قابل توجه مدیران و دست اندرکاران
در انتظار تجلیل از قهرمانان‌ملی/ با اظهارات نسنجدیده دشمن‌شادکن نشویم
 

 

گروه ورزش - پس از آن كه در قرعه‌كشي مسابقه‌هاي كشتي فرنگي جهان، محسن حاجي‌پور و قاسم رضايي با حريفاني از رژيم اشغالگر قدس روبه‌رو شدند، اين دو كشتي‌گير در اقدامی ارزشی و آرمان گرایانه از رويارويي با اين دو حريف خودداري كردند تا ضمن حمایت از مردم مظلوم فلسطین برای بار دیگر نشان دهند رژیم نامشروع صهیونیستی برای هیچ یک از ورزشکاران ایرانی دارای وجاهت قانونی نیست.

به گزارش رجانیوز، اقدام ارزشمند ملی پوشان کشتی فرنگی با استقبال مسوولان ورزش ایران روبرو شد تا قهرمانان ملی بابت این تصمیم شایسته مورد تقدیر قرار گیرند، محمدرضا یزدانی خرم با درنظر گرفتن توانایی بالای این دو ملی پوش برای صید مدال طلا تصمیم آنها را به مراتب ارزشمندتر از مدال صلا جهانی دانست و در این رابطه اعلام کرد: «تصمیم ملی پوشان با وجود میزلن آمادگی بالا آنها برای صید مدال طلا در رقابت‌های جهانی نشان داد ما به هيچ عنوان رژيم اشغالگر قدس را به رسميت نمي شناسيم و در اين رابطه تابع سياست‌هاي نظام خواهيم بود.»

وي گفت: «نمايندگان كشتي ايران در مسابقات جهاني تركيه، رژيم اشغالگر قدس را به عنوان يك حريف به رسميت نمي شناسند و از كشتي گرفتن با آنها امتناع خواهند كرد. هر مشكلي را كه در اين رابطه ايجاد شود، با دل و جوان مي پذيريم، چرا كه به تصميمي كه گرفته ايم، اعتقاد داريم. اگر در مسابقات جهاني به آنچه كه استحقاقش را داريم، نرسيم در مسابقات آتي جبران خواهيم كرد و نگران اتفاقي كه براي اين دو نماينده كشورمان افتاد، نيستيم چرا كه آنها هنوز شانس كسب سهميه المپيك را دارند.»

مربی تیم ملی کشتی فرنگی نیز در این خصوص توضیح داد: «رقبای اصلی ما مثل روس‌ها به خوبي آگاهند که کشور ايران به خاطر دفاع از آرمان‌هاي خود، رژيم اشغالگر قدس را در هيچ زمينه‌اي به رسميت نمي شناسد، همين امر باعث شده تا در ميادين ورزشي از تيم‌هاي ايراني سوء استفاده کنند و ورزشکاران ايراني را مقابل ورزشکاران ررژيم اشغالگر قدس قرار دهند.»

غيبي ضمن تقدیر از اثدام ارزشی ملی پوشان کشتب فرنگی گفت: «آنها به هر طريق متوسل مي شوند تا تيم ايران و ورزشکاران ايران را مقابل رژيم اشغالگر قرار دهند و براي اين کار از هيچ امري از جمله دخل و تصرف در جدول رقابت‌ها ابايي ندارند. اصلا رژيم اشغالگر قدس ورزشکاري ندارد که مطرح باشد، تنها کار اين رژيم استفاده از ورزشکاران کشورهاي ديگر به نام خود است تا به ورزش کشورمان لطمه بزند. عدم رويارويي با رژيم اشغالگر قدس در راستاي سياست‌هاي کلي نظام است و براي هر ورزشکار از جمله حاجي پور و رضايي افتخار محسوب مي شود. آنها به خیال خود با اين روش مي خواهند به کشتي کشورمان لطمه بزنند اما سخت در اشتباهند.»

