قانون‌شكني و «نه»‌ به جمهوريت، گناه بزرگ آتش‌افروزان فتنه/ بخش 4 و پایانی
افتضاح روز عاشوراي جريان فتنه و شيب تند مرگ هشت ماه فتنه‌گري/ گروهک ریگی: به مبارزه مسلحانه روی آورید
 

 

 "گناه اصلي آتش افروزان فتنه 88، تمكين نكردن به قانون و رأي مردم بود." این یکی از مهم ترین تعابیری است که رهبر معظم انقلاب در طی سفر چند روزه خود به کرمانشاه بیان کردند و با يادآوري حوادث سال88، قانون شکنی و بی‌توجهی به آرای ملت را گناه اصلی "آتش افروزان فتنه 88" خواندند.

اما در حالي كه چهار ماه تا انتخابات مجلس نهم مانده است و جريان فتنه علي‌رغم ژست تحريم و شرط گذاري براي انتخابات، درصدد حضور آرام و چراغ خاموش در انتخابات هستند و محمد خاتمی و محمد موسوي خوييني‌ها نيز در اين زمينه فعال هستند.

در عین حال، بازخوانی روند اقدامات غیرقانونی و هنجارشکنانه فتنه گران در سال 88 که عملا منجر به ایستادگی آنان در برابر تمام نهادهای قانونی کشور و در نهایت نظام جمهوری اسلامی شد، از آن رو می تواند مثمر ثمر باشد که طی ماه های پیش رو عوامل اصلی و پشت پرده های فتنه 88 مجددا سعی دارند با نقاب "قانون‌گرایی و تعیین شرط برای نظام" حیاتی دوباره به خود در عرصه سیاسی کشور ببخشند.

از این رو رجانیوز همان گونه که در 3 گزارش قبلی (1 و 2 و 3) اقدامات غیرقانونی حد فاصل 22 خرداد تا 26 شهریور فتنه گران را مورد بازخوانی قرار داد، در گزارش پایانی به ادامه این روند طی روزهای26 شهریور الی 22 بهمن می پردازد:

از شعار"نه غزه نه لبنان" تا حمله به اماکن عمومی در روز قدس

27 شهریور 88 برهه ای بود که روند قانون شکنی های سران فتنه وارد مرحله جدیدی شد چرا که در روز قدس افرادی که با نمادهای سبز و بعضا با بطری آب و سیگار در خیابان حاضر شدند، با سر دادن شعارهای انحرافی نظیر "نه غزه نه لبنان"، خط زدن مرگ بر اسراییل و تاکید بر کشور روسیه به جای اسراییل و... عمق انحراف خود را نشان داده و در ادامه نیز با آتش زدن موتور سیکلت های نیروی انتظامی، سطل های زباله و... در عمل نشان دادند كه مساله آن‌ها، انتخابات ریاست جمهوری نیست.

در همین زمینه سایت پارمان نیوز ارگان فراکسیون اقليت مجلس گزارش داد:

"نکته جالب آنکه مردم حامی جنبش سبز در پاسخ به بلندگوها که مرگ بر اسرائیل و مرگ بر آمریکا را سر می‌دادند یک‎صدا و با صدایی بسیار بلند شعار مرگ بر روسیه را سر می‌دادند."

حذف شعار مرگ بر امریکا و تأکید بر مرگ بر روسیه توسط فتنه گران در 13 آبان

روند حضور فتنه گران در راهپیمایی های با مناسبت های دینی و ملی آغاز شده بود، به‌طوري كه حتي داريوش سجادي مجري شبكه‌هاي ماهواره‌اي بعدها از آن به حضور انگل‌وار در راهپيمايي‌هاي حكومتي تعبير كرد. همانگونه که پیش تر مهدی کروبی در 3 مرداد ماه 88 در نامه خود خطاب به محسنی اژه ای وزیر اطلاعات پروژه اغتشاشات در این روزها را لو داده بود، 13 آبان ماه 88 بستري شد برای دیگر اقدامات هنجار شکنانه جریانی که پیش از انتخابات خود را "خط امامی" توصیف می کرد.

در این روز در حالی که از مدت‌ها پیش تبلیغات گسترده ای توسط طیف موسوم به سبز برای روز 13 آبان شده بود، حضور اقشار مختلف مردم، دانشجویان و... جریان فتنه را در حاشیه قرار داد.

مردم با شعارهای "مرگ بر آمریکا"، "مرگ بر اسرائیل"، "مرگ بر منافق"، "مرگ بر ديکتاتور مخملي"، "هم غزه هم لبنان خط مقدم ما است" و "سبز فقط سبز علي لعنت به سبز اموي" سر دادند و همچنین تصاویری از شهيدان مطهري، بهشتي، همت، باكري را نیز به همراه داشتند.

