نواب به يك انتقاد و دو پرسش درباره خود واكنش نشان داد
نان خوردن از فتنه يا نان‌رساني به فتنه!

 

دومين نشست جبهه پايداري در قم دوشنبه شب برگزار شد و علي اصغر زارعي كه اين روزها براي متشكل كردن بخشي از نيروهاي انقلاب كه متمايل به فعاليت در چارچوب‌هاي جبهه پايداري هستند، به استان‌ها مي‌رود، در اين نشست با سؤال يكي از روحانيون حاضر در جلسه با مضمون انتقاد از آقاي ابوالحسن نواب مواجه شد.

به گزارش رجانيوز، یکی از روحانیون حاضر در جلسه، تلاش‌های پشت پرده نواب رئیس دانشگاه ادیان و مذاهب را يادآوري کرد و گفت: چرا اصولگرایان اجازه می دهند تا فردی چون آقای نواب که مواضعش در ایام فتنه و مباحث دیگر مشکوک است، برای اصولگرایان تعیین تکلیف کند؟ آقای نواب چه جایگاهی در بین اصولگرایان دارد؟ آیا اصولگرایان نسبت به افکار، اندیشه ها و همچنین مواضع وی در ایام فتنه بی اطلاع هستند که چنین اجازه ای را به وی می دهند؟

زارعي نيز در پاسخ ضمن تأیید برخی تلاش‌های نواب در کمیته 8+7 گفت كه اين تلاش‌ها قطعاً عقبه دارد. ما هم سؤال‌مان این است که چه کسی گفته هفت یا هشت باشد؟ چه کسانی این کمیته را طراحی کردند؟ به هر حال ما هم معتقدیم که نباید کار اصولگرایان به جایی برسد که آقای نواب برای آنان تعیین تکلیف کند.

با اين حال، ظاهراً همين دو پرسشي را كه زارعي مطرح كرده، براي نواب خيلي گران تمام شده، به‌طوري كه وي امروز در گفت‌وگو با سايت منسوب به نزديكان قاليباف به اين عضو جبهه پايداري حمله كرد.

نواب در اظهاراتش خود را داراي سابقه در سپاه و جبهه معرفي كرده و از زارعي خواسته است كه سوابقش را بيان كند كه جهت اطلاع آقاي نواب، فعاليت‌هاي زارعي به دوره قبل از انقلاب در متشكل كردن اعتصاب‌ها در صنعت نفت و فعاليت‌هاي دانشجويي و در پس از انقلاب، تشكيل سپاه خوزستان و حضور مؤثر در جبهه‌ها باز مي‌گردد كه اگر بنا بر مقايسه اين نوع سوابق باشد، احتمالاً كفه به‌نحو محسوسي به طرف آقاي نواب سنگيني نخواهد كرد.

رئيس دانشگاه اديان و مذاهب كه مشاور رئيس مجلس نيز هست، تعبيري مشابه علي لاريجاني را كه گفته بود "عده‌اي با فتنه تجارت سياسي كردند" در مورد منتقدين خود به‌كار گرفته و گفته است كه برخي نان فتنه را مي‌خورند.

در عين حال، آقاي نواب توضيح نداده است كه چه كسي نقش نان‌رسان به فتنه را داشته است و به‌عنوان نمونه آقاي قربان بهزاديان‌نژاد رئيس ستاد انتخاباتي موسوي و از محكومان جريان فتنه كجاي اين صف نان ايستاده بوده است كه رجانيوز به‌زودي اطلاعات مستندي در اين زمينه منتشر خواهد كرد.

همچنين آقاي نواب كه ادعاي مقابله با فتنه را دارد و در اين زمينه وقتي مي‌خواهد مثال بياورد، در اين مصاحبه به سخنراني خود در 22 بهمن 89؛ (يك سال و نيم پس از فتنه!) اشاره مي‌كند، با اين حال، توضيح نمي‌دهد كه چه اقدامي در قبال حضور چند تن از عناصر جريان فتنه در قم و رفتارهاي تحريك‌آميز آن‌ها كرده است، در حالي كه در دانشگاه تحت مديريت وي نيز مسئوليت داشته و فعاليت مي‌كنند.

جهت يادآوري به آقاي نواب و پرهيز از كلي‌گويي، رجانيوز برخي از اين موارد را كه پيش از اين نيز جمعي از طلاب حوزه علميه قم به آيت‌الله مهدوي‌كني يادآور شده بودند، بازنشر مي‌دهد و درخواست مي‌كند كه آقاي نواب به اندازه دو خط براي هر كدام توضيح بدهد.

1- حمیدرضا شریعتمداری: حمیدرضا شریعتمداری از منصوبان حجت‌الاسلام نواب (مشاور فرهنگی رئیس مجلس) در دانشگاه ادیان بوده و در ساماندهی جریان فتنه در قم نقش مهمی را ایفا می‌کرد. وی در اغتشاشات و آشوب‌های تهران رسما حضور داشت و رجانیوز پیش از این تصاویر حضور او در درگیری‌های خیابانی را منتشر کرده است. وی که از پیروان طیف فکری مصطفی ملکیان و جریان تجدیدنظر طلب است، با فعالیت‌های گسترده در ایام اغتشاشات توانست ضمن دیدارهای متعدد با برخی علما، دانشجویان و طلاب، ذهن برخی از آنان را نسبت به نظام مشوش كند.

پس از آزادی دو نفر از عوامل فتنه یعنی عبدالرحیم سلیمانی که در درگیری‌های بهشت زهرا بازداشت شده بود و ذبیحی یکی دیگر از عوامل فتنه، شریعتمداری و برخی دوستان همفکرش به منزل آن‌ها رفته و تلاش کردند نشان دهند هنوز با این جریان همراه هستند. وی همچنین با انتشار نامه‌ای به حجت الاسلام نواب تلاش کرد بازداشت این افراد را انکار و توجیه کند.

2- دکتر محمد ذبیحی: عضو هیئت مؤسس مرکز مطالعات ادیان. او به دلیل نقش مستقیم در آشوب‌های قم و تحریک علیه نظام و رهبری مدتی را در بازداشت به‌سر برد.

3- عبدالرحیم سلیمانی: وی از اساتید مطرح مؤسسه ادیان و مذاهب است که علاوه بر شرکت در اغتشاشات اخیر، در تحریک مردم علیه نظام نقش ویژه ای داشت که نهایتاً در بهشت زهرا به جرم تحریک مردم و شعار علیه مسئولین نظام بازداشت شد.

4- آقاي نواب مناسب است در مورد نقش آقایان داوود فیرحی، مهدی مهریزی و مسعود ادیب نيز در دانشگاه اديان و مذاهب توضيح بدهد.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





برچسب ها : واكنش نواب, يك انتقاد, دو پرسش, نان خوردن از فتنه, نان‌رساني به فتنه, دومين نشست جبهه پايداري, علي اصغر زارعي, نيروهاي انقلاب, متمايل به فعاليت, چارچوب‌هاي جبهه پايداري, انتقاد از ابوالحسن نواب, ,