معماي نحوه رئيس‌شدن رحيمي بر ديوان محاسبات

 

محمد رضا رحیمی به عنوان یکی از اضلاع باند "کرج" (کردان، رحیمی، جهرمی) از ابتدای ورود به عرصه سیاسی کشور مورد انتقاد دانشجویان قرار گرفتند

به گزارش خبرنگار خبرنامه دانشجویان ایران، درباره هر یک از این سه نفر گمانه های بسیاری درخصوص فساد اقتصادی مطرح است.

با انتصاب مرحوم کردان به وزارت کشور این گمانه ها به اوج خود رسید و امروز نیز با طرح اختلاس بزرگ جهرمی نیز از کار برکنار شد تا این گمانه ها قوت گیرد.

محمد رضا رحیمی نیز یکی از این سه نفر است که با طرح باند فساد در خیابان فاطمی پرونده ای در خصوص مفاسد وی نیز مطرح شد.

بررسی ها نشان می دهد اولین حضور پررنگ محمدرضا رحیمی در عرصه سیاسی به انتخاب وی به عنوان ریاست دیوان محاسبات در مجلس هفتم بر می گردد.

پس از سال ها امروز مسئله فساد رحیمی از سوی کسانی مطرح می شود که اتفاقا همین افراد وی را در جایگاه ریاست دیوان محاسبات قرار داده اند چه اینکه انتخاب این جایگاه بر عهده نمایندگان مجلس است.

اما اینکه بالاخره چه کسی رحیمی را در این ورطه کشاند سوالی است که امروز از سوی افراد مختلف پاسخ داده می شود.

اولین بار احمد توکلی در نشست سالیانه اتحادیه انجمن های اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه های سراسر کشور در شیراز در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه "دولت پدیده ای دارد به نام آقای رحیمی که طرح ایشان در فضای سیاسی کشور اولین بار در مجلس هفتم صورت گرفته است. در مجلس هفتم شما و همفکرهای شما که تقریبا مجلس هم دست شما بود و ایشان در این مجلس به ریاست دیوان محاسبات کشور رسیدند.چگونه ایشان از مجلس رای اعتماد گرفت و اصلا چه کسی ایشان را معرفی کرد؟" گفت: "آقای رحیمی دروغگو را می فرمایید دیگر؟! سوال بسیار خوبی است و عرض کنم که آقای رحیمی نامزد آقای باهنر و عبداللهی بودند و نامزد بنده و یقیه دوستان، جناب آقای دکتر رهبر بود. بین ما مصاف سختی در گرفت و نهایتا 13به 9 باختیم و آقای رحیمی را رئیس دیوان محاسبات کردند."

اما امروز محمد رضا باهنر در واکنش به این اظهارات در گفته است: "آقای رحیمی در دیوان محاسبات خیلی موفق عمل كرد. حالا آقای توكلی هم بعضی مطالب را می‌فرماید و به من محبت دارد و خوب است من هم درخصوص جلسه‌ای كه به همراه ایشان و آقای رحیمی داشتم مطلبی بگویم. ما در زمان حضور آقای رحیمی در دیوان محاسبات در همان مجلس هشتم، جلسه 3 نفره‌ای با حضور آقایان توكلی و رحیمی داشتیم. من در آن جلسه به آقای رحیمی توصیه می‌كردم كه خیلی سختگیرانه عمل نكن، اما آقای توكلی به من تشر می‌زد كه چرا حالا كه آقای رحیمی به این خوبی كار می‌كند می‌خواهی مزاحم او بشوی. یعنی آقای توكلی با من بحث می‌كرد كه تو چرا نمی‌گذاری آقای رحیمی كارش را بكند."

وی در ادامه گفته است: "توصیه من هم در آن جلسه این بود كه شما اگر اینقدر تند بروید، زود عرق می‌كنید و گرفتار می‌شوید و از این دست توصیه‌های مدیریتی به ایشان داشتم، ولی در كل این حرف درست است كه بنده در این كه آقای رحیمی به ریاست دیوان محاسبات برسد نقش داشتم و معتقدم كه در آنجا دوران خوبی را گذراند."


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





برچسب ها : معماي نحوه رئيس ‌شدن, رحيمي رئيس ديوان محاسبات, محمد رضا رحیمی, اضلاع باند کرج, کردان, رحیمی, جهرمی, عرصه سیاسی کشور, انتقاد دانشجویان, اختلاس بزرگ جهرمی, طرح باند فساد, ,