قانون‌شكني و «نه»‌ به جمهوريت، گناه بزرگ آتش‌افروزان فتنه/3
رجوی: تا همين جا هم که کروبى آمده، خدا از معاصى کبيره او مى‌کاهد/ کروبی یک‌ماه پس از ادعای تجاوز: ماجرای سند آوردن را خاتمه دهیم!

 

"گناه اصلي آتش افروزان فتنه 88، تمكين نكردن به قانون و رأي مردم بود." این یکی از مهم ترین تعابیری است که رهبر معظم انقلاب در طی سفر چند روزه خود به کرمانشاه بیان کردند و با يادآوري حوادث سال88، قانون شکنی و بی‌توجهی به آرای ملت را گناه اصلی "آتش افروزان فتنه 88" خواندند.

اما در حالي كه چهار ماه تا انتخابات مجلس نهم مانده است و جريان فتنه علي‌رغم ژست تحريم و شرط گذاري براي انتخابات، درصدد حضور آرام و چراغ خاموش در انتخابات هستند و محمد خاتمی و محمد موسوي خوييني‌ها نيز در اين زمينه فعال هستند.

در عین حال، بازخوانی روند اقدامات غیرقانونی و هنجارشکنانه فتنه گران در سال 88 که عملا منجر به ایستادگی آنان در برابر تمام نهادهای قانونی کشور و در نهایت نظام جمهوری اسلامی شد، از آن رو می تواند مثمر ثمر باشد که طی ماه های پیش رو عوامل اصلی و پشت پرده های فتنه 88 مجددا سعی دارند با نقاب "قانون‌گرایی و تعیین شرط برای نظام" حیاتی دوباره به خود در عرصه سیاسی کشور ببخشند.

از این رو رجانیوز همان گونه که در 2 گزارش قبلی (1 و 2) اقدامات غیرقانونی حد فاصل 22 خرداد تا 26 تیر فتنه گران را مورد بازخوانی قرار داد، طی گزارش حاضر به ادامه این روند طی روزهای 26 تیر الی 22 شهریور 88 می پردازد:

اظهارات جنجالي هاشمی در نماز جمعه 26 تیر/ مخملباف: هاشمی با زیرکی خواسته های جنبش سبز را مطرح کرد

در حالی که بیش از یک ماه از برگزاری انتخابات گذشته بود و عمده استدلال هواداران موسوی و کروبی برای ابطال انتخابات طرح مسایلی مانند اسم آوردن احمدی نژاد از هاشمی در مناظره ها، پخش سیب زمینی بین مردم برای خرید رأی! و... بود و از طرف دیگر زهرا رهنورد با ارائه استدلال تاریخی رأی ندادن مردم لرستان به داماد خود، مدعی تقلب در انتخابات شده بود، هاشمی رفسنجانی در 26 تیرماه 88 به نماز جمعه تهران آمد تا مواضع صریح خود در مورد وقایع بعد انتخابات را اعلام كند. نماز جمعه ای که حواشی آن نیز پر رنگ بود و جدای از شعارهای ضد انقلابی هواداران موسوی و کروبی و اقامه نماز مختلط!، باز هم تعدادی از سطل های زباله توسط آشوبگران آتش زده شد.

اما همان‌طور که پیش بینی می شد، هاشمی با ابراز صحبت هایی که به شدت مورد حمایت جریان فتنه قرار گرفت، تنها تنور اقدامات آشوب‌گران را داغ‌تر کرد تا آنجا که تنها یک روز پس از نماز جمعه، محسن مخملباف در مصاحبه با راديو فردا با اشاره به خطبه های نمازجمعه هاشمی رفسنجانی اظهار داشت:

«‏من اطلاع دقيق دارم كه خاندان آقاي هاشمي در يك ماه اخير بسيار مؤثر بوده و هر وقت آقاي هاشمي خواسته كمي متمايل به راست شود، با خشم فرزندان خود روبرو شده است و آن‌ها توانسته‌اند مواضع متعادل‌تري را به او تحميل كنند‏.

نبايد نقش خاندان آقاي هاشمي را در اين ميان ناديده گرفت‏.‏ فائزه هاشمي طي دو دهه گذشته، هميشه مواضع روشني هم به نفع جنبش زنان و هم به نفع دموكراسي‌خواهي داشته است‏. ‏آقاي هاشمي فضا را به نفع جنبش مردم تغيير داد و به نظر من، تمام اينها نشانه قدرت جنبش سبز مردم است و اين را بايد يك پيروزي ديگر براي جنبش محسوب كرد‏.»