از طرف دیگر، در حالی که اصلاح طلبان با پشتوانه رسانه های بیگانه و با صدور بیانیه های متعدد از مدت‌ها پیش برای شرکت در راهپیمایی روز 13 آبان آماده می شدند، حضور آنان تنها به پایتخت خلاصه شد و در عین حال فتنه گرانی که موفق به برهم زدن مراسم روز 13 آبان نشده بودند، در مواجهه با شعارهای پی در پی مردم به سمت خیابان های اطراف حرکت کردند و ضمن سردادن شعارهایی چون مرگ بر روسیه، مرگ بر چین، جمهوری ایرانی و... با آتش زدن سطل های زباله یا شکستن شیشه برخی اتوبوس ها به راه خود ادامه دادند اما در عین حال این تجمع به شدت، ریزش جریان خیابانی فتنه گران را نشان داد.

همچنین مهدی کروبی نیز که در بین اقلیت اغتشاش گران حاضر شده بود، پس از حضور مردم خشمگین به سرعت گریخت. یاسر هاشمی رفسنجانی نیز با لباس مبدل در خیابان شهید بهشتی حضور پیدا کرده و به ساماندهی اغتشاشگران پرداخت.

کروبی: 50 سال است سابقه مبارزه دارم، پنج حکم هم از امام، بعد می گویند از انقلاب خارج شده ام!

23 آبان 88 روزنامه اعتماد در گزارشی از دیدار چند روز گذشته میرحسین موسوی، مهدی کروبی و محمد خاتمی با یکدیگر خبر داد. بنا بر این گزارش، مهدی کروبی خطاب به موسوی می گوید: «من ۵۰ سال است كه در جریان این انقلاب هستم. روزی كه حضرت امام فوت كردند، پنج تا حكم از ایشان داشتم. شما هم كه نخست‌وزیر امام بودید. این روزنامه‌های زنجیره‌ای تهمت و انگ‌ می‌زنند كه من و شما از اسلام و انقلاب خارج شده‌ایم. اما با نوشته‌های آنها كه ما از اسلام و انقلاب خارج نمی‌شویم.»

اهانت به تمثال امام (ره) در 16 آذر

اما مقطع دیگری که آشوبگران با حضور در قالب دسته های چند نفره در برخی خیابان های تهران اقدام به حمله به امکان عمومی کردند، 16 آذر 88 بود.

برهه ای که هم‎زمان در دانشگاه های اصلی کشور از جمله تهران، امیرکبیر، علم و صنعت و... دانشجویان مسلمان با تجمع در دانشگاه اجازه عرض اندام به پیاده نظام فتنه گران در دانشگاه را ندادند اما اقدام انتخاری چند تن از هواداران موسوی و کروبی در دانشگاه تهران که اقدام به پاره کردن عکس امام خمینی(ره) در دانشکده فنی کردند، موجی از اعلام انزجار نسبت به فتنه گران را در دانشگاه ها، حوزه های علمیه و توده های مردم سراسر کشور را برانگیخت، به‌گونه‌ای که تا یک هفته بعد از این اتفاق، ده‌ها تجمع مختلف در سراسر کشور در محکومیت این حرکت فتنه گران صورت گرفت.

ادامه ساختار شکنی‌ها؛ این بار در مراسم تشییع جنازه مرحوم منتظری

29 آذر ماه 88 آیت الله منتظری در گذشت و یک روز بعد در 30  آذر، مراسم تشییع جنازه وی در شهر قم برگزار شد. در این مراسم که تعداد قابل توجهی از حضار از تهران و نجف آباد به قم آمده بودند، مطابق پیش بینی‌ها تعدادی از حضار ضمن اعلام شعارهایی علیه نظام اسلامی، به سنگ پراکنی و درگیری با مردم قم و هم چنین ایجاد خسارت به اموال عمومی در خیابان‌های اطراف حرم مطهر حضرت معصومه (س) پرداختند.

همچنین عدم حضور برخی از مراجع عظام تقلید و علما از جمله آیت الله صافی گلپایگانی، آیت الله مکارم شیرازی، آیت الله مصباح یزدی و آیت الله جوادی آملی در مراسم تدفین آیت الله منتظری مشهود بود که این امر با دلخوری خانواده آیت الله منتظری هم روبرو بود.

از سوی دیگر، میرحسین موسوی و مهدی کروبی نیز که جهت شرکت در تشییع جنازه در قم حضور یافته بودند، در نماز میت شرکت نکرده و بلافاصله پس از مواجهه با اعتراض مردم قم به حضورشان در این شهر، از صحنه گریختند. در این میان، برخی از دختران حامی موسوی که بدون حجاب مناسب و بی‌توجه به حفظ حرمت حرم کریمه اهل بیت، مشغول انجام حرکت‌های ساختارشکنانه و تعجب آمیز بودند، موجب تعجب و ناراحتی مردم مؤمن قم شد.

