واكنش‌ها به بازخواني مواضع ساكتين فتنه در رجانيوز:
شما تنگ نظر و شبه اصولگرا هستيد ما اصولگراي ناب!
 

 

در هفته هاي گذشته نهضت بازخواني مواضع چهره هاي سياسي در فتنه 88 و حوادث دو سال گذشته، واكنش هاي گسترده اي را پي داشت. ساكتين فتنه 88 كه مخاطب اصلي اين گزارش ها بودند، به كمك برخي رسانه ها كه به چهره هاي داراي سهميه ويژه وابسته اند، در روزهاي اخير كوشيدند تا با هتاكي به جبهه پايداري و علم كردن مباحثي همچون ساكتين انحراف و يا ساكتين اختلاس، بار سنگين مردودي در امتحان بزرگ سال 88 را به فراموشي بسپارند.

از سوي ديگر اين نكته كه برخي چهره هاي سياسي خود را مصداق خواص مردود و ساكتين مي دانند و در مقابل محكوم كردن خواص مردود فتنه 88 واكنش نشان مي دهند نيز قابل توجه است. آنچه در ادامه مي خوانيد برخي از واكنش هاي اشخاصي است كه يا مواضع‌شان در فتنه 88 مورد بازخواني قرار گرفته و يا خود را مصداق خط قرمزهاي جبهه پايداري مي بينند.

باهنر: معلوم است که جبهه پایداری تنگ نظر است و من را با خودشان نمی دانند/ از جبهه پایداری به خاطر مرزبندی با جریان انحرافی ممنونم!

"جبهه پایداری مدعی هستند اصولگرایی باید هر چه ناب‌تر و خالص‌تر باشد ... ديد تنگ و بسته‌ي امثال اين آقايان طبيعي است كه باهنر را در خود جاي نمي‌دهد و توصيه‌ي ما به اينها آن است كه ديدشان را بازتر كنند و عميق‌تر نگاه كنند و مسائل را واقع گرايانه تحليل كنند."

این تعابیر بخشی از اظهارات محمد رضا باهنر دبیر کل جامعه اسلامی مهندسین است که در 12 مرداد ماه 90، در نشست خبری خود اعلام کرد. وی در این نشست که تنها شش روز پس از همایش اعلام موجودیت جبهه پایداری و با حضور آیت الله مصباح یزدی برگزار شد، ترجیح داد ضمن کلی گویی پیرامون مواضع مبهم و چندگانه خود در فتنه 88، نشان حملات خود را به سمت جبهه پایداری ببرد که اعضای آن در فتنه 88 با تحمل بیشترین هزینه ها، صریح ترین مواضع را علیه فتنه گران اتخاذ کرده بودند و از سوی دیگر از نخستین افرادی بودند که با تشخیص هوشمندانه تحرکات جریان نفوذی در دولت، پس از تمام حجت با رییس جمهور و به دور از جنجال ها و هیاهوهای رسانه ای از آن اعلام برائت کرده و در عمل مرزبندی خود را با دوگانه فتنه و انحراف نشان دادند.

اما حمله باهنر به جبهه پایداری بهانه عدم مرزبندی با جریان انحرافی! تنها به این مورد نیز خلاصه نشد تا آنجا که وی در 5 شهریور در جمع همفکرانش در قم گفت: "این جبهه (پایداری) از عماریون قم و اخراجیهای دولت تشکیل شده که باید رابطه چهار راس مشائیون، دولت، جبهه پایداری و جریان فتنه مشخص شود تا ببینیم رابطه جبهه پایداری با جریان انحرافی چیست؟ آیا آنها را محکوم می‌کنند؟"

باهنر تنها 24 ساعت پس از این اظهارات، وقتی در برابر سوالات متعدد خبرگزاری فارس قرار گرفت که مگر شما بیانیه های جبهه پایداری و مواضع موسسین این جبهه مبنی بر مرزبندی با جریان انحرافی را ندیده اید؟ گفت: "اگر جبهه پايداري مواضع خودش را نسبت به جريان انحرافي بيان كرده، خوب است؛ خيلي ممنون!"