مخملباف تأكيد كرد‏: «صحبت‌هاي آقاي هاشمي خلاف انتظار من بود‏.‏ اگر چه براي جنبش سبز، حضور مردم مهم‌تر از صحبت هاي آقاي هاشمي قلمداد مي‌شد، اما وقتي او به نفع جنبش صحبت كرد و بر خلاف هميشه كه از منافع نظام و رهبري دفاع مي‌كرد، اين بار با زيركي برخي از خواست‌هاي جنبش را مطرح كرد‏.

به عنوان مثال، او از آزادي زندانيان سياسي، برداشتن سانسور از مطبوعات، نقد صدا و سيما، درخواست حضور مخالفان در صدا و سيما براي ابراز انتقادات و بازگرداندن اعتماد مردم صحبت كرد‏. كار تازه‌اي كه آقاي هاشمي انجام داد، حمله به كشتار مسلمانان در چين بود. ‏اين هم به نفع جنبش است، چون اكنون، چين و روسيه متحد جمهوري اسلامي در مقابل تحريم هاي دنيا هستند‏.»

لو رفتن پروژه اغتشاش در مناسبت‌های دینی و ملی پیش‌رو با نامه سرگشاده کروبی

3 مرداد 88، مهدی کروبی طی نامه‌ی سرگشاده خطاب به محسنی اژه ای وزیر اطلاعات نوشت: «در صورتی که چاره‌ای برای خروج از بحران کنونی نباشد، مدیریت روز‌های سخت رمضان، قدس، محرم و عاشورا و ۲۲ بهمن دشوار خواهد بود.»

يكي از نمایندگان کاندیداها گفت مي دانيم اگر صندوق ها باز شماري شود، نتيجه تغيير نمی‎کند اما مي خواهيم انتخابات ابطال شود!

عباسعلي کدخدایی سخنگوي شوراي نگهبان 5 مرداد 88 در جمع شركت كنندگان هشتمين اردوي سياسي دانشجويان دختر دانشگاه‌هاي سراسركشور گفت: «متأسفانه آقاي هاشمي رفسنجاني در جريان برگزاري انتخابات و مهلت پنج روزه بررسي اعتراض ها هيچ پاسخي به درخواست اعضاي شوراي نگهبان براي ديدار با ايشان و استماع نظرات‌شان ندادند، در حالي كه ايشان ارتباط مستمري با شوراي نگهبان در انتخابات مجلس خبرگان داشت.»

كدخدايي افزود: «با توجه به اين كه يكي از نامزدها در شب انتخابات و پيش از اعلام نتايج اعلام پيروزي كرد تصميم گرفتيم در اولين جلسه شوراي نگهبان از نمايندگان نامزدها براي بررسي ديدگاه‌هايشان دعوت كنيم.»

وي پيشنهادهاي ارائه شده از سوي نمايندگان نامزدهاي معترض (ابطال انتخابات و تشكيل كميته حقيقت ياب) در جلسه مذكور را غير قانوني دانست و گفت: «‌اين اتفاقات با صدور بيانيه هاي دو تن از نامزدهاي معترض مصادف شد و مقرر گرديد براي بررسي اعتراض ها جلسه اي با حضور اين نامزدها برگزار شود اما به جز آقاي رضايي، ديگر نامزدها از حضور در اين جلسه امتناع كردند.»

كدخدايي در ادامه به ديدار نمايندگان نامزدهاي انتخابات در نشستي با حضور مقام معظم رهبري پرداخت و گفت: «نمايندگان نامزدها در اين نشست آزادانه و بي پيرانه آنچه در دل داشتند بيان و پيشنهاهاي‌شان را مطرح كردند اما تقاضا براي ابطال انتخابات و تشكيل كميته حقيقت ياب خارج از شوراي نگهبان به خاطر غيرقانوني بودن آن مورد مخالفت مقام معظم رهبري قرار گرفت. البته همان روزها يكي از اعضاي ستادها اعلام كرد ما مي دانيم اگر صندوق ها باز شماري شود، نتيجه تغيير نخواهد كرد اما ما مي خواهيم انتخابات ابطال شود.»

اولین شعار جمهوری ایرانی، 50 روز پس از انتخابات

8 مرداد 88 برهه دیگری بود که باز هم هواداران موسوی و کروبی با حضور در چند خیابان تهران و بهشت زهرا، اقدام به خشونت و آتش زدن سطل های زباله كردند.

در اين فراخوان كه به بهانه چهلمين روز کشته شدن ندا آقاسلطان انجام شد، موسوي دقايقي پس از حضور در بهشت زهرا اين محل را ترك كرد و شايعه حركت وي به سمت مصلاي تهران منتشر شد. همچنین مهدی کروبی، هادی غفاری و سید حسین موسوی تبریزی نیز در بهشت زهرا حضور یافتند.

