جزئيات تدفين قذافي به گفته يكي از شاهدان

 

يك مسئول نظامي ليبي جزئيات مراسم تدفين معمر قذافي را كه با حضور سخنگو و فرمانده گارد مردمي نظام سابق اين كشور انجام شد، فاش كرد.

به گزارش ايسنا، يك مسئول نظامي ليبي كه خواست نامش فاش نشود، در گفت‌وگو با روزنامه الشروق اعلام كرد كه معمر قذافي، ديكتاتور سابق ليبي به همراه معتصم پسرش و ابوبكر يونس، وزير دفاعش در ساعات اوليه روز سه‌شنبه در بياباني در نزديكي شهر مصراته دفن شد.

وي اظهار كرد كه در مراسم تدفين قذافي، نماينده‌اي از شوراي ملي انتقالي، نماينده‌اي از شوراي محلي شهر مصراته و يكي از مسئولان امنيتي اين شهر به همراه منصور ضو، مسئول گارد مردمي ويژه قذافي و موسي ابراهيم، سخنگوي نظام قذافي حضور داشتند.

اين مسئول نظامي اظهار كرد كه هنگام تدفين قذافي و پسر و وزير دفاعش از اجساد آنها عكس گرفتند و از حاضرين خواستند تا سوگند ياد كنند كه هرگز مكان دفن آنها را فاش نكنند.

وي در مورد مكان دفن آنها اظهار كرد: نزديك دوساعت‌ونيم از شهر مصراته دور شديم و پس از آن به يك منطقه بياباني رفتيم كه در اين مسير نيز خودروها 150 كيلومتر پيش رفتند و به دنبال آن جسد آنها را روي دوش گرفتيم و در قبرهايي عميق كه نيروهاي امنيتي كنده بودند، گذاشتيم.

اين مسئول ليبيايي با اعلام اين كه در طول مسير چشمان منصور ضو و احمد ابراهيم را بسته بودند تا نتوانند مكان دفن قذافي را شناسايي كنند، افزود: هنگام گذاشتن اجساد در قبر، ماده شيميايي روي آنها ريختيم تا مانع از پخش شدن بوي اجساد شود.

وي تاكيد كرد: پس از قرار دادن اجساد در قبر، روي آنها خاك ريخته و آن را هم‌سطح زمين كردند تا هيچ‌كس نتواند آنها را پيدا كند.

اين در حالي است كه الصادق الغرياني، مفتي ليبي پيش از اين قذافي را مرتد دانسته و تاكيد كرده بود كه نبايد برروي جنازه وي نماز ميت خواند و بايد وي را در مكاني نامعلوم دفن كرد تا طرفدارانش نتوانند قبرش را تبديل به زيارتگاه خود كنند و يا اينكه انقلابيون جسد وي را از خاك بيرون بكشند.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





برچسب ها : جزئيات تدفين قذافي, ,