در نقد اظهارات محمدرضا باهنر
تخطي‌از اجماع‌جامعتين‌و اصولگرايان/اظهارات درباره‌فتنه به‌مثابه‌خواب‌زده

 

گروه سياسي- 1- "هاشمی دل خوشی از رأی آوردن احمدی‌نژاد ندارد"؛ اين جمله كليدي محمد رضا باهنر در نشست جامعه اسلامي مهندسين اصفهان سه هفته قبل از انتخابات 22 خرداد1388 بود. باهنر همچنين در اين نشست با حمايت از تصميم مجموعه اصولگرايان در حمايت از احمدي نژاد گفت: «ما به اين جمع‌بندي رسيديم كه بايد زمينه ادامه خدمت دولت آقاي احمدي نژاد را فراهم كرده و در اين رابطه تلاش كنيم و هر كس بايد به اندازه توانش به اين ستادهاي احمدي ن‍ژاد كمك كند.»

با اين حال، اكنون پس از گذشت بيش از دو سال از انتخابات رياست جمهوري، باهنر در گفت‌وگو با خبرگزاري مهر از موضعش در انتخابات رياست جمهوري دهم پرده برداري مي كند و مي‌گويد: «من همواره گفته‌ام که به احمدی‌نژاد و میرحسین موسوی رأی نداده‌ام، بلکه به محسن رضایی رأی دادم. او اضافه مي كند علاقه نداشتم که احمدی‌نژاد هم رأی بیاورد!» اما اين سخنان دبيركل جامعه اسلامي مهندسين در واقع ترجماني از علايق شخصي هاشمي رفسنجاني در انتخابات دهم رياست جمهوري است.

2- اعتراف باهنر به رأي ندادن به گزينه اجماعي اصولگرايان كه مورد حمايت جامعه مدرسين حوزه علميه قم، ‌اكثريت جامعه روحانيت مبارز و شخص آيت الله مهدوي كني، جبهه پيروان خط امام و رهبري و حتي حزب متبوع باهنر يعني جامعه اسلامي مهندسين بود، ‌به خوبي نشان دهنده تعهد تشكيلاتي و اصولگرايي نايب رئيس مجلس است.

با اين حال حضور باهنر در مركزيت اتحاد اصولگرايان كه يكي از مهم‌ترين ويژگي‌هاي آن ملزم بودن به تشكيلات و تصميم جمعي است،‌ قابل توجه مي نمايد. اگرچه گذشت زمان مي تواند تقلب سياسي باهنر را در جريان انتخاب نماينده جبهه پيروان در 7+8 فاش كند.

3- محمد رضا باهنر در اين گفت‌وگو تلاش زيادي براي دفاع از هيات رئيسه مجلس هشتم و عملكرد اين مجلس كرده است.‌ در اين زمينه كافي است مرور كوتاهي بر عملكرد مجلس هشتم در تصويب نيم ساعته وقف 250 هزار ميلياردي دانشگاه آزاد و تصويب نكردن طرح نظارت بر نمايندگان علي‌رغم گذشت بيش از 15 ماه از دستور رهبر معظم انقلاب داشته باشيم و تعامل رياست مجلس با دولت را نيز به عنوان معيار در نظر بگيريم. ‌آن وقت هر ناظر بي طرفي مي‌تواند نمره در شأن مجلس هشتم را به كارنامه مجلس تحت رياست علي لاريجاني و باهنر بدهد.

4- باهنر در اين گفت‌وگو مي كوشد سكوت خود در جريان فتنه 88 را با برخي رايزني ها توجيه كند و مي گويد: «من در ابتدای حوادث پس از انتخابات در مذاکرات بودم و از شورای نگهبان پیغام و پیام‌ها را به برخی از کاندیداهای معترض به انتخابات می‌رساندم و در پشت جریانات رسانه ای تلاش فراوانی برای بازگشت این آقایان کردم. تا مدت‌های مدید بالاترین مقام‌های کشور هم به سران فتنه توصیه می‌کردند که از راه طی شده برگردند و به آغوش ملت باز گردند.»

اين توجيهات مضحك در حالي است كه در شرايط حملات شديد فتنه گران به اصل نظام اسلامي و ولايت فقيه در هفته هاي اول فتنه، ‌حضور خياباني آشوبگران، افتضاحات روز قدس، اتهام‌زني‌هاي كروبي، ‌موسوي و خاتمي به نظام،‌ نايب رئيس مجلس مهر سكوت به لب زده بود و عمده تلاشش بر منزوي كردن عناصر پا به‌كار نظام و فعال در مقابله با فتنه در مجلس متمركز بود.