ساعتي پس از انتشار اين شايعه، در محدوده‌ي مصلاي تهران به ويژه خيابان شهيد بهشتي گروه‌هاي پراكنده‌ي چند نفري حاضر شدند و اقدام به شعار دادن، بستن خيابان و ايجاد مزاحمت براي مردم كردند. آشوبگران همچنين با آتش زدن چند سطل زباله و سنگ‌پراني به سمت اتومبيل‌ها و نيروي انتظامي مستقر در محل، درگيري‌هايي ايجاد كردند. اين درگيري‌ها و بستن خيابان از سوي آشوبگران منجر به ايجاد ترافيك شديد در خيابان‌هاي شهيد بهشتي، شهيد قنبرزاده، خرمشهر و سهروردي شمالي شد. اغتشاشگران سعي داشتند كه تجمع و درگيري‌ها را به خيابان‌هاي اطراف نيز انتقال دهند كه با استقبال نكردن مردم و برخورد نيروي انتظامي، در اين زمينه ناكام ماندند.

نامه سراسر افترا و توهین کروبی؛ به زندانیان سیاسی "تجاوز جنسی" شده است!

روزنامه اعتماد ملی در 18 مرداد 88 نامه مهدی کروبی به هاشمی رفسنجانی را منتشر كرد كه وي در اين نامه از هاشمي خواست درباره شایعاتی که درباره تجاوز به زندانیان منتشر شده است، تحقیق کند.

پاسخ لاریجانی به کروبی: کمیته ویژه ادعای تجاوز جنسی را تکذیب کرده/ سیاست‌مداران دقت کنند ادعاهای‌شان دستاویز بیگانگان نشود

تنها سه روز پس از انتشار نامه سراسر کذب کروبی، در 21 مهرماه رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به نامه مهدی کروبی خطاب به رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، گفت: «کمیته تحقیق مجلس موضوع آزار جنسی بازداشت‌شدگان را رد کرده است.» وی افزود: «محتوای این نامه تکان‌دهنده بود و فورا در رسانه های خارجی نیز مورد توجه قرار گرفت. به دلیل حسایست موضوع مطرح شده از کمیته حقیقت‌یاب مجلس خواستم که درباره این موضوع تحقیق کند. در بررسی‌های دقیق و جامع انجام شده درباره بازداشت‌شدگان در کهریزک و اوین هیچگونه موردی که مبتنی بر آزار و تجاوز جنسی باشد، مشاهده نشده است. در گزارش کمیته مجلس بیان شده است در صورتی که جناب آقای کروبی شواهد و مستنداتی مبنی بر آزار و تجاوز جنسی در اختیار دارند به رئیس مجلس شورای اسلامی اطلاع دهند تا به طور جدی پیگیری شود.»

لاریجانی افزود: «لازم به ذکر است اینجانب از طریق دیگری نیز این موضوع را پیگیری کردم و به دلیل اهمیت آن دنبال شد و نتیجه همان است که در گزارش کمیته ویژه مجلس آمده است و ملاحظه می‌کنید که موضوع آزار جنسی بازداشت شدگان کذب است و امری که مبنای واقعی نداشت چه سر و صدایی به راه انداخت. این امر هشدارباش به سیاستمداران است که مراقبت کنند، در شرایط غبارآلود افکار عمومی و ادعایی را قبل از تحقیق آن هم تحقیق کافی به ثبت رسانه ها نرسانند تا دستاویز بیگانگان نشود.»

عضو فراکسیون اقلیت مجلس:کروبی سند حرف خود را ارائه کند

در همین زمینه ترابی عضو فراکسیون اقلیت (اصلاح طلبان) مجلس در گفت‌وگو با پارلمان‌نیوز (سايت فراكسيون اقليت) درباره تکذیب تجاوز جنسی به بازداشت‌شدگان حوادث پس از انتخابات در بازداشتگاه‌ها توسط لاریجانی، اظهار داشت: «بحث تجاوز به بازداشت‌شدگان حوادث پس از انتخابات در بازداشتگاه‌ها در نامه آقای کروبی به هاشمی رفسنجانی مطرح شد، اما خوب است اگر آقای کروبی مدرک و سندی برای این حرف دارند، به مجلس ارائه کنند تا مورد بررسی قرار گیرد.» وی با بیان اینکه آقای لاریجانی هم تاکید کردند هرکس هر سندی دارد ارائه کند، تصریح کرد: «وقتی بدون سند و مدرک حرفی زده شود هرکس می‌تواند هر ادعایی کند.»

