در سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران،
نفس‏های فرعون در مصر به شماره افتاد / مبارک کابینه را منحل کرد/ البرادعی برای اسلام زدایی از انقلاب مصر وارد معرکه شد
 

 

 همزمان با فرارسیدن سی و سومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران، جنبش مردمی جمعه خشم در مصر به ثمر رسید و علی رغم اعلام حکومت نظامی در شهرهای مختلف مصر، حمله مردم مصر به دفتر حزب حاکم در قاهره و ساختمان‎های وزارت خارجه رادیو و تلویزیون مصر سبب شد تا حسنی مبارک در تلویزیون دولتی مصر حضور یافته و در سخنانی انفعالی با اعلام انحلال کابینه، زمینه را برای سقوط حکومت سی ساله خود فراهم کند.

به گزارش رجانیوز، در حالیکه  درگیری‎های روز جمعه در مصر بیش از صد کشته برجای گذاشته است، برخی از نظامیان در برخی شهرهای مصر از سرکوب مردم سرباز زده‎اند. این در حالی است که مردم قاهره و اسکندریه با شکستن حکومت نظامی به خیابان‎ها ریخته و به دفتر حزب حاکم، ساختمان وزارت خارجه و ساختمان رادیو و تلویزیون مصر حمله ور شده‎اند.

در همین حال حسنی مبارک در نطقی تلویزیونی با اشاره به اینکه در دوره حکومت وی اصول دموکراسی و آزادی بیان حاکم بوده است، تعهد کرد که در ادامه به اصلاحات اقتصادی، سیاسی و اجتماعی اهتمام خواهد ورزید. وی در عین حال کابینه فعلی را منحل اعلام کرد.

این در حالی است که منابع خبری از احتمال استعفای مبارک در ساعات آینده و فرار به کشور عربستان سعودی خبر داده‎اند.

در همین حال با توجه به غلبه تفکر اخوان المسلمین در هدایت اعتراضات مردمی در مصر که شبیه ترین تفکر سنی مذهبان به تفکر انقلاب اسلامی و اعتقاد به سیاست دینی است، رسانه های غربی از جمله روزنامه های امریکایی از احتمال تبدیل انقلاب مصر به انقلابی اسلامی و احتمال اتحاد این کشور در آینده با ایران بشدت ابراز نگرانی کرده اند. این در حالی است که دولت حسنی مبارک نقشی جدی در بستن تنها گذرگاه زمینی ورود به نوار غزه را داشته است که باعث تنگ شدن محاصره اقتصادی بیش از یک و نیم میلیون فلسطینی در سال‎های اخیر بوده است.

در همین حال، غرب نیز با ورود البرادعی به مصر در تلاش است تا از وی چهره‎ای انقلابی و رهبر جریان اعتراضی مردمی به نمایش بگذارد تا بتواند به نحوی انقلاب اسلامی مصر را به سمت تشکیل حکومتی سکولار سوق دهد، چنانکه رسانه‎های غربی با تمرکز ویژه بر اقدامات البرادعی تمام تحرکات وی را به صورت گسترده‎ای پوشش می‎دهند.

به نظر می‎رسد موج انقلاب اسلامی ایران در آستانه سی و سه سالگی به مصر رسیده و می رود تا اصلی ترین متحد اسرائیل در منطقه خاورمیانه را به یکی از جدی ترین دشمنان وی تبدیل کرده و یک حکومت دینی سنی را در منطقه شکل دهد. امری که با اقدام مبارک در انحلال کابینه تسهیل شده است.
 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





برچسب ها : نفس‏های فرعون در مصر به شماره افتاد / مبارک کابینه را منحل کرد/ البرادعی برای اسلام زدایی از انقلاب مصر وارد معرکه شد, ,