باهنر در اين مصاحبه همچنين در ادامه بيان مواضع دوپهلويش گفته است: «برخی از این تندروهای اصلاح طلب قبل از انتخابات عنوان کردند اگر میرحسین موسوی رأی نیاورد، مردم به خیابان‌ها بریزند و مردم را تحریک کردند. از سوی دیگر عده‌ای دو ماه قبل از اجرای انتخابات گفته بودند که میرحسین موسوی به دنبال انقلاب مخملی است و شورای نگهبان اشتباه کرده که وی را تایید صلاحیت کرده است و لذا این افراد هم افراط کردند.»

اين اظهارات باهنر هم پس از گذشت دو سال از فتنه 88 (واژه اي كه باهنر از آن استفاده نمي كند) به شخصي مي ماند كه خود را به خواب زده و بيدارشدني هم نيست! انگار كه در اين كشور در سال 88 خبري نشده، نظام به تقلب متهم نشده،‌ كارگردانان پشت صحنه از خارج كشور اميدوار به براندازي انقلاب نشده و فاجعه عاشوراي 88 رخ نداده است و اكنون، آقاي باهنر هم در مقام مصلح كل به دو طرف از جمله تلويحاً به آيت الله يزدي كه گفته بود ديگر موسوي را تاييد صلاحيت نخواهد كرد، مي تازد!

5- محمد رضا باهنر در يك ماه گذشته در گفت‌وگوهاي متعدد با حمله به جبهه پايداري انقلاب اسلامي مي كوشد تا زمينه حضور اين جبهه قدرتمند در جمع اصولگرايان را از بين ببرد، ‌غافل از اين كه اين حملات باهنر نشان دهنده يك وجه از منطق صحيح جبهه پايداري مبني بر لزوم حضور نداشتن او در مركزيت اصولگرايان است.

با اين حال، براي اينكه آقاي باهنر همه انرژي خود را صرف اين تاكتيك نكند، حضور يا عدم حضور جبهه پايداري در گروه 7+8 تابعي از حملات امثال باهنر، ‌بادامچيان، كاتوزيان و عباسپور نيست و اظهارات اين شخصيت هاي سياسي عليه جبهه پايداري كه تحت نظارت آيت الله مصباح يزدي و آيت الله خوشوقت است، در كنار عملكردشان در فتنه 88 مي تواند شاخص شفاف و مطمئني براي ارزيابي اصولگرايان باشد.

اخبار مرتبط:

اعتراف باهنر به اينكه علاقه نداشته احمدي‌نژاد رأي بياورد/ مخالفانم در مجلس پنج نفرند!
روايت روزنامه متمايل به فتنه از زرنگ‌بازي باهنر!
نوباوه: براي تضعيف جبهه پايداري توطئه مي‌كنند/ اظهارت باهنر كاملا انحرافي است
باهنر چگونه‌در جمع‌نمايندگان‌جبهه‌پيروان‌براي‌كميته‌اصولگرايان‌ماندني شد؟
باهنر با اين مواضع در مركزيت تصميم‌گيري اصولگرايان؟
عصبانيت مسئول‌دفتر سابق باهنر و دوست خواهر ركسانا! از مقايسه مواضع باهنر با نبوي
توجيه با مزه باهنر براي توجيه سهم لاريجاني
باهنر: نمی‌گویم آقای‌هاشمی جزو سران‌فتنه است
چه‌كسي اصرار به‌حمايت‌براي‌سهم‌خواهي داشت و نامه خيرخواهانه!نوشت
سكوت باهنر درباره پرسش‌هاي رسايي در جلسه انتخاباتي/ وزير ارشاد گفت زورم به اينها نمي‌رسد
وزیر ارشاد اظهارات باهنر را تكذيب كرد
باهنر به‌جاي پاسخگويي درباره عملكردش در فتنه، جبهه پايداري را متهم كرد
باهنر: خطاب من كه به جبهه پايداري نبود، اگر عليه انحرافي موضع‌گيري كرده‌اند،‌ممنونم!
ذوق‌زدگي نشريه حامي هاشمي در قم از حمله باهنر به جبهه پايداري
باهنر يا متكي سخنگوي 7+8 !
لاريجاني و باهنر نواصلاح طلب نيستند ولي اصلاح طلبان را دوست دارند!
حمله رئيس دفتر اخراجي باهنر به جبهه پايداري


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





برچسب ها : نقد اظهارات محمدرضا باهنر, اجماع‌جامعتين‌و اصولگرايان, اظهارات درباره‌فتنه, ,