تشکر ویژه موسوی از کروبی به خاطر نامه سراسر کذب و افترا

27 مرداد ماه و 9 روز پس از آنکه کروبی ادعانامه خود عليه نظام را بدون هيچ سندي منتشر كرده بود، میرحسین موسوی در نامه‌ی سرگشاده‌اي به مهدی کروبی، محتوای نامه وی به هاشمی رفسنجانی را تایید کرد و نوشت: «به راستي وظيفه ايماني و انساني يك روحاني انقلابي كه با گزارش‌ها و مراجعات مكرر قربانيان چنين جناياتي روبرو شده است، آيا جز كاري است كه شما انجام داده‌ايد؟ اينجانب به سهم خويش از شجاعت و تعهد شما تشكر مي‌كنم.»

مسعود رجوی: تا همين جا هم که کروبى قدم برداشته، خدا از معاصى کبيره او در خدمت به خمينى مى‌کاهد

اما نقطه عطف ادعای کروبی علیه نظام، جایی بود که مسعود رجوی سركرده گروهک تروریستی منافقین در 28 مرداد ماه با صدور بیانیه ای به تمجید از کروبی پرداخت و نوشت:

«تا همين جا هم كه كروبى قدم برداشته، شايسته و ارزشمند است و كروبى اكنون پس از 21 سال به همان‌جا مي رسد كه منتظرى رسيد. اى كاش كه آقايان منتظرى و كروبى و ديگرانى كه از اين پس به آنان مى‌پيوندند، از 30 سال پيش نسبت به همين شقاوت‌ها و شناعت‌ها بيدار و هوشيار شده بودند اما باز هم دير نيست و بنى‌بشر براى جبران مافات تا لحظه وفات فرصت و امكان بازگشت دارد.»

رجوي با ابراز نگراني براي كروبي در ادامه نامه خود نوشت: «تا همين جا هم که کروبى قدم برداشته، بهاى سنگينى دارد. تا همين جا هم شايسته و ارزشمند است و خدا از معاصى کبيره او در خدمت به (امام) خمينى مى‌کاهد. آن‌چه من مى‌خواهم با آرزوى در امان ماندن کروبى از گزند رژيم آخوندي بگويم، تنها يک نکته است: چه خوب که بخشى از حقيقت تکان‌دهنده را بيان مى‌کنيد و به همين ميزان نزد خلق و خالق مأجوريد.»

حضور موسوی در مجلس ختم آدم زنده!/ سعیده پور آقایی را به هنگام الله اکبر گفتن کشتند!

7 شهریور 88 پارلمان نیوز (سايت فراكسيون اقليت مجلس) خبر از حضور میرحسین موسوی در ختم سعیده پورآقایی از کشته شدگان حوادث پس از انتخابات در مسجد قلهک تهران داد. در ادامه خبر این سایت آمده است: «سعیده پور آقایی دختر عباس پورآقایی مجروح شیمیایی و شهید جنگ تحمیلی ‌است که بدلیل فریاد الله اکبر بر روی پشت بام خانه‌اش در خیابان دولت دستگیر شده و پس از شناسایی هویت جنازه او توسط مادرش در یک سردخانه صنعتی در قطعه ۳۰۲ بهشت زهرا دفن می‌شود.»

افشای پروژه 72 کشته سازی الویری و بهشتی

14 شهریور 88 بروجردی رییس کمیسیون امنیت ملی مجلس در گفت‌وگو با فارس گفت: «چند هفته پيش آقايان بهشتي و الويري با حضور در كميسيون امنيت ملي، ليست 69 نفري از كشته‌شدگان حوادث اخير را بدون مشخصات دقيق از جمله نام پدر و شماره شناسنامه ارائه كردند كه در مقابل از آنان خواستيم به دليل اينكه اين اسامي بدون مشخصات دقيق فاقد ارزش قانوني است، مشخصات دقيق آنان را به ما ارائه كنند.

پس از گذشت يك هفته اين اقدام از سوي آنان ارائه نشد و پس از پيگيري‌هاي متعدد دبير كميسيون آنان دوباره طي نامه‌اي به كميته ويژه پيگيري مجلس اسم اين افراد را بدون مشخصات اوليه و ضروري ارائه كردند. پس از گذشت يك ماه از حضور اين افراد در كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس و پيگيري‌هاي متعدد اين كميسيون و كميته ويژه مجلس هنوز علي‌رغم اينكه سه نفر به ليست 69 نفره آنان افزوده شده است و كشته‌ شدگان را 72 نفر اعلام كرده‌اند اما نام پدر و شماره شناسنامه آنان را كه مراجع ذي‌ربط مي‌توانند از اين طريق نام آنان را پيگيري كنند، هنوز واصل نشده است.»

رئيس كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي در مجلس در پايان تاكيد كرد: «ادعاهاي مطرح شده در اين زمينه با توجه به عدم ارائه مشخصات اوليه آنان به شدت زير سئوال است»

کروبی یک ماه پس از ادعای تجاوز جنسی در زندان ها: ماجرای سند آوردن و سند بردن را خاتمه دهیم!

