عضو فراكسيون اصولگرايان مجلس در گفت‌وگو با رجانيوز
خواص مردود دوپهلو عمل كردند تا نتيجه به نفع هركس شد، بگويند با شما بوديم/ برخي اشتباه‌شان را قبول ندارند اما عده‌اي از توبه آن‌ها مي‌گويند
 

 

عضو فراكسيون اصولگرايان مجلس در مورد وحدت اصولگرايان در انتخابات مجلس گفت: برخي افراد مدعي اصولگرايي رفيق جريان فتنه هستند و با آنها دوستي داشتند و در مقابل با برخي از اصولگرايان دشمني مي‌كنند كه اين يعني مرزهاي بين خود و اصلاح طلبان را برداشته‌ اما بين خود با بخشي از بدنه اصولگرايي مرز درست كرده‌اند و شاخص‌هاي گفتماني، آرماني و ارزشي‌اشان تغيير كرده است.

اميرحسين قاضي‌زاده در گفت‌وگو با رجانيوز، با بيان اينكه اين افراد از لحاظ مبنايي تغيير كرده اند، تصريح كرد: وحدت اصولگرايان با هركس كه خود را اصولگرا مي داند اما با اصلاح طلبان رفاقت دارد، ممكن است اثرات موقت داشته باشد اما در دراز مدت به جايي نمي رسد و زيان‌بار است.

نماينده مردم مشهد اظهار داشت: برخي افراد مدعي اصولگرايي و خواص مردود در قضيه فتنه دوپهلو رفتار كردند تا نتيجه به نفع هر كس كه شد، بگويند ما با شما بوديم.

قاضي‌زاده تاكيد كرد: كسي كه اين‌گونه موضع‌گيري كرده، نمي تواند در رأس، مركزيت و ركن وحدت و تصميم‌گيري براي اصولگرايان قرار بگيرد، اگرچه انسان‌هاي خوب و داراي خدمات قابل تقدير نيز باشند.

وي در واكنش به اين ادعا كه "ممكن است اين افراد توبه كرده باشند و بنابراين بايد از سابقه آنها در فتنه چشم پوشي كرد"، گفت: امكان چشم‌پوشي از سابقه آن‌ها وجود دارد اما به شرطي كه نخواهند مرجع تصميم‌گيري باشند.

عضو فراكسيون اصولگرايان مجلس ادامه داد: ما نمي خواهيم راه را ببنديم و بگوييم كه اگر كسي اشتباه كرد، ديگر نمي تواند برگردد، اما به شرطي كه بازگشت و اشتباه خود را اعلام و جبران كند.

نماينده مردم مشهد با بيان اينكه برخي از اين افراد هنوز اشتباه خود را اعلام نكرده‌اند و در عمل هم رفتاري كه نشان از توبه آنها باشد، مشاهده نمي‌شود، گفت: جالب است برخي از اين دوستان خودشان اشتباه خود را قبول ندارند و همچنان از مواضع‌شان دفاع مي‌كنند اما ديگران از توبه آنها خبر مي‌دهند!

قاضي‌زاده با يادآوري برخي از ابهامات در روند وحدت اصولگرايان افزود: برخي از افراد اطراف دولت كه حاشيه‌هاي زيادي هم دارند، با اين توجيه كه خطا و اشتباه كرده اند در جمع اصولگرايان پذيرفته نمي شوند، چرا كه اشتباه خود را قبول ندارند و نپذيرفتن آن‌ها هم صحيح و اصولي است اما در اين شرايط، چرا بايد اصولگراياني هم كه اشتباه كرده اند اما اشتباه خود را قبول ندارند، در فرايند تصميم‌گيري براي اصولگرايان محوريت داشته باشند؟

عضو جبهه پايداري انقلاب اسلامي ادامه داد: سؤال اين است كه چه فرقي ميان اصولگراياني كه به اشتباه خود اعتراف نكرده‌اند با اين جريان نزديك به دولت وجود دارد؛ چرا كه هر دو اشتباه كرده و آن را نمي‌پذيرند.