باهنر باز هم ترجیح می داد حمله به اعضای جبهه پایداری و بطور غیرمستقیم تطهیر عملکرد خود و همفکرانش طی فتنه 88 را که با سکوت، مواضع دیرهنگام و دوپهلو به فتنه گران یاری رسانده بودند، در دستور کار قرار دهد، آنجا که که در 12 شهریور 90 در گفتگوی تفصیلی خود با خبرگزاری مهر اعلام کرد:

"یکی از اختلافات اساسی ما با برخی از افراد تندرو در میان اصولگرایان همین بود، یعنی ما در میان اصولگرایان نباید اصلاح طلبان درون مجلس را تحریک کنیم و در مقابل آنها مرگ بر فتنه گر بگوییم ... هنگامی که ما این استدلال خود را مطرح می‌کنیم آنها در جواب می‌گویند شما به دلیل اینکه به رای آنها نیاز دارید با آنها درگیر نمی‌شوید. معتقدم ما باید مجلس را مدیریت کنیم."

و اینگونه بود که خبرنگار مهر، در وصف حاشیه های این گفتگو نوشت: "بعد از گذشت 30 دقیقه از مصاحبه و گذر سوالات به انتقادات از مواضع و عملکرد باهنر در روزهای ابتدایی پس از انتخابات و شکل گیری فتنه، وی عجله زیادی به رفتن داشت و این بخش از سوالات را با این توضیح که وقت کافی برای پاسخ به همه سوالات ندارد به نوعی ناتمام گذاشت..."

کاتوزیان؛ باز هم کلی گویی و سکوت در برابر سران فتنه

عکس العمل حمید رضا کاتوزیان نیز در این باره شباهت زيادي با محمد رضا باهنر دارد. کاتوزیان که در طی فتنه 88 حاضر نشد علیه اقدامات و مواضع سران فتنه موضع گیری کند و در مقابل با پر رنگ کردن مسایل حاشیه ای و فرعی، خوراک قابل توجهی برای رسانه های ضدانقلاب تهیه کرد تا آنجا که در پروژه کشته سازی سعیده پور آقایی نیز نقش داشت، از جمله افرادی بود که پس از انتشار مواضعش در فتنه 88 در رجانیوز، در عکس العملی شتاب زده به یکی از سایت های معلق بين خبرسازي و توقيف  ماموریت داد در یادداشتی سفارشی، به تطهير وی بپردازد.

وی در این مطلب که به نظر می رسد متن آن را نیز خودش نوشته است، مدعی شد در طی فتنه 88 عملکرد خوبی داشته و با پیگیری پرونده هایی همچون کوی دانشگاه و مجتمع سبحان خدمت قابل توجهی به نظام داشته است اما توضیح نداد چرا در مقابل پروپاگاندایی که در راستای سوژه های ضدانقلاب پسند انجام داد، هیچ گاه حاضر نشد حتی یکبار علیه سران فتنه موضع گیری کند؟

اما این در حالی بود که وی در تاریخ 26 مرداد به جای توضیح عملکرد خود در فتنه 88، ترجيح داد در اظهاراتی بی اساس حمله به جبهه پایداری را در دستور کار قرار دهد: "جبهه پایداری نیز رهبری اصلی و هدایتش بر عهده  آقایان مشایی و بقایی است." اما وی توضیح نداد چگونه جبهه پایداری که یکی از علل تشکیل خود را مرزبندی با جریان انحرافی ذکر کرده است، توسط مشایی مدیریت می شود؟!

عباسپور: نو اصلاح طلب نیستم/ شبه اصولگرایان می خواهند خودشان را اصولگرای ناب جا بزنند!

علی عباسپور فرد تهرانی نیز كه طی فتنه 88 علیه سران فتنه موضع گیری مستقیم نکرد و حتی چندی پیش در گفتگو با خبرگزاری آریا اعلام کرد تاکنون از خاتمی مواضع ضد نظام ندیده است! از جمله افرادی است که بعد از بازخوانی مواضع خود در رسانه های مختلف، به جای پاسخگویی و تبیین علت سکوت و رفتار مبهم خود در فتنه، کلی گویی و حمله به جبهه پایداری را در دستور کار قرار داد.

