جديدترين اتفاق بامزه در ورزش ایران
مدیر تازه‌وارد پس از چهار روز برکنار شد/وزیر حکم خود را وتو کرد!

 

گروه ورزش - دومین تغییر در پیکره اجرایی ورزش ایران از سوی وزیر ورزش و جوانان به موضوعی جنجالی تبدیل شد تا مشکلات مدیریتی در وزارت نوپا ورزش و جوانان به شکل مشهودی احساس شود.

به گزارش رجانيوز، در شرایطی که چهار روز پیش محمد عباسی طی حکمی حمید حیدری را به عنوان سرپرست فدراسیون سوارکاری معرفی کرد تا او هدایت این فدراسیون را در دست بگیرد، ناگهان فرد انتخاب شده از کار برکنار شد تا فرد دیگری جایگزین وی در این سمت شود.

با انتشار این خبر در جامعه ورزش، ابهام‌هاي زیادی در خصوص این مساله مطرح شد؛ هرچند مدیران وزارت ورزش و جوانان در توجیه این اقدام موضوع تشابه اسمی میان حمید حیدری و محمود حیدری را مطرح کردند اما طرح این مساله هم نتوانست ابهام‌هاي این اتفاق بی‌سابقه را برطرف كند.

وقوع چنین اتفاقی در ورزش ایران موجب شد رسانه‌های گروهی از این اتفاق به عنوان یک سوژه جنجالی یاد کنند و با بررسی‌های فراوان به دنبال دلایل این ماجرا باشند، ایسنا با يادآوري آنچه در این ماجرا روی داد، درباره پشت پرده این اتفاق نوشت: «در حالي كه تنها چهار روز از معارفه حميد حيدري، نايب رييس فدراسيون چوگان براي فدراسيون سواركاري مي‌گذشت، در اقدامي تأمل برانگيز، روز شنبه از سوي سه نفر از مديران وزارت ورزش و جوانان با او تماس تلفني گرفتند و اعلام كردند كه حكم شما براي سرپرستي فدراسيون سواركاري اشتباهي و به دليل تشابه اسمي زده شده است. حميد حيدري سه‌شنبه گذشته پس از صحبت تلفني با حميد سجادي معاون ورزشي وزارتخانه با سرپرستي فدراسيون سواركاري موافقت كرد.

نكته قابل توجه اين كه حيدري در شرايطي به دليل صدور حكم اشتباه وزير ورزش از ادامه كار در فدراسيون سواركاري بازماند كه مراسم معارفه‌اش چهارشنبه گذشته با حضور صنيعي، شرعي، بكاري و رغبتي چهار نفر از مديران كل، كنزي مشاور سجادي، عليرضا باقري مسئول امور مجامع وزارتخانه و در غياب معاون ورزشي وزارتخانه برگزار شده بود.

گويا در اين جلسه حميد حيدري كه از مديران با سابقه كشور به حساب مي‌آيد و با امضاي شهيد بهشتي رييس وقت شوراي انقلاب به سمت معاون وزير صنايع منصوب شده بود، به دليل سابقه سرپرستي بارها از سوي مديران وزارتخانه مورد تحسين و تمجيد قرار گرفت و آن‌ها اعلام كردند كه از حيدري حمايت همه جانبه خواهند داشت تا در راستاي اعتلاي سوار كاري كه حدود پنج ماه است بدون رييس اداره مي‌شود، گام بردارد.

جالب توجه اين كه پس از پايان معارفه حيدري به درخواست مديران كل وزارت ورزش و جوانان او به همراه نايب رييس و دبير كل فدراسيون سوار كاري براي معارفه به فدراسيون مربوطه مي‌رود و از همان روز چهارشنبه رسما كار خود را آغاز مي‌كند! حيدري همچنان روز جمعه به همراه غلامعلي تاجيك مدير كل حراست وزارتخانه براي بازديد از ورزشگاه نوروزآباد و تماشاي رقابت‌هاي كورس تهران در جمع اهالي سواركاري حاضر مي‌شود و سخنراني مي‌كند.

با اين حال، در شرايطي كه روز شنبه به دنبال گرفتن وقت ملاقات با حميد سجادي، رسولي نژاد و شخص وزير بوده و در حالي كه در جلسه با اهالي سواركاري قرار داشته، در تماسي تلفني به او اعلام مي‌شود كه وزير حكم شما را اشتباهي زده و در واقع قرار بوده محمود حيدري كه در مقطعي رياست هيات سواركاري تهران را بر عهده داشته و از دوستان محمد عباسي است، به عنوان سرپرست جديد منصوب شود.

نكته تامل برانگيز ديگر اين كه پس از تماس تلفني با حيدري به وي اعلام شده كه شما بايد مسئولان فدراسيون سواركاري را در جريان اين اتفاق قرار دهيد كه درخواست مسئولان وزارت ورزش و جوانان از سوي حيدري با مخالفت مواجه شد!»

در شرایطی که هیچ یک از مدیران وزارت ورزش و جوانان در خصوص این ماجرا واکنش نشان ندادند، برخی سایت‌های خبری اعلام کردند صبح امروز از ساعت 10 مراسم معارفه محمود حيدري سرپرست جديد فدراسيون سواركاري به رياست حميد سجادي معاون ورزشي وزارتخانه برگزار شد تا محمود حیدری به جای حمید حیدری به عنوان سرپرست فدراسیون سوارکاری مشغول به کار شود.

