؤسسه تنظيم و نشر آثار امام است، به‌طوري كه اين سايت كه پيش از اين نيز مطالبي در حمايت از جريان فتنه منتشر كرده بود، اين مصاحبه را نيز منتشر كرده است.

سيد حسن نصرالله پس از روز قدس سال 88 و شعارهاي فتنه‌گران به نفع رژيم صهيونيستي در ديدار با يكي از مسئولان ايراني گفت: سيدحسن نصرالله دبيركل حزب‌الله در پيامي كه به ايران ارسال كرده بود گفته است؛ مردم لبنان از ايران انتظار ندارند كه اگر اسرائيل عليه آنها جنگ به پا كرد مردم ايران به آنها كمك كند اما مردم لبنان لحظه‌اي كه اسرائيل به ايران حمله كند آنها لحظه شماري مي‌‌كنند كه اولين كساني باشند كه عليه اسرائيل وارد جنگ مي‌شوند.

وي در اين پيام با اشاره به وقايع بعد از انتخابت مي‌گويد: بعد از انتخابات در ايران اتفاقات ناگواري افتاد كه باعث خون دل و عزاي ما شد و بسياري از افراد از سراسر جهان با ما تماس گرفتند و گريه مي‌كردند چون ما هويت خومان را با هويت نظام جمهوري اسلامي يكسان مي‌دانيم. تمام رسانه‌ها خارجي به ويژه العربيه ايجاد اختلاف مي‌كردند و هاشمي را در مقابل رهبري مطرح مي‌كردند.

سيدحسن نصرالله در اين پيام تاكيد كرده است؛ شيعيان لبنان پيش من مي‌آمدند و به من اظهار مي‌كردند كه ما مي‌خواهيم براي مبارزه با مخالفين ولايت فقيه به ايران برويم آنها از ما مي‌خواستند كه آنها را براي مبارزه با مخالفين ولايت فقيه به ايران اعزام كنيم.

دبيركل حزب‌الله لبنان گفت: اين شعار نه غزه نه لبنان اثر منفي زيادي داشته است و به خصوص كه رسانه‌ها و ماهواره‌هاي غربي اين شعار را براي ايجاد ذهنيت منفي پوشش مي‌دهند.

سيدحسن نصرالله اضافه كرده است كه شيعيان سراسر دنيا با من در ارتباط كامل هستند و همسو در حمايت از جمهوري اسلامي شدند. بعد از اغتشاشات و بحران‌هاي بعد از انتخابات نقش ولايت فقيه و رهبر ايران بيشتر خود را نشان داد و اعتقاد به ولايت فقيه را بيشتر كرد.

اخبار مرتبط:

گفت‌وگوی غافلگیرانه با محتشمی‌پور درباره نه غزه، نه لبنان! +فایل صوتی

چوپان دروغ‌گو به جنگ دروغگويان مي‌رود!


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





برچسب ها : توجيه افتضاح, روز قدس فتنه‌گران, سايت مؤسسه تنظيم و نشر, نه غزه نه لبنان, علي اكبر محتشمي‌پور, دبيرکل دبيرخانه, حمايت از انتفاضه فلسطين, مسائل مربوط به فلسطين, تقبيح افتضاح فتنه‌گران, روز قدس 88, بعد از دو سال, يك توجيه بي‌ربط, ,