اما در اين زمينه سرپرست تیم کشتی فرنگی ایران در این رقابت‌ها در گفت و گو با یکی از خبرگزاری‌ها جمله تأمل برانگیزی به کار برد که می‌تواند به دستاویزی برای برخی فرصت طلبان تبدیل شود. حعفر اولیا با يادآوري پیشنهاد سال گذشته یزدانی خرم برای تدبیر اساسی از سوی مسوولان کشور برای رفع این مشکل توضیح داد: «نديديد آن روزها چه بلايي بر سر يزداني خرم آوردند، همه گفتند اين چه حرفي است كه تو مي‌زني، اما حالا ببينيد ما با چه مشكل بزرگي مواجه شديم. اكنون در 120 كيلوگرم بشير باباجان زاده هم شانس زيادي دارد كه به نماينده رژيم صهيونيستي بخورد. اين مساله براي ما خطرناك است و اگر او هم به نماينده رژيم صهيونيستي بخورد، بي شك بايد كاروان‌مان را به تهران بازگردانيم، چرا كه ديگر نمي‌توانيم توجيه جديدي براي اين مساله داشته باشيم. واقعا من خيلي جاها ديگر زبانم قاصر است، شما ببينيد كه كشورهاي ديگر چگونه براي مدال خرج مي‌كنند، روز گذشته يك شخصي از آذربايجان كه اسپانسر فيلاست، آمد و همه اعضاي هيات رييسه فدراسيون جهاني به احترام او بلند شدند، او چهار ميليون دلار براي فيلا آورده بود و البته شش ميليون هم پيش از اين داده بود. واقعا كار با دست خالي چندان راحت نيست. به هر حال من اميدوارم ما در چهار وزني كه در رقابت‌هاي فرنگي شانس مدال داريم، مدال‌هايمان را بگيريم تا يك تو دهني بزرگ براي همه كساني باشد كه مي‌خواهند به قهرمانان ايران ضربه بزنند.»

سخنان نسنجیده سرپرست کاروان کشتی فرنگی ایران در رقابت‌های جهانی این واقعیت را روشن می‌کند كه علی رغم حساسیت های موجود برای دفاع از آرمان‌های نظام و تاکید ویژه مسوولان ورزش ایران برای دفاع از حقانیت مردم مظلوم فلسطین در برابر رژیم نامشروع صهیونیستی، هنوز برخی افراد مسوول نسبت به این ماجرا از آگاهی لازم برخوردار نیستند و اظهارات غیرمسوولانه‌اي را در رسانه‌ها مطرح می‌کنند كه مي‌تواند دستاویزی برای رسانه‌های حامی رژیم اشغالگر قدس شود.

همانگونه که رئیس فدراسیون کشتی در واکنش به این ماجرا توضیح داده، مردم ایران از ابتدای انقلاب اسلامی نسبت به رژیم نامشروع صهیونیستی موضع واحدي داشته و اين رژيم را به رسميت نشناخته‌اند، به‌طوري كه در راه اين آرمان مقدس هزينه‌هاي زيادي نيز داده‌اند و از دست دادن امكان رقابت در دو وزن، شايد از كمترين اين هزینه‌ها باشد.

از سوی دیگر، در شرایط کنونی از مدیران ارشد وزارت ورزش انتظار می‌رود، طوري برنامه‌ريزي كنند تا تجلیل ویژه‌ای از اين قهرمانان ملی در بدو ورود به کشور صورت بپذيرد و در همان زمان که این قهرمانان ملی وارد کشور می‌شوند پاداش اصلی قهرمانان را به آنها هدیه کنند تا این واقعیت برای جهان روشن شود كه آنها از نظر مردم ایران قهرمانان به شمار می‌روند و علی رغم دسیسه‌های بدخواهان از اعتبار ویژه‌ای نزد ملت ایران برخوردارند.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





برچسب ها : قابل توجه مدیران, دست اندرکاران, تجلیل از قهرمانان ‌ملی, اظهارات نسنجدیده, دشمن ‌شادکن, مسابقه‌هاي كشتي فرنگي جهان, محسن حاجي‌پور, قاسم رضايي, رژيم اشغالگر قدس, دو كشتي‌گير, اقدامی ارزشی, آرمان گرایانه, رويارويي با حريف صهیونیستی, حمایت از مردم فلسطین, رژیم نامشروع صهیونیستی, ورزشکا,