حمیدی: از خجالت عرق شرم می‌ریزم، همه می‌گویند خدا صبرت بدهد!

اما علي‌رغم سکوت مدیران وزارت ورزش و جوانان درباره این اتفاق، حمید حیدری سرپرست برکنارشده فدراسیون سوارکاری با انتقاد از نوع رفتار مدیران ورزش و جوانان در خصوص این ماجرا گفت: «اين رفتار از نظر اصول اخلاق اسلامي به دور ولي متاسفانه رايج است.»

سرپرست چهار روزه فدراسيون سواركاري در ادامه سخنان خود گفت: «به خاطر تكليفي كه كردند، احساس مسئوليت كردم كه همه توانم را بگذارم. اين مساله براي من مهم نيست. من شغل خودم را دارم، ولي اين وسط آبروي افراد چه مي‌شود. فرض كنيد وزير و سجادي اشتباه كردند، بايد من را صدا مي‌كردند و اين مساله را حضوري به من مي‌گفتند يا اين كه مي‌گذاشتند يك ماه بگذرد و بعد مجمع را برگزار مي‌كردم و بعد مي‌رفتم.»

وي ادامه داد: «من روز جمعه براي تماشاي مسابقات كورس تهران به ورزشگاه رفتم و با همه پيشكسوتان صحبت كردم. نكته جالب اين كه تاجيك، مدير كل حراست وزارتخانه هم كنارم بود و به من تبريك گفت. اين يك مقوله معمولي نيست، حرمت انسان مساله مهمي است. با توجه به اين كه من 35 ـ 36 سال سابقه مديريتي در اين كشور دارم بايد رعايت اخلاق و اصول اخلاقي مي‌شد.»

نايب رييس فدراسيون چوگان ادامه داد:«من در طول چهار روز گذشته 5 ـ 6 جلسه برگزار كردم، دوستانم را در مواضع مختلف براي پيشرفت كار دعوت كردم، حالا چه كار بكنم، زنگ بزنم بگويم اشتباه شده است؟! آيا به من نمي‌خندند؟ فكر نمي‌كنند كه شايد من مشكل داشته باشم؟ اين رفتار از نظر اصول اخلاق اسلامي به دور ولي متاسفانه رايج است.من نايب رييس فدراسيون چوگان بودم و در كنار انسان عاشقي چون ايلخاني‌زاده همه تلاشم را براي پيشرفت اين رشته كرده‌ام و رشته اي را كه سه هزار سال در ايران قدمت دارد و در كشور ما مرده بود را دوباره زنده كرديم. قبل از گرفتن حكم از او اجازه گرفتم و به من گفت چون موجب پيشرفت هر دو فدراسيون مي‌شود، قبول مي‌كنم وگرنه نمي‌پذيرفتم. مسئولان وزارت ورزش و جوانان رزومه من را داشتند، بررسي مي‌كردند شايد صلاحيتم بيشتر بود. شايد مي خواستند مدير خودشان را منصوب كنند، اما رعايت حرمت اجازه نمي‌داد. اين كه تلفني چنين مساله اي را به من بگويند، درست نيست آن هم در يكي از جلسات فدراسيون! »

سرپرست چهار روزه فدراسيون سواركاري خاطر نشان كرد:«وقتي نفر بعدي براي برگزاري جلسه با من وارد اتاق شد از او عذرخواهي كردم و گفتم اينجا سمتي ندارم. اين گونه برخوردها در يك جامعه اسلامي به هيچ وجه همخواني ندارد. من مي‌خواهم با فدراسيون چوگان ادامه دهم. آن زمان هم به ايلخاني زاده هم گفتم نمي‌دانم بايد استعفا دهم يا نه. او به من گفت كه صبر كن تا استعلام كنيم. به خاطر رييس فدراسيون چوگان همكاريم را قطع نمي‌كنم. من عاشق ايران و مردمش هستم و از خدا مي‌خواهم در جايي كه امكان خدمت باشد، كار كنم. كار فدراسيون سواركاري به خاطر خلاء حضور چند ماهه تابش و به دليل به هم ريختگي بسيار سنگين است. همه به من مي‌گفتند كه خدا صبرت دهد. اين گونه به من انرژي مثبتي مي‌دادند!»

حيدري در پايان گفت:« رفتار مسئولان وزارت ورزش و جوانان برخورنده بود. مسئولاني كه با من تماس گرفتند گفتند كه از خجالت عرق شرم مي‌ريزيم و نمي‌دانيم چه بگوييم. من هم گفتم مشكلي نيست، من چهار روز تلاشم را كردم، خيلي ممنون كه اين بار سنگين را از دوشمم برداشتيد، دست شما درد نكند.»


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





برچسب ها : جديدترين اتفاق بامزه, ورزش ایران, مدیر تازه‌وارد, وتو حکم وزیر, دومین تغییر, پیکره اجرایی ورزش ایران, وزیر ورزش و جوانان, موضوعی جنجالی, مشکلات مدیریتی, وزارت نوپا ورزش, شکل مشهود, ,