پس از پايان آيين خاكسپاري پيكر آيت الله منتظري، گروهي از جمعيت حاضر باقي مانده در حرم، شروع به سر دادن شعارهايي كردند كه با حضور مردم قم متواري شدند‏. پس از این اتفاق، بسیاری از مردم قم به صورت خودجوش به خیابان‌ها آمده و اغتشاشگران را فراری دادند. آنها سپس با تجمع در خیابان های منتهی به حرم مطهر و همچنین تجمع در برابر بیت یوسف صانعی و منتظری اعتراض خود به فتنه انگیزی های به‌وجود آمده در این شهر را اعلام کردند.

مقدمه افتضاح روز عاشورا در حسینه جماران با حضور خاتمی و فائزه هاشمی/ سوت و کف های مکرر حضار در شب عاشورا

5 دی 88  برهه دیگری بود که فتنه گران طبق روال معمول خود با هرج و مرج آفرینی، نشان دادند خواسته آنها هیچ‌گاه انتخابات ریاست جمهوری نبوده است. در شب عاشوراي حسيني با حضور در حسينيه مقدس جماران به سردادن شعارهاي انحرافي پرداخته و همزمان با حضور خاتمي در حسينيه سوت و كف زدند.

در اين ميان، مشاجره‌هاي لفظي ميان هتك حرمت‌كنندگان شب عاشورا و عده‌اي ديگر كه به اين رفتار معترض بودند، بالا گرفت و در ادامه منجر به زدوخوردهايي شد. در ادامه برنامه، در حالي كه خاتمي سخنراني خود را آغاز كرده بود، درگيري ميان افراد در محوطه بيروني حسينيه جماران آغاز شد و سپس نيروي انتظامي با ورود به محل تلاش كرد كنترل اوضاع را به‌دست بگيرد.

برخي افرادي كه با نيروي انتظامي درگير شده بودند، پس از متفرق شدن، اقدام به صدمه زدن به اموال شهروندان از جمله تعدادي از اتومبيل‌هاي پارك شده در خيابان ياسر منتهي به جماران كردند. در داخل حسينيه جماران و اواسط سخنراني خاتمي نيز در حالي كه چندين بار هتك حرمت شب عاشورا توسط فتنه‌گران با اقدام به كف زدن تكرار شد، درگيري‌ها بالاگرفت و تعدادي از حاضران با سردادن شعارهايي مانند "منافق حيا كن، جماران را رها كن" خواستار خروج اين افراد از حسينيه شدند و خاتمي با مشاهده اين وضع سخنراني خود را قطع كرد و توسط محافظانش بلافاصله به بيرون منتقل شد.

سپس درگيري ميان افراد در حسينيه بار ديگر به بيرون از اين محل نيز سرايت كرد كه نيروي انتظامي اقدام به متفرق كردن برهم‌زنندگان نظم منطقه كرد.

تلوزیون منافقین: جوانان شجاع! به نیروی انتظامی حمله کرده و شعار جمهوری ایرانی سر دادند

اما اتفاقات شب عاشورای حسینی در حسینیه جماران و هتک حرمت این شب مقدس توسط فتنه گران، تنها مقدمه ای بود برای افتضاح تاریخی این جریان در روز عاشورا. چرا که روند اتفاقات روز عاشورا توسط هواداران موسوی و کروبی به‌گونه ای بود که شبکه تلوزیونی مجاهدین خلق (منافقین) در روایت وقایع این روز اعلام کرد:

«جوانان شجاع در تهران، ساختمان مركز كل راهنمايى و رانندگى نيروى انتظامى رژيم در خيابان آزادى را درهم كوبيدند و تمامى شيشه‌هاى آن را خرد كردند. جوانان هم‌چنين شمارى از مزدوران نيروى انتظامى را در اين منطقه خلع لباس كردند.

در خيابان خوش درگيري‎هاى سنگين جريان دارد و مردم چندين موتور ديگر از مأموران سركوبگر نيروى انتظامى را به آتش كشيدند. از ميدان وليعصر تا پشت دانشگاه صنعتى شريف، درگيرى ادامه دارد.

تظاهر كنندگان شعار مي‌دهند "استقلال آزادى جمهورى ايرانى" همچنین جوانان در سر خيابان وصال شيرازى در تهران يك لندكروز نيروى انتظامى را به آتش كشيدند. مردم در بسيارى از نقاط تهران سنگ‌ها و موزاييك‌هاى بالكن ها را مي‌شكستند و به سمت مزدوران بسيجى و مأموران سركوبگر نيروى انتظامى پرتاب مي‌كردند.»

انتشار فیلم حضور فائزه هاشمی در اغتشاشات روز عاشورا

خبرگزاری فارس فیلمی از حضور فائزه هاشمی رفسنجانی در جمع اغتشاشگران روز عاشورا را منتشر كرد و نوشت: «فائزه هاشمي پس از چند روز سپري كردن تعطيلات در شمال كشور، روز عاشورا هم به جمع آشوب‌گران در تهران پيوست. وي روز عاشورا به همراه حدود 15 نفر از بستگان و خانواده در اغتشاشات حضور پيدا كرد.»