عباسپور  که به‌واسطه عملکردش در مجلس و ارتباط نزدیک فامیلی با عبدالله جاسبی، به حامي وی در صحن مجلس هشتم شهرت دارد، در آخرین هفته شهریورماه سال جاری در گفت‌وگو با هفته نامه حزب موتلفه، در اظهاراتی مبهم و کلی، حمله به جبهه پایداری را در دستور کار قرار داد: "تلاش بعضي از جريان هاي متصل به دولت اين است كه افراد را به انواع مختلف از چارچوب نظام خارج حساب كنند. به عنوان نمونه بنده در انتخابات رياست جمهوري از هيچ كانديدايي حمايت نكردم، اين امر در رسانه ها موجود است. بعد از انتخابات هم مواضعم را صريحا بيان كرده ام. بنده رهنمودهاي حضرت امام، قانون اساسي، و اصل ولايت مطلقه فقيه و پاسداري از اين اصول را در چارچوب رهنمودهاي مقام معظم رهبري كه فصل الخطاب در همه امور است مسير حركت خود قرار دادم و اين را هم بارها اعلام كردم."

اما وی توضیح نداد اگر این مبنا را قبول دارد، چگونه حتی یک موضع گیری صریح و شفاف طی فتنه 88 علیه سران فتنه و ضدانقلاب نداشته است و مگر رهبر انقلاب بارها از خواص نخواستند تا مواضع خود علیه فتنه گران را شجاعانه و صریح بیان کرده و از سکوت و دوگانه گویی پرهیز کنند؟

این عضو حزب موتلفه در ادامه ضمن گلایه شدید از اینکه اخیرا برخی از فعالان سیاسی وی و دیگر همفکرانش را "نواصلاح طلب" نامیده اند، گفت: "دوستاني كه ما را به نواصلاح طلبي متهم مي كنند اگر روي اصول حركت كنند، اينها بايد شديدتر از ما نسبت به حركت هاي دولت نهم و دهم معترض باشند!"

عباسپور در ادامه نوك پيكان را به سمت جبهه پايداری گرفت و می گوید: "اين شبه اصولگرايان يا به تعبير ديگر اصولگرانمايان براي مردم شناخته شده اند و آنها نمي توانند از سابقه يي كه دارند فرار كنند و خودشان را به عنوان اصولگراي ناب جا بزنند. اصولگراي ناب، اصولگرايي است كه منشور جامعتين را در حقيقت بپذيرد ... بعد از جريانات ارديبهشت سال 90 كه دولت دهم رو به افول گذاشت اين افراد كه پرچم شان در جهت باد خوب حركت مي كند به دنبال فرد ديگري مي گردند كه به دنبال او حركت كنند و با سوار شدن بر موج آن فرد ادامه مسير دهند. همين افرادي كه در رسانه ها با اتهام زدن خود را بالامي كشند، كساني هستند كه در دوران اصلاحات با جريان اصلاحات همخوان شدند و هنگامي كه دولت اصلاحات رو به افول رفت و دولت نهم و دهم پا به عرصه گذاشت با اين دولت نيز همراه شدند تا جايي كه در مجلس نيز همين افراد كار را مشكل كردند." اما وی توضیح نداد کدام یک از اعضای جبهه پایداری در زمان اصلاحات با اصلاح طلبان همسو بودند؟ آیت الله مصباح؟ آیت الله خوشوقت؟  غلامحسین الهام؟ باقری لنکرانی؟ روح الله حسینیان؟ و...

بادامچیان: جبهه پایداری سهم خواهی می کند اما قالیباف و لاریجانی...

اسدالله بادامچیان قائم مقام حزب موتلفه نیز طی ماه های اخیر نقش قابل توجهی در تخریب جبهه پایداری داشته است، به‌گونه ای که از همان روزهای ابتدایی تاسیس جبهه پایداری، وی در گفت‌وگوهای مختلف به یکی از چهره های ثابت حمله به این تشكل انقلابی تبدیل شده است.