20 شهریور 88 و در حالی که همچنان افکار عمومی منتظر ارائه اسناد مهدی کروبی پیرامون ادعای تجاوز جنسی در زندان ها بود، کروبی در نامه‌ی سرگشاده‌اي خطاب به رییس قوه قضاییه نوشت: «من در مسير تحقيق خود به نتيجه‌اي خلاف نتيجه سابق در خصوص صحت و سقم ادعاي يكي از شاكيان رسيدم. از جمله در مورد سعيده پورآقايي كه برخي تحقيقات تكميلي من ناقض گفته‌هاي پيشين بود.»

كروبي همچنين در اين نامه از آيت‌الله لاريجاني رئيس قوه قضائيه خواست ماجراي سندآوردن و سندبردن را در همين جا خاتمه دهيم.

موسوی: با مدارک غیرقابل انکار اعتقاد دارم در انتخابات تقلب های وسیع رخ داده است!

21 شهریور 88 میرحسین موسوی طی نامه ای سرگشاده به مراجع تقلید نوشت: «با‏ ‏استناد به مدارک غیرقابل انکار بدون تردید اعتقاد دارم که در انتخابات‏ ‏تقلب هاى سازمان یافته و وسیع رخ داده است. در عین حال اگر در موجى‏ ‏که از خشم مردم برخاسته است، احساس خطر براى اصل کشور و اصل‏ ‏نظام نمى کردم، برایم سخت نبود که بیست سال دیگر سکوت کنم.» اما وی توضیح نداد مدارک غیر قابل انکارش برای تقلب در انتخابت چیست؟

روایت مفصل اژه ای از ادعاهای بدون سند کروبی و موسوی/ براي دختری ختم گرفتند كه زنده و هفت بار ازخانه فرار کرده بود!

22 شهریور 88 محسنی اژه‌ای وزیر سابق اطلاعات و دادستان کل کشور در گفت‌وگوی ویژه خبری شبکه دوم سیمابه تشریح نخستین گزارش هیات سه نفری رئیس قوه قضائیه در باره نامه آقای کروبی پرداخت.

وی گفت: «در مرحله اول از آقای کروبی خواستیم با حضور در جلسه این هیات مستندات و مدارک خود را در خصوص ادعاهای مطرح شده در هر دو نامه ایشان ارائه دهد اینکه چه چیزی موجب شده تا مسایل را قبل از آنکه در‌مرجع رسمی اعم از مجلس یا حتی خود آقای هاشمی رفسنجانی (مجمع تشخیص مصلحت نظام) مطرح شود به صورت عمومی بازتاب بدهد؟!»

وی به نقل از مهدی کروبی گفت: «اجمالا گفتند زمانی که نامه را به آقای هاشمی رفسنجانی نوشتم از این مواردی که ادعا دارم والبته مدارکی هم به‌دنبال خودشان آورده بودند، هیچ‌یک از این افراد به من مراجعه نکرده بودند و هیچ یک از این موارد راهم من نشنیده بودم. این افراد متعاقب انتشار این نامه به حزب اعتماد ملی مراجعه کردند یا به افرادی غیر از آقای کروبی مراجعه کرده بودند.» ایشان در همان جلسه اول عنوان کرده بودند، مسایلی را که می‌گویم شخصا به اطمینان نرسیده‌ام. شنیده های من است." کروبی گفت‌:‌ "حرف‌های دو نفر را پس از مراجعه به حزب اعتماد ملی شخصا شنیدم و بقیه را هم به واسطه شنیدم."

دادستان کل کشور خاطر‌نشان کرد: «ابتدا خواستم کاملاً غیر محسوس بروند ببینند در این فاصله زمانی که این افراد می‌گویند، با چند روز این طرف و آن طرف، اصلاً کسی با این نام آنجا مراجعه كرده است یا خیر؟! چون ایشان می گوید فلانی آمده شب بیمارستان و تا صبح بستری و به وی سرم وصل بوده! پس بالاخره باید اسم وی در جائی ثبت شده باشد. همه قسمت‌های بیمارستان که امکان دارد یک مریض مراجعه کند و چندین ساعت بستری بشه و زیر سرم برود، را بررسی کردیم اما فردی به نام ترانه موسوی وجود نداشت. من به مامور تحقیق گفتم که فقط دنبال اسم نگردید. الان فرض می گیریم که آقای کروبی درست می‌گوید. پس ممکن است به نام فرد دیگری به بیمارستان برده باشند، بالاخره فردی که خلافی کرده و قرار است فردا دستگیرش كنند، پس ممکن است با اسم خلافی بستری کرده باشند. به ماموران تحقیق گفتم بپرسند آیا در این فاصله زمانی زنی با این سن و سال به آن محل مراجعه كرده و بستری شده باشد، كه باز ما به مطلبی نرسیدیم.» وی گفت: «هر امکان دیگری که فرض کنید؛ بازداشتگاهی بوده، کلانتری بوده در خیابان‌های منتهی به اطراف این بیمارستان و زندان اوین و جاهای دیگر را پرسیدیم و گفتند فردی به این نام بازداشتی نداشتیم. در جلسه بعد عین این مسائل را به آقای کروبی گفتیم و پرسیدیم آیا از بستگان این خانم ترانه موسوی کسی را شما دیدید؟! گفت: نه!»