وزارت اطلاعات: تعدادی از عناصر گروهک منافقین در تهران دستگیر شدند

در پی این اتفاقات، وزارت اطلاعات در بیانیه ای اعلام كرد كه در جريان اغتشاشات تهران كه طي آن فتنه‌گران به دسته‌هاي عزاداري سوگواران سيدالشهدا(ع) حمله كرده و همچنين تعدادي از خودروهاي عمومي و شخصي و برخي اماكن عمومي را به آتش كشيدند، تعدادي از عناصر گروهك تروريستي منافقين دستگير شدند.

وحشی نامیدن عزاداران حسینی توسط کروبی/ جمهوری اسلامی از نظام شاه بدتر است چون حرمت روز عاشورا را نگه نداشته!

اما بعد از این وقایع، مهدی کروبی در بیانیه ای که در ابتدای آن به اشتباه آیه شریفه «انالله و انا الیه راجعون» را «الراجعون» نوشت، عزاداران حسینی(ع) را جماعتی وحشی خطاب و اعلام کرد:

«امروز در عاشورای حسینی از بدو صبح جماعتی وحشی با خشونتی وصف ناپذیر بر مردم یورش بردند و جمع زیادی را مجروح، دستگیر و بنابرگزارش های رسیده تعدادی از هم‎وطنان را به شهادت رساندند(!)»

کروبی در ادامه نیز جمهوری اسلامی را با رژیم پهلوی مقایسه کرد و با شهید خواندن اوباش روز عاشورا، نتیجه گرفت جمهوری اسلامی از رژیم شاهنشاهی نیز بدتر است زیرا حرمت این روز را نگه نداشته است!

کروبی در ادامه بیانیه خود، افرادی را که در روز عاشورا شعار علیه جمهوری اسلامی و اصل ولایت فقیه سر می دادند، فرزندان زهرا(س) نامید و از فراری دادن آنها توسط عزاداران حسینی(ع) اعلام نارضایتی کرد: «یا رب چه شده است که حرمت عاشورا و عزاداران فرزند زهرا (س) در ظهر عاشورا نگاه داشته نمی شود و آنان را به خاک و خون می کشند. یا رب چه شده است که حرمت خون مردم در این ماه عزیز هم رعایت نمی گردد؟»

رجوی: نسبت به تعرض به جان موسوی هشدار می دهیم و آرزو داریم او هم به جایی برسد که منتظری رسید/ کلید پیروزی در شرایط فعلی حداکثر تهاجم است

به موازات انتشار صحنه های هتک حرمت روز عاشورا توسط فتنه گران و به اوج رسیدن تنفر عمومی مردم از سران فتنه، مسعود رجوی رییس گروهک تروریستی منافقین بار دیگر به میدان آمد و ضمن دفاع تمام قد از موسوی و کروبی، نکران وضعیت جان موسوی شد.

رجوی با صدور بیانیه ای در 8دی اعلام کرد:

«...ما آرزومنديم كه آقاى موسوى در مسير هدايت، روزى به آن‌جا برسد كه مرحوم منتظرى رسيد و به‌طور نسبى هم كه شده ام‌الفساد ديكتاتورى دينى ولايت فقيه را دريافت(!) هر كس كه به حاكميت و راى آزاد جمهور مردم ايران پاى‌بند است، با ماست و ما با او هستيم. در مصاف تاريخى مردم ايران با نظام... ولايت و شخص ولي فقيه...، گفته‌ايم و تكرار مى‌كنيم كه، به‌رغم هر آنچه موسوى يا ديگران عليه مجاهدين و مقاومت ايران گفته باشند يا بگويند، هر گونه تعرض به آنها و خانواده و اطرافيان‎شان را قوياً محكوم مى‌كنيم.»

وی در ادامه افزود: «كليد پيروزى و اصل طلايى، دراين شرايط، حداكثر تهاجم است. اقشار مختلف مردم به‌ويژه كارگران و دهقانان را بيش از پيش به اعتراض و اعتصاب و مقاومت و به صفوف قيام و ارتش آزادى فرا بخوانيد... زمان آن رسيده است كه اسم خيابان مصدق را هم برگردانيد. همان نام بزرگى كه مردم در جريان انقلاب ضدسلطنتى گذاشته بودند.  (امام) خمينى...  بر خيابان مصدق، نام ولى عصر گذاشت.»

راهپیمایی تاریخی 9 دی و آغاز عقب نشینی سران فتنه

سرانجام 9 دی ماه فرا رسید، قطعی که در تاریخ 33 ساله جمهوری اسلامی یکی از نقاط عطف نظام اسلامی محسوب می شود و پس از این روز بود که جریان فتنه برای همیشه در انزوا قرار گرفت تا جااي‌که کروبی چند روز بعد اعلام کرد دولت دهم را به رسمیت می‎شناسد و میرحسین موسوی نیز در بیانیه 17 خود، با تأخیر هفت ماهه بعد از انتخابات تلويحاً دولت را به رسمیت شناخت.