در اين زمينه وی 26 مرداد در گفت‌وگو با سایت نزدیک به علی لاریجانی مدعی سهم خواهی جبهه پایداری شد اما توضیح نداد اگر منطق سهم خواهی از دید وی مردود است، چرا این اشکال را به قالیباف و لاریجانی وارد نمی داند که علی‌رغم تذکر صریح رهبر انقلاب در خرداد ماه سال جاری در دیدار با نمایندگان مجلس مبنی بر دخالت نكردن قوا و کانون های قدرت و ثروت در انتخابات، همچنان بر مقوله نماينده ويژه در 8+7 اصرار دارند؟

بادامچیان هم چنین در گفتگوی دیگری با همین سایت نیز حمله به جبهه پایداری را در دستور کار خود قرار داد.

غفوری فرد: مخالفان حضور نماینده قالیباف و لاریجانی در 7+8 اصلاح طلبان هستند/ جبهه پایداری عقبه کافی ندارد!

حسن غفوری فرد، دیگر عضو حزب موتلفه است که عملکرد مبهم و غیر قابل قبولش در فتنه 88 موجب شد بیش از گذشته زیر ذره بین رسانه ها قرار بگیرد.

وی که به گفته خودش به موسوی رای داد، هر چند بعدها از این رای اعلام پیشمانی کرد اما جزو کسانی بود که سکوت معنادارش در فتنه 88 برای همیشه در کارنامه سیاسی وی حک شد.

غفوری فرد نیز همچون برخي ديگر از ساكتين فتنه، یکی از اقدامات ثابتش در طی ماه های اخیر حمله به جبهه پایداری بوده است. از این رو وی در 27 مرداد سال جاری در گفتگو با سایت حامي علی لاریجانی گفت: "جبهه پایداری همان رایحه خوش خدمت است که در حال حاضر هم خودشان دچار انشعاب و تفرقه هستند. فکر نمی‌کنم با توجه به اینکه این تشکل سیاسی به تازگی اعلام موجودیت کرده از عقبه اجتماعی کافی برخوردار باشد."

این روند ادامه داشت تا آنجا که وي در دوم مهرماه 90 در گفتگو با فارس، نکته جالبی را مطرح کرد و با دفاع همه جانبه از وجود نمایندگان قالیباف و لاریجانی در 7+8 مدعی شد: "آقای لاریجانی رئیس قوه مقننه است و سابقه وی در اصولگرایی برای همگان معلوم است و بنابراین از طرف وی در کمیته 7+8 یک نفر شرکت می‌کند."

وی در پاسخ به این سئوال که (طبق هشدارهای رهبر انقلاب) آیا حضور نمایندگان لاریجانی و قالیباف در کمیته 7+8شائبه دخالت کانون‌های قدرت و ثروت در انتخابات را به وجود نمی‌آورد؟ با رد این موضوع گفت: "کی قدرت دارد؟ کی ثروت دارد؟ به نظر من این مباحث اصلا مطرح نیست؛ اینگونه بحث‌ها را اصلاح‌طلبان مطرح می‌کنند!"

وی درباره این سئوال که اساساً مطالبات جبهه پایداری از کمیته 8+7 شامل همین موضوعات می‌شود نظر شما چیست، اظهار داشت: "اینکه گفته شود این‌ها به عنوان عوامل قدرت و ثروت هستند، اهانت به کل اصولگرایی است!"

اما این پایان اظهارت غفوری فرد علیه جبهه پایداری نبود بگونه ای که وی در گفتگو با آخرین شماره منتشر شده از هفته نامه حزب موتلفه نیز به نوعی محتوای صحبت های قبلی خود را تکرار کرد و خواستار حضور نمایندگان این جبهه در 7+8 شد اما توضیح نداد آیا شروط این جبهه برای جضور در این مکانیسم برقرار شده است یا خیر؟


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





برچسب ها : واكنش‌ها, بازخواني مواضع ساكتين فتنه, تنگ نظر و شبه اصولگرا, اصولگراي ناب, چهره هاي سياسي در فتنه 88, ساكتين فتنه 88, ساكتين انحراف, ساكتين اختلاس, خط قرمزهاي جبهه پايداري, ,