نماينده مردم مشهد در رد توجيه محوريت دادن به برخي از افراد در جريان اصولگرايي اظهار داشت: با اين استدلال كه ممكن است افراد اشتباهي كرده باشند و نياز نيست كه اشتباه خود را بپذيرند و جبران كنند، حتي مي‌توان براي وحدت با اصلاح طلبان هم توجيه تراشيد، بنابراين چرا از آنها دعوت نمي‌كنند، خب، آنها هم اشتباه كرده اند حالا اشتباه خود را هم قبول نكنند؛ ايرادي ندارد!

قاضي زاده با بيان اينكه "بر فرض هم كه كسي از اشتباهات خود توبه كند، اين نشان دهنده ضعف در تصميم گيري و وجود انحراف در رفتار او است، بنابراين قطعا نبايد در عرصه تصميم گيري قرار بگيرد"، گفت: اكنون به نظر مي‌رسد برخي مي‌گويند بايد با افراد حاشيه ساز دولت و جريان فتنه به‌خاطر اشتباهات‌شان مرزبندي كرد اما با افراد مدعي اصولگرايي كه اشتباه كرده اما اشتباه خود را قبول ندارند، نه تنها نبايد مرزبندي كرد بلكه بايد از آن‌ها به عنوان اركان تصميم گيري استفاده شود، در حالي كه اين نوع نگاه، قطعاً خطا است.

قاضي‌زاده خاطرنشان كرد: بايد از فرصت انتخابات به بهترين نحو استفاده شود و مواضع افراد و اقدامات عملي آنها را در چارچوب مباني اصلي اصولگرايي به صورت شفاف مورد بررسي قرار گيرد.

نماينده مشهد با بيان اينكه اصولگرايي گفتمان غالب جامعه است، افزود: بهتر است به‌جاي كلمه اصولگرايي از تعبير ولايت‌مداري استفاده كنيم كه به معناي حول مدار و محور ولايت بودن، همراهي با ولايت، در شئون شيعي ولي جا گرفتن، پا به پاي ولي در كنار او نه جلوتر و نه عقب‌تر قرار گرفتن است.

عضو جبهه پايداري انقلاب اسلامي در مورد چارچوب‌ها و لوازم وحدت نيز گفت: وحدت همان‌قدر كه توسعه دارد، مرز هم دارد، بنابراين، بايد مشخص شود وحدت در مقابل چه كساني است، مثلاً اگر گفته شود همه انسان‌هاي عالم قرار است با هم وحدت داشته باشند، يعني وحدت در برابر غير انسان‌ها.

نماينده مردم مشهد با يادآوري تعبير رهبر معظم انقلاب از اين دوره به دوره "جهاد اكبر" انقلاب اسلامي، افزود: بايد در اين دوره ارزش‌ها در عمل و اقدامات جاري شود كه هم عرصه‌هاي اجرايي دولت را در بر مي‌گيرد و هم شامل نحوه عملكرد جريان‌هاي سياسي مي‌شود.

قاضي‌زاده گفت: ما كه نمي خواهيم به قبل از سال 76 چرخش كنيم، مردم ما رشد كرده، نسل سوم و چهارمي‌ها به عرصه آمده‌اند و مطالبات مردم تغيير كرده است.

وي با بيان اينكه فضاهاي فرهنگي حاكم بر جامعه و چالش‌هاي پيش آمده، موجب مجرب‌تر شدن مردم شده است، اظهار داشت: اين تجربه مردم سبب شد تا افراد بيشتر شناخته شوند و از همين رو بود كه بعد از سال 76 تا به امروز در عرصه‌هاي مختلف سياسي خود را نشان دادند.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





برچسب ها : خواص مردود, دوپهلو عمل كردن, عضو فراكسيون اصولگرايان مجلس, وحدت اصولگرايان, انتخابات مجلس, افراد مدعي اصولگرايي, رفيق جريان فتنه, مقابله با اصولگرايان, مرزهاي بين اصلاح طلبان, بخشي از بدنه اصولگرايي, شاخص‌هاي گفتماني آرماني و ارزشي, اميرحسين قاضي‌زاده, ,