دادستان كل كشور ادامه داد: «به كروبی گفتم، افراد شما که می‌گوید از طرف من و آقای میرحسین برای پیگیری این قضایا تعیین کردیم، از بستگان افراد مطرح شده کسی را می شناسند؟ که ازآنها تحقیق کنیم؟ كه پاسخ دادند خیر.»

وی با بیان اینكه خطاب به كروبی گفتم، چطور چنین ادعائی دارید، در پاسخ مطرح شده به نقل ازكروبی ‌گفت: «در آن جمع ما، آن دختر شهید چنین مطلبی را مطرح كرده است.» محسنی اژه‌ای ادامه داد: «من از آقای كروبی پرسیدم، از آن دختر شهید آدرسی دارید که تحقیق بیشتری كنیم؟ كه ایشان گفتند، سوال می‌كنم و به شما خواهم گفت.» اژه ای گفت: «از آقای کروبی خواهش کردم همین امشب بروید حتماً بپرسید و بیایید به ما بگویید و یا اصلاً تلفنی به ما بگویید. به آقای كروبی گفتم، این بیمارستانی که شما می‌گوئید، ما این راهها را طی کردیم، اولاً اگر شما راهی به ذهنتان می رسد بگویید. بالاخره مسئول بودید، مجلس بودید، دستی توی این کارها داشتید و خودتان می گوئید، که در این امور دستی دارم كه ایشان پاسخ داد؛ حرف‌های شما منطقی است، ولی من الان چیزی بیشتر از این ندارم.»

دادستان كل كشور خاطر‌نشان كرد: «به هر حال در مورد ترانه موسوی ما هر مسیری که واقعاً ممکن بود و ذهن انسان به آن می‌‌رسید و از ذهن حتی بعضی از افراد دیگر که در این زمینه ها کارشناسند استفاده کردم و ما نه تنها به نتیجه نرسیدیم، بلکه واقعاً به نتیجه رسیدیم که صحت ندارد. مگر می شود، یک نفر در ایران باشد و هیچ‌کس را نداشته باشد؟!»

وی با بیان اینكه در جلسه اول كروبی گفت؛ من اطلاعاتی دارم ولی در این جلسه ارائه نمی دهم، ادامه داد: «من به ایشان گفتم، آقای کروبی شما یک ادعایی کردید! ادعایی که به حیثیت نظام، مردم و خود فردی که شما این‌ گونه سی دی را برای وی تهیه کردید، لطمه وارد کردید. فردا اگر همین سی دی افشا شود حقی برای وی مترتب است اگر اطلاعاتی دارید ارائه كنید تا ما با خود شما تحقیق کنیم. اما وی گفت كه فعلاً این‌ها را به شما می دهم. اگر شما به نتیجه رسیدید بعداً بقیه را می دهم.»

دادستان كل كشور در خصوص پرونده ” الف – شین “گفت: «از طرف هواداران کروبی و موسوی مطرح شد که این شخص مفقود شده است اما بعد مشخص شد که با این فرد ارتباط دارند. ما ادعاهای "الف_ شین" که در همان لوح فشرده آمده و ادعای خود کروبی را صرف نظر از ابهاماتی که وجود دارد، بررسی كردیم. خود این شخص اعلام كرده كه در آشوب‌ها دستگیر نشده بلكه زمانی كه از یكی از سفارتخانه های مرتبط می‌آمده، سه نفر وی را در خیابان جردن گرفته و سوار ماشین كردند. این شخص ادعا كرده كه بعد از چند روز كه مورد ضرب و شتم و تجاوز جنسی قرار گرفته، آزاد شده است. آنچه كه تاكنون قطعی شده است، این است كه آقای "الف_ شین" در هیچ یک از این تظاهرات‌ها دستگیر نشده و هیچ‌ مرجعی اعم ازوزارت اطلاعات، نیروی انتظامی و نیروهای مردمی چنین فردی را دستگیر نکردند. همچنین در هیچ بازداشتگاهی هم اسم این فرد نیست. وقتی از وی پرسیدیم كه آیا افرادی كه شما را بردند، لباس خاصی داشتند می گوید خیر. زمانی كه مرا در داخل ماشین كردند چشم هایم را بستند و دیگر چیزی متوجه نشدم،فقط تا حدود بیست الی سی دقیقه در حركت بودیم.»