مردان خداجوی نامیدن اغتشاشگران روز عاشورا توسط موسوی/ آماده شهادتم!

11 دی ماه 88  بیانیه هفدهم میرحسین موسوی منتشر شد. وی در ابتدای این بیانیه، اراذل و اوباش روز عاشورا را که با هتک حرمت عزاداران حسینی علیه السلام، شعار مرگ بر جمهوری اسلامی و مرگ بر اصل ولایت فقیه سر دادند و میلیون ها تومان خسارات به اموال عمومی وارد کردند "مردان خداجوی" نامید و نوشت: «یک بار دیگر مردمی خداجوی به صحنه آمدند و نشان دادند که شبکه های وسیع اجتماعی و مدنی در طول انتخابات و بعد از آن به صورت خود جوش شکل گرفته است.» او با بیان انتقادات خود به سیاست خارجی دولت و وضعیت اقتصادی کشور، از آمادگی خود برای شهادت! خبر داد: «بنده ابایی ندارم که یکی از شهدایی باشم که مردم بعد از انتخابات در راه مطالبات به حق دینی و ملی خود تقدیم کردند و خون من رنگین تر از آن شهدا نیست(!)»

وی در پایان این بیانیه 5 پیشنهاد را برای برون رفت از اوضاع فعلی مطرح کرد: "1. پاسخگویی دولت 2. تدوین قانون جدید برای انتخابات 3. آزادی زندانیان 4. آزادی مطبوعات 5. آزادی تجمعات."

محسن رضایی: عقب نشینی دیرهنگام موسوی می تواند سرآغاز وحدت باشد!

به فاصله ساعاتی پس از انتظار بیانیه شماره 17 موسوی،  محسن رضایی در نامه ای سرگشاده خطاب به رهبر معظم انقلاب نوشت: «عقب‌نشینی آقای میر حسین موسوی از انکار دولت آقای احمدی‌نژاد و پیشنهاد سازنده ایشان به اینکه مجلس و قوه قضاییه به وظایف قانونی خود در قبال پاسخگو کردن دولت عمل کنند، هر چند دیر هنگام بود ولی می‌تواند سرآغاز یک حرکت وحدت بخش در جبهه معترضین با دیگران باشد.»

اطلاعیه گروهک ریگی خطاب به سبزها: به مبارزه مسلحانه روی آورید

16 دی ماه 88 گروهک تروریستی جند الشیطان زیر نظر عبدالمالک ریگی با صدور اطلاعیه‌ای اعلام کرد: «جنبش مقاومت از احساسات پاک جوانان ایرانی تشکر و قدردانی کرده و اعلام می‌دارد که آماده همکاری کامل با همه مبارزان ایران در هر نقطه ای از ایران است.»

این اطلاعیه افزود که گروهک آمادگی دارد تا آموزش‌های لازم را در زمینه‌های جنگ چریکی، بمب سازی، عملیات‌های انفجاری و تشکیل هسته‌های مقاومت را به جوانان ایرانی بدهد. این گروهک در ادامه به هواداران میرحسین موسوی توصیه کرد: «در شرایط فعلی بالاجبار باید متوسل به مبارزه مسلحانه شوید.»

رهبر انقلاب: نتیجه بالاتر دانستن خود از مردم این است که انتخاب مردم را عوام‎گرایی می خوانند/ امام هیچ گاه به دشمن باج نداد، ما هم باح نمی دهیم

6 بهمن 88 رهبر معظم انقلاب اسلامي در ديدار هزاران نفر از مردم استان مازندران در تحلیل حوادث 30 ساله انقلاب اسلامی و چگونگی انحراف برخی جریان‌ها و گروه‌ها و در نهایت ایستادگی آنها در مقابل مردم، فرمودند:

«در اوايل انقلاب برخی افراد و جریان‎ها که مدعی روشنفکری و طرفداری از رأی مردم و خلق بودند و شعار دموکراسی می دادند، در مقابل خلقی که نظام اسلامی را با بهای سنگینی برسر کار آورده و به آن رأی داده بودند، ایستادند و با مردم مقابله مسلحانه کردند.»

ایشان با اشاره به ترکیب این جریان‌ها و گروه‌ها که شامل منافقین، افراد کافر، طرفداران غرب، و حتی متظاهرین به دین بودند، خاطرنشان کردند: «این جریان‌ها ابتدا با سخنان روشنفکرانه به مبانی امام(ره) و جمهوری اسلامی اعتراض کردند و سپس به تدریج میدان مبارزه فکری و سیاسی را به میدان مبارزه مسلحانه و اغتشاش‌گری تبدیل و برای مردم و مسئولان در زمان جنگ مزاحمت ایجاد کردند.»

