زمان مخابره : 4/11/1389  

به گزارش «جوان»، محمد البرادعی دبیر کل پیشین آژانس بین‌المللی انرژی هسته‌ای که امروز در قامت یک معارض مصری نظام حاکم را به چالش کشیده است، با تأیید دعوت جوانان مصری برای برگزاری تظاهرات گسترده در روز 25 ژانویه (فردا) در صفحه ویژه خود در توئیتر نوشت: حرکت مردم را برای برگزاری تظاهرات مسالمت‌آمیز گسترده علیه سرکوب و فساد نظام حاکم کاملاً تأیید می‌کنم. وی افزود: وقتی گوش‌های شنوا برای خواسته‌هایمان نباشد، چه چاره دیگری داریم؟ نظام حاکم چه زمانی می‌خواهد بفهمد که تغییر حتمی است و قابل تعویق نیست؟
در همین حال کمپین حمایت از البرادعی از تمامی وکلا و قضات مصری خواسته است در راهپیمایی اعتراضی مسالمت‌آمیز مردم مصر شرکت و از گروه‌‌های مردمی معترض در برابر خشونت و سرکوب نظام حاکم حمایت کنند.
تاکنون بیش از 80 هزار نفر از مردم مصر در صفحه ویژه‌ای در فیس بوک، آمادگی خود را برای شرکت در تظاهرات مردمی اعلام کرده‌اند.
این در حالی است که نظام حاکم بر رهبری مبارک نیز پنج صفحه خاص حمایت از نظام در فیس بوک با عنوان «مبارک امنیت مصر است» تدارک دیده‌اند اما بنا به اعلام رسانه‌های مصری تا کنون تنها 200 نفر در این صفحه التزام خود را به مبارک ثبت کرده‌اند.
محمد البرادعی چند روز پیش نیز در گفت‌وگو با مجله اشپیگل آلمان گفته بود آتش انقلاب تونس به مصر نیز خواهد رسید و اگر تونسی‌ها توانستند انقلاب برپا کنند، مصری‌ها هم می‌توانند.
وی تصریح کرده بود که اعتراضات در مصر مانند گلوله‌های برف است که می‌تواند به بهمنی سهمگین مبدل شود.
تظاهرات روز 25 ژانویه مصر تحت شعار «روز خشم»‌برگزار می‌شود و البرادعی بروز خشونت‌ها علیه جوانان مصری را در این روز دور از انتظار ندانسته است.
البرادعی همچنین در صفحه ویژه اینترنتی خود تصریح کرده است: به نام مردم مصر به تونسی‌ها به خاطر شجاعت و حق‌طلبی‌شان تبریک می‌گویم. البرادعی افزوده است:‌تغییر را با اراده خود اعمال خواهیم کرد و تونس راه را برای ما روشن کرده است.
«قافله آزادی» تونس در راه پایتخت
در حالی که مردم تونس از وعده‌های محمد الغنوشی رئیس دولت انتقالی این کشور قانع نشده وخواستار برکناری وی هستند، اعتراضات تونس همچنان پرشورتر از گذشته ادامه می‌یابد.
خبرگزاری فرانسه گزارش داد: هزاران نفر از مردم مرکز و جنوب تونس با راه‌اندازی کاروانی به نام «قافله آزادی» به سوی پایتخت این کشور به راه افتاده‌اند و انتظار می‌رود ظرف دو روز آینده تجمعی چند هزار نفری با هدف آزادسازی تونس و برکناری کامل بقایای حکومت زین‌العابدین بن علی در شهر تونس تشکیل شود. تظاهرکنندگان شعارهای «مردم برکناری حکومت را می‌خواهند» و «نظام خونریز و مزدور سرسپرده سقوط می‌کند» سر دادند.
بنا بر گزارش‌ها اکثریت تظاهرکنندگان راهی پایتخت را جوانان تشکیل می‌دهند و بسیاری با پای پیاده عزم پایتخت کرده‌اند.
 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





برچسب ها : فراخوان البرادعی برای «انقلاب» در مصر, ,