وی در خصوص یكی دیگر از مباحث مطرح شده از سوی كروبی در مورد یك دختر شهید (سعیده پورآقایی) اظهارداشت: «در این مورد هم كروبی سند و مدركی ارائه نكرد و گفت دختر شهیدی است که زمانی كه با مادرش برای ا... اكبر گفتن به بیرون ساختمان یا روی بام منزل رفته افرادی آمده و این دختر را دستگیر کردند و بعد از چند وقت در حالیکه مورد آزار و اذیت قرار گرفته بود و پایین تنه اش با اسید سوزانده شده بود، جنازه‌اش را می آورند و بعد هم مخفیانه دفن می‌کنند.»

دادستان كل كشور با بیان اینكه كروبی اعلام كرده این موضوع از سوی مقیسه ( یكی از اعضای ستاد موسوی) مطرح شده است، گفت: «كروبی به ما گفت؛ من خودم خانواده این فرد را دیدم و از طرف آقای موسوی رفتند خانه این خانم و با خانواده وی صحبت کردند و جلسه ختمی نیز در مسجد قلهک برگزار شد که آقای میرحسین موسوی هم در آن شرکت کرد!» به گفته‌ی دادستان کل کشور کروبی اعلام كرده كه قرار بود بنده هم به خانه‌ی آنها بروم اما فرصت نشد به همین دلیل یکی از بستگان من آنجا رفته و با خانواده او صحبت کرده است. اژه ای بابیان اینكه به كروبی گفتیم با توجه به اینكه می گویید مخفیانه جنازه را دفن کردند و بعد به خانواده اطلاع دادند، آیا خانواده وی جنازه را دیده‌اند یا خیر؟ اظهارداشت: کروبی گفت من نمی دانم! گفتم: شما می گویید جنازه را مخفیانه دفن کردند. حالا کسی که مخفیانه جنازه‌ای را دفن کرده و به قول شما واهمه هم دارد که پزشکی قانونی هم از موضوع آگاه شود پس چه کسی دیده که بدن این خانم با اسید سوخته شده است؟»

اژه ای افزود: «سؤالات بی شماری مطرح شد که همه آنها از طرف كروبی بی پاسخ ماند. بعد از جلسه اول شروع به تحقیق كردن کردیم.ابتدا متوجه شدیم که متأسفانه یکی از سایت های وابسته به همین جریان سیاسی خاص، مطالب خیلی زیاد و سخیفی نوشته با تیتر: افشای نام یکی از شهدایی که مخفیانه در بهشت زهرا دفن شده و زیرآن هم اسم برده بود.»

وی با بیان اینكه در اعلامیه فوت این شخص قید شده که تنها فرزند جانباز شهید آقای فلانی،گفت: «به همین دلیل این موضوع را از خانواده، از بنیاد شهید و محل تحقیق کردیم و متوجه شدیم كه اصلاً پدر این خانم شهید نشده و اصلاً دختر شهید نیست! همچنین تنها دختر خانواده نبوده، اصلا هم دستگیر نشده، الله اکبر هم نمی گفته و بدنش نیز با اسید سوزانده نشده است.»

اژه ای ادامه داد: «حتی اطلاعیه دیگری منتشر کردند که نام این دختر در کنار چند عکس دیگر از بستگانش که مدعی شده بودند شهید شدند، چاپ شده بود. اصلاً این موضوع صحت نداشت و هیچیک از این افراد شهید نشدند. از مدرسه، بهشت زهرا و از همه جاهایی که می شد تحقیق کردیم و متأسفم که در قبال این همه فضاسازی ها علیه نظام باید بگویم که متوجه شدیم این خانم چند روز قبلش تماس گرفته که من هستم و تا چند روز دیگر می‌آیم.»

دادستان كل كشور تاكید كرد: «این خانم از سال 86 تا الان هفتمین بار است که از خانه فرار کرده‌است. قبلاً شش بار و هر بار 5 روز، یک هفته و حتی یک ماه فرار کرده بود که یا از طریق نیروی انتظامی و یا خودش به خانه بازگشته است. این بار نیز زمانی كه مادر وی برای خرید دارو از خانه خارج می شود زمان بازگشت متوجه می شود كه دخترش رفته و در خانه نیست.»