رهبر انقلاب در تحلیل عملکرد جبهه معارضان نظام اسلامی در طول 30 سال گذشته خاطرنشان کردند: «در این جبهه همواره دو خطای فاحش وجود داشته است، نخست آنکه خود را بالاتر از مردم می دانستند و دوم آنکه به دشمنان ملت دل بسته بودند. نتیجه بالاتر دانستن خود، از مردم، این می شود که اگر مردم در یک حرکت قانونی، اقدام و یا انتخابی کردند، معارضان در مخالفت با اقدام مردم آن را عوام گرایی و مردم را عوام می خوانند.»

ایشان هم چنین با اشاره به دل بستن معارضان نظام اسلامی به دشمنان مردم خاطرنشان کردند: «در طول 30 سال گذشته دولت امریکا و رژیم صهیونیستی و صهیونیستهای دنیا، دشمن ترین دشمنان ملت ایران بوده اند و امروز هم حقاً و انصافاً دشمن ترین دشمنان هستند و دل بستن به این دشمنان خطای بزرگی است. وقتی دشمن وارد میدان شده است، باید متوجه شویم و اگر خطا و اشتباهی هم انجام دادیم، آن را تصحیح کنیم.»

ایشان در بخش دیگری از سخنانشان، فرمودند: «برخي طراحي هاي دشمن براي وادار كردن نظام اسلامي به باج دادن بوده است اما امام بزرگوار (ره) هيچگاه باج نداد و همه بدانند ما نيز از طرف ملت ايران و از طرف خود به هيچكس باج نخواهيم داد.»

کروبی: تا آخر در کنار ملت خواهم بود!

مهدی کروبی در 6 بهمن ماه گفت: «با قاطعیت می‌گویم که من هرگز بر سر حقوق ملت معامله نخواهم کرد و یکی از بزرگ‌ترین حقوق این ملت، آرایی است که به امانت در صندوق‌های رأی ریخته‌اند، و من تا پایان راه در کنار ملت خواهم بود و برای برگزاری انتخابات آزاد و رفع موانع موجود خواهم کوشید.»

اعلام ناخرسندی موسوی، کروبی، مریم رجوی، امریکا، انگلیس و آلمان از اعدام دو تن از عوامل بمب‌گذاری در کشور

10 بهمن ماه سحام نیوز گزارش داد: «میرحسین موسوی و مهدی کروبی در دیداری که در منزل کروبی برگزار شد، به شدت از اعدام دو نفر از متهمان حوادث بعد از انتخابات انتقاد کردند و اجرای اعدام آنها را عجولانه توصیف کردند.»

این در حالی بود که این دو نفر، از عوامل گروهک های تروریستی خارج از کشور بودند که هم‌زمان با موسوی و کروبی، دیگر چهره های ضد انقلاب نیز در موضعی کاملا مشابه، نسبت به اعدام آنها اعلام تاسف کردند.

در همین زمینه خبرگزاری فرانسه اعلام کرد: «مريم رجوي همسر مسعود رجوی رییس سازمان مجاهدین خلق (منافقين)، اعدام دو تن از  متهمان خشونت هاي روز عاشورا را به اتهام تلاش براي سرنگوني جمهوري اسلامي اقدامي بسيار زشت و نفرت انگيز ارزيابي كرد.

وی در بيانيه اي كه براي پارلمان اروپا ارسال شد، اعلام كرد از 123 نماينده پارلمان اروپا كه روز پنج‌شنبه از شوراي امنيت سازمان ملل شوراي اروپا و اتحاديه اروپا خواستند اقداماتي فوري براي آزادي زندانيان سياسي در ايران و جلوگيري از سركوب مخالفان در اين كشور اتخاذ كنند، قدرداني كرد.»

فاکس نیوز هم اعلام کرد: «بيل بورتون معاون سخنگوي كاخ سفيد اعدام  دو تن از متهمان اغتشاشات روز عاشورای تهران را نشانه اي از سخت گيري ظالمانه تهران نسبت به رفتار مسالمت جويانه ناراضيان در ايران ذكر كرد.» وي در ادامه گفت‏: ‏«اعدام ناراضيان سياسي تنها زمينه انزواي بيشتر حكومت ايران را در جهان و نزد مردم ايران فراهم مي كند‏.»

