مديران پروازي مي‌توانند ادعاي اجرايي كردن منويات ولي فقيه را داشته باشند!!؟

احمدي نژاد: مدير پروازي توهين به ملت است 

رهبر معظم انقلاب امسال را به عنوان سال همت و كار مضاعف نامگذاري كرده‌اند ولي آيا مديران پروازي مي‌توانند ادعاي اجرايي كردن منويات ولي فقيه را داشته باشند؟!.

 مدير پروازي اصطلاحا مديري است كه در محل كار خود اقامت ندارد، حال ممكن است فاصله محل اقامت از محل كار آن قدر زياد باشد كه با پرواز به محل كار خود برود و يا آن كه با خودرو روزانه و يا چند روز يك بار در مسير سكونت و كار رفت و آمد داشته باشد.

وجود مديران پروازي موضوعي نيست كه تازگي داشته باشد و متأسفانه با وجود قانون مبني بر مقيم شدن مسئولان در حوزه فعاليتي خود، اقدام مناسبي براي رفع اين مشكل صورت نپذيرفته است.

* پيامدهاي حضور مديران پروازي

در هر حال نويسنده بر خود فرض مي‌داند كه به منظور تنوير افكار عمومي و آشنا ساختن آن دسته از افرادي كه از تبعات وجود مديران پروازي بي‌اطلاع هستند و يا خود را به بي‌اطلاعي زده‌اند، به مواردي هر چند جزئي از پيامدهاي معضل مديران پروازي اشاره‌اي داشته باشد.

وجود مديران پروازي موجب عدم اعتنا به الزامات تصميم‌گيري در حوزه‌هاي تحت مسئوليت مانند شناسايي ظرفيت‌هاي بالقوه و بالفعل بومي و كشف استعدادهاي توسعه‌اي آن مي‌شود.

به طور قطع اين نكته بر كسي پوشيده نيست كه تحقق اين امر نيازمند صرف وقت و داشتن حساسيت‌هاي درخور تحسين براي رفع موانع و تنگناهاي بالندگي و بهره‌گيري بهينه از فرصت‌هاي موجود است.

عدم توجه به اين مهم نه تنها در كوتاه‌مدت كه در بلندمدت نيز خسارت‌هاي جبران ناپذيري به پيكره منطقه وارد مي‌كند چرا كه از سرمايه‌هاي طبيعي و انساني آن به درستي استفاده نمي‌شود.

از ديگر مشكلات پيش روي مديران پروازي را مي‌توان سردرگمي و بلاتكليفي ارباب رجوع و كاركنان سازمان مربوطه، تفويض اختيارات غيرقانوني به زيردستان براي حل و فصل امور در غياب مديران، عدم دسترسي به موقع به مدير در مواقع بروز حوادث غيرمترقبه، خستگي ناشي از رفت و آمد مكرر و تاثير منفي در روند كيفي و كاري مديران، پايين آمدن بازدهي در كارها و در برخي مواقع صرف بيهوده بيت‌المال براي تردد مديران از محل زندگي به محل كار و بالعكس برشمرد.

رهبر معظم انقلاب امسال را به عنوان سال همت و كار مضاعف نامگذاري كرده‌اند ولي با مشكلات گفته شده، آيا مديران پروزاي مي‌توانند باز هم ادعاي اجرايي كردن منويات سازنده ولي فقيه و خدمات‌رساني صادقانه و ماندگار به مردم را داشته باشند؟

حال پاسخ به اين سئوال را به مسئولان تصميم‌گيرنده نهايي اين امر و همچنين آن دسته از مديران غيرمقيم و بي‌اعتنا به قانون وامي‌گذاريم كه با دغدغه مردم و مشكلات به وجود آمده به دليل عدم توجه به مقيم شدن در شهرستان چه خواهند كرد؟

 * مصوبه دولت براي اقامت مديران در محل مأموريت

هيئت دولت در تاريخ 21 شهريور 84 كليات طرحي را تصويب كرد كه طبق آن مديران بايد در محل مأموريت خودشان اقامت داشته باشند.

رئيس جمهور نيز در يكي از سخنراني‌هاي خود در سفر به‌ بم‌ گفت: مسئولان‌ گوش‌ بدهند، ما در شهرستان‌ كسي‌ را كه‌ در اينجا مسئول‌ باشد اما محل‌ زندگي‌اش‌ در جاي‌ ديگر باشد، نمي‌خواهيم‌. مسئولان‌ بايد بدانند مردم‌ چه‌ رنجي‌ مي‌برند تا تلاش‌ كنند اين‌ رنج‌ برطرف‌ شود.

رئيس جمهور همچنين در دوم شهريور 84 در پايان جلسه بررسي كابينه به اتفاق وزراي پيشنهادي در جمع خبرنگاران در پاسخ به سئوالي درباره برنامه دولت براي برخورد با مديران پروازي عنوان داشت: از ابتداي كار دولت اين كار شروع خواهد شد. 


نظرات شما عزیزان:

شاه غلام
ساعت17:44---5 بهمن 1389
با سلام خدمت مدیر محترم وبلاگ

مسئولین که خیلی حرف می زنند ولی کی عمل کنه ما یه مدیر داریم که تقویم رو ورق می زنه اگر وسط هفته تعطیلی دید از آخر این هفته تا آخر هفته بعد که تعطیلی داشت نیستش وقتی هم میاد ممکنه یه جلسه درون استانی داشته باشه بعدش هم یه جلسه بیرون استانی باید دوباره برای سوختگیری بره فرودگاه و یا علی !!!!! حالا احمدی نژاد می خوای هر چه دوست داری بگو بی عرضگی از استانداران استان هست
پاسخ:سلام دوست گرامی. نکنه شما هم کارمند گمرک بندر امام خمینی هستید که اینقدر مدیرتون شبیه مدیر ماست!! البته اینا که در حقیقت مدیر نیستن شاگرد شوفر هواپیمایند! اما مگه شوفر چندتا شاگرد میخواد!؟


نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





برچسب ها : جهت اطلاع مدیر پروازی!!, احمدي نژاد: مدير پروازي توهين به ملت است, مديران پروازي مي‌توانند ادعاي اجرايي كردن منويات ولي فقيه را داشته باشند؟!, ,