محسنی اژه‌ای در پاسخ به این سؤال که مادراین خانم چگونه متوجه مرگ دخترش شده است، گفت: «مادرش می گوید یک فردی از طرف آقای موسوی به‌وی تلفن كرده ومی گوید می خواهیم به شما کمک کنیم. مادر می گوید من شما را نمی شناسم. آن شخص می گوید: که می گویند دختر شما کشته شده است. مادر وی می گوید: چه کسی می گوید كه دخترم کشته شده است؟ تلفن قطع می شود و دوباره شخص دیگری زنگ زده و می گوید دختر شما کشته شده و مخفیانه بردند و آنرا دفنش کردند. بار سوم می گوید آقای مقیسه با یک خانم که مادر یکی از دخترانی است که کشته شده ولی جزو ادعای آقای کروبی نبوده و موضوعش به ما ارجاع نشده مدعی می شوند که از طرف آقای میرحسین و آقای کروبی می خواهند به من کمک کنند.» مادر دختر ابتدا آنها را با این استدلال كه شما را نمی شناسم راه نمی دهد. آنها می گویند: مگر دختر شما کشته نشده است؟ مادر وی می گوید: نه؛ اصلاً دختر من مگر کشته شده؟ مگر زنده نیست؟ بعد از چند روز تکرار ماجرا، مادر این خانم به خودش می گوید نکند دخترش کشته شده است؟ حالا من هم که پیش فامیل و همسایه‌ها مشکل دارم خب می روم یک ختمی می گیریم و تمامش می کنیم.

محسنی اژه ای با بیان اینكه در جلسه اول با كروبی اعلام كردیم آیا واقعاً احتمال نمی دادید که مغرض باشند و مطالبی بگویند که حق و باطل با هم قاطی شود؟ کروبی گفت:جازه بدهید تحقیق کنیم اگر روشن شد،بعد شما بگویید، اظهارداشت: كروبی گفت اگر ثابت شد برای من که موردی اشتباه بوده من خودم اعلام می کنم که اشتباه کردم.»

در جلسه دوم خودش ابتدائاً مطرح کرد و گفت این دختر،‌ دختر شهید نیست و تنها دختر خانواده هم نیست و آقای مقیسه هم گفتند که ظاهراً تماس گرفته و زنده است. گفتم این یک مورد که برای شما الان روشن شد بیائید و اعلام بکنید خودتان! ما اعلام نکنیم چون خیلی فرق می کند و برای شما هم خوب است. همین مقدارش که مشخص شده را اعلام کنید. گفت نه من نمی گویم. من همه مواردی را که گفتم و شنیدم اگر ثابت شد نیست، بعدا اعلام می کنم.»

دادستان كل كشور در بخش دیگری از این برنامه در خصوص یكی دیگر از موارد اعلام شده از سوی مهدی كروبی، اظهارداشت: «یکی از سی دی ها هم در رابطه با یک خانم بود که باز سؤالات القائی و بلکه بالاتر از القایی و باز مقداری اعمال نظر در نوع تهیه سی دی مشخص است که معذالک آن خانم هم ادعای تجاوز جنسی ندارد. مدعی هست که من را دستگیر کردند در خیابان، مدعی هست که بردند فلان بازداشتگاه (البته ما تحقیق کردیم اصلاً زن نیاوردند آنجا و مستقیم بردند اوین) از هم بندی‌هایش تحقیق کردیم و همه او را می شناختند. او مدعی است قبل از اینکه به اوین برسد او را بردند به یکی از کلانتری‌ها و در آنجا فحاشی می کردند و من به آنها فحش می دادم و حرف می زدند و من جواب می دادم، لباس مرا کشیدند یه قسمت لباس من در آمد، دست ایشان به بدن من خورد. ولی اصلاً ادعای تجاوز جنسی ندارد و آقای کروبی هم مدعی نیست که به او تجاوز جنسی شده است.»

وی اضافه کرد: «ایشان (کروبی) ادعا داشتند اسامی دیگر وجود دارد، اگر هیات قضایی رسیدگی کند اسامی دیگر را می دهد. برداشت من از موضوع این است كه دیگر چیزی ندارند. ایشان ادعا می کند این چهار مورد بعد از اینکه ایشان نامه را منتشر کردند مراجعه کردند! پس چطور ایشان قبلش این ادعا را کرده بودند؟

مطالب مرتبط:

اعلام پيروزي قبل از پايان انتخابات، آغاز شورش‌هاي خياباني، اصرار بر ادعاي تقلب بدون ارائه مستندات و عدم‌حضور در شمارش مجدد صندوق‌ها

کروبی: امروز تمام نن جون‌های ایرانی معتقدند در انتخابات تقلب شده!/ موسوی: اگر در انتخابات مجدد هم رأی نیاورم، باز نتیجه را نمي‌پذيرم


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





برچسب ها : قانون‌شكني, نه‌ به جمهوريت, گناه بزرگ آتش‌افروزان فتنه, معاصى کبيره کروبى, ماجرای سند آوردن کروبى, اظهارات جنجالي هاشمی, نماز جمعه 26 تیر, پروژه اغتشاش, ,