ديويد ميليبند وزير امورخارجه انگليس نیز گفت: «از شنيدن خبر اعدام دو نفر محكوم شده درايران به جرم محاربه شوكه و وحشت زده شديم‏.‏ اين دونفر اولين مخالفاني هستند كه پس از اعتراض هاي بعد از انتخابات رياست جمهوري درايران اعدام شدند‏.‏ اين محاكمه ها و حالا اين اعدام ها ادعاهاي ايران مبني بر متعهد بودن بر عدالت، حقوق بشر و ارزش هاي مردم سالارانه را زيرسوال مي برد‏.‏»

وزير امورخارجه آلمان هم با اشاره به اعدام دو نفر در تهران، نگراني عميق خود را از آنچه كه تشديد اوضاع حقوق بشر در ايران خواند، ابراز كرد‏.‏ گيدو وستروله افزود‏:‏ «ايران بالاخره بايد تعهدات خود را در حفاظت از حقوق مدني و سياسي شهروندان انجام دهد و دولت آلمان نيز اين مساله را با قاطعيت درخواست مي كند‏.»

روایت ولایتی از قانون گریزی های پی در پی سران فتنه و نسبت دادن اتهام تقلب به نظام

علی اکبر ولایتی 16 بهمن ماه در جمع دانشجویان اتحادیه انجمن اسلامی دانشجویان مستقل گفت:

«بعضي گفتند در انتخابات ریاست جمهوری تقلب شده اما مقام معظم رهبري اجازه دادند شوراي نگهبان مهلت دريافت شكايات را تمديد كند و تمديد هم شد، اجازه هم دادند كه شوراي نگهبان عده‌اي را انتخاب كند تا صندوق‌ها را بشمارند، شش نفر انتخاب شدند و بنده هم يكي از آن‌ها بودم. تماس گرفته شد با بعضي از كانديدا‌ها كه شما هر جايي را كه فكر مي‌كنيد تقلب شده، مشخص كنيد، نماينده‌هاي شما و اين شش نفر و از وزارت كشور و شوراي نگهبان هم مي‌آيند، دوربين‌هاي تلويزيوني هم زنده پخش كنند، اما حاضر نشدند اين كار را كنند و بعداً گفتند كه منظورمان اين است كه مقدمات انتخابات جوري بود كه جهت راي‌گيري را عوض كرد. ولایتی با اشاره به اينكه چگونه مي‌شود در انتخاباتي كه اين همه ناظر، معتمدين محل، وزارت كشور و شوراي نگهبان وجود دارند، تقلب اتفاق بيفتد؟ تأكيد كرد: «از طرفي اين ناظرين همان افرادي بودند كه در انتخابات قبلي هم بودند و اگر اين انتخابات ابطال است، پس بايد انتخابات قبلي هم ابطال شود. كانديدا‌ها نيز در صندوق‌ها نماينده داشتند، پس چه گونه هيچ موردي از تقلب گزارش نشد و در مصاحبه‌اي كه صدا و سيما از نما‌ينده‌هاي كانديدا‌ها گرفت، همه انتخابات را تاييد كردند و مشكلي را بيان نكردند؟»

ناطق نوری به موسوی گفت اقدامات شما بوی خون می دهد/ خاتمی گفت موسوی حرف مرا هم گوش نداد

21 بهمن 88، پرویز سروری عضو كميسيون امنيت ملي مجلس در جمع اعضاي جامعه اسلامي كارگران به بيان برخي ناگفته‌ها در جلسات مشترك نمايندگان مجلس و نامزدهاي شكست خورده در انتخابات پرداخت: «در همان چند روز اول پس از انتخابات 12 نفر از نمايندگان مجلس به ديدار موسوي رفتيم و به او گفتيم شما، ما 12 نماينده را قانع كنيد كه تقلب شده است ما حاضر هستيم به عنوان نماينده‌هايي از بين مردم پشت شما بايستيم زيرا اعتقاد داريم دولتي كه با تقلب بر سر كار بيايد ارزش ندارد اما موسوي گفت كه اگر همه ملت ايران بگويند تقلب نشده او باز هم مي‌گويد كه تقلب صورت گرفته است»

سروري افزود: «سيدمحمد خاتمي هم در جلسه‌اي كه با او داشتيم به ما گفت كه دو روز قبل از خطبه‌هاي نماز جمعه آيت‌ الله خامنه‌اي، با موسوي تماس گرفته است و به او گفته كه من هشت سال با اين رهبر كار كرده‌ام و روحيات ايشان دست من است اگر شما و آقاي كروبي به او نامه بنويسيد و به او بگوييد كه معترض هستيد، او اعتراض شما را پيگيري خواهد كرد ولي اگر اين كار را نكنيد و اگر به كف خيابان‌ها بريزيد او در خطبه‌هاي نماز جمعه مقابل شما خواهد ايستاد؛ ولي با اينكه من دو ساعت با موسوي صحبت كردم او كار خودش را ادامه داد و حتي به حرف من نیز گوش نداد.»

فرار تحقیرآمیز  موسوی، کروبی و خاتمی از دست مردم در 22 بهمن

22 بهمن 88 مصادف بود با گذشت هشت ماه از آغاز فتنه 88 و راهپیمایی مردم ایران در سراسر کشور به مناسبت سی و یکمین سالگرد پیروزی انقلاب. جمعیت حاضر در خیابان های سراسر کشور به خصوص پایتخت به حدی بود که شبکه ای. بی. سی امریکا نیز نتوانست در این زمينه سکوت کند و با اشاره به اينكه تعداد كمي از مخالفان نظام جمهوري اسلامي ايران نيز به خيابان‌ها آمده بودند، تاكيد كرد كه اين افراد قبل از آن كه بخواهند دست به اقدامي بزنند، پراكنده شدند.

در این زمینه فارس نوشت: «علی‎رغم آنکه از روزهای قبل از برگزاری راهپیمایی 22 بهمن شبکه های مختلف خارجی با فراخوان های متعدد خود از مردم خواستند تا با نمادهای سبز در خیابان‌ها حاضر شوند اما کثرت جمعیت مردم در این روز به حدی بود که در هیچ نقطه ای از کشور غیر از مردمی که برای راهپیمایی و تجدید بیعت با رهبر انقلاب در صحنه حاضر شده بودند، گروه دیگری مشاهده نشد.

این امر سبب شد تا در روزهای بعد از 22 بهمن رسانه های بیگانه با حمله به یکدیگر به دنبال پیدا کردن مقصر این اتفاق باشند. سایت متعلق به مهاجرانی طی فراخوانی قبل از 22 بهمن به هواداران فرقه سبز، از آنها خواسته بود به صورت ناشناس و بدون استفاده از نمادهای سبز وارد میدان آزادی شوند و سپس با عیان کردن نمادهای سبز خود و سوت زدن به هنگام سخنرانی رییس جمهور اعتراض خود را اعلام کنند که این طرح به نام پروژه "اسب تروا" مشهور گشت اما با حضور میلیونی مردم تهران در این روز و ناپدیدی اقلیتی که مدعی تقلب در انتخابات بود، عملا این طرح و طرح های مشابه دیگر برای برهم زدن نظم عمومی در 22 بهمن با شکست مواجه شد.

همچنین مهدی کروبی که از قبل اعلام کرده بود ساعت 10 صبح در میدان صادقیه حاضر خواهد شد، به محض پیاده شدن از ماشین خود در در ساعت 11 در خیابان منتهی به این میدان با خشم مردم حاضر در آنجا مواجه شد، به‌نحوی که بار دیگر عمامه وی بر زمین افتاد و با کمک محافظین خود مجددا سوار بر ماشین شد و از دست مردم گریخت. بنابر گفته شاهدان عینی، کروبی مجموعا کمتر از يك دقيقه توانست در جمع مردم حاضر شود و برای حفظ جان خود به سرعت از میان جمعیت که شعارهایی علیه وی سر می دادند، فرار کرد.

موسوی نیز ساعت 11 به قصد حضور در جمع مردم از خيابان رودكي عازم راهپيمايي بود كه پس از مشاهده حضور ميليوني مردم به سمت يكي از كوچه‌هاي اين خيابان به نام بن‌بست مصطفي رفته و در يکي از ساختمان‌های آنجا پنهان شد. وي تا ساعت دو و نيم بعد از ظهر در این ساختمان حضور داشت و تيم حفاظتي وي پس از مشاهده خلوتي خيابان‌ها و عدم حضور مردم او را تحت مراقبت شديد با پوشش پارچه اي از كوچه خارج كرده و سوار برخودروها منطقه را ترك كردند.

سید محمد خاتمی نیز در تقاطع زنجان- آزادي درصدد ورود به جمع ميليوني مردم بود كه در مواجهه با مردم این محل را ترك كرد. مردم تهران با مشاهده وي با شعار « مرگ بر منافق» خشم و عصبانيت خود را نسبت به وی اعلام کردند.

رفسنجاني هم که از تقاطع خيابان فلسطين - انقلاب به جمع راهپيمايان پيوست با شعار راهپیمایان تهرانی مواجه شد: "هاشمی هاشمی، بصیرت بصیرت"»

مطالب مرتبط:

اعلام پيروزي قبل از پايان انتخابات، آغاز شورش‌هاي خياباني، اصرار بر ادعاي تقلب بدون ارائه مستندات و عدم‌حضور در شمارش مجدد صندوق‌ها

کروبی: امروز تمام نن جون‌های ایرانی معتقدند در انتخابات تقلب شده!/ موسوی: اگر در انتخابات مجدد هم رأی نیاورم، باز نتیجه را نمي‌پذير


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





برچسب ها : قانون‌شكني, نه‌ به جمهوريت, گناه بزرگ آتش‌افروزان فتنه, نه غزه نه لبنان, حمله به اماکن عمومی, حمله در روز قدس, فتنه گران در 13 آبان, میرحسین موسوی, مهدی کروبی, محمد خاتمی, اهانت به تمثال امام, تشییع جنازه مرحوم منتظری, عاشورا در حسینه جماران, فائزه هاشمی در اغتشاشات, تعرض به جان موسوی, راه,