آیت الله جنتی در خطبه‌های نمازجمعه تهران:


قدرت ملی خود را در ۱۳ آبان به نمایش گذاریم

سپاه نیوز: آیت الله جنتی با اشاره به موضوع ۱۳ آبان گفت: ۱۳ آبان امسال مهم است. در این روز باید قدرت ملی خود را به نمایش بگذاریم. مردم کشور ما تا هستند ضد آمریکایی هستند و با آمریکا هیچ سر سازشی ندارند.
به گزارش سپاه نیوز؛ آیت‌الله احمد جنتی امام جمعه موقت تهران، در خطبه دوم نماز عبادی-سیاسی تهران با اشاره به رویداد‌های هفته در ابتدا به زلزله ترکیه اشاره کرد و اظهار داشت: این زلزله برای ما جای تاسف و غصه است، و هر کسی که می‌تواند باید به آنها کمک کند.
وی در ادامه ضمن اشاره به ایام ذیحجه و لزوم قدردانی این ایام، به سفر پربرکت رهبر معظم انقلاب به استان کرمانشاه پرداخت و گفت: سفر مقام معظم رهبری، انصافا سفر بسیار ارزنده‌ای بود. از رهبری تشکر می‌کنیم که ۹ روز وقت گذاشتند و به این استان محروم و جنگ‌زده‌ رسیدگی فرمودند. مردم نیز نشان دادند که وفادار به نظام و ولایت فقیه هستند.
خطیب نماز جمعه تهران با اشاره به چند محور از سخنان رهبری در این سفر گفت: نظام هرچه دارد و هر پیروزی در هر مرحله داشته است از مردم و حضور مردم در صحنه است، بنابراین باید قدر مردم را دانست و مشکلات آنها را حل کرد؛ البته هیئت دولت در این سفر تشکیل جلسه داد و برخی امور را رسیدگی کرد. لذا مردم صداقت، کار و تلاش صادقانه می‌خواهند.
آیت الله جنتی بیان داشت: رهبری در این سفر به مسئله انتخابات نیز اشاره کردند. انتخابات حضور مجدد مردم در صحنه و نشان زنده بودن نظام است. انتخابات باید پرشور و همراه با حضور مردم باشد.
آیت الله جنتی در ادامه سخنان خود با اشاره به موضوع ۱۳ آبان و تسخیر لانه جاسوسی و سالروز تبعید امام(ره) گفت: امروز وضعیت آمریکا بحرانی شده و به کشورهای دیگر هم سرایت پیدا کرده است در این روز باید قدرت ملی خود را به نمایش بگذاریم مردم کشور ما تا هستند ضد آمریکایی هستند و با آمریکا هیچ سر سازشی ندارند.
وی خطاب به آمریکائی‌ها گفت: چرا از تاریخ عبرت نمی‌گیرید، چرا شعور و عقل ندارید، شما بادروغ‌گویی به عراق وارد شدید و هزاران میلیون دلار پول مردم کشورتان را در عراق از بین بردید. صدها هزار کشته و مجروح به جای گذاشتید و وضع بدی را در این کشور ایجاد کردید. این باید برای شما درس عبرتی باشد. لذا با این حالت نمی‌توانید بمانید و بالاخره بیرونتان می‌کنند. امروز کشورهای منطقه بیدار شده‌اند. شما نمی‌توانید امروز ۹۹ درصد کشورتان را سرکوب کنید تا یک درصد سرمایه دار را نجات دهید. مردم کشورها امروز فهمیده‌اند که با مقاومت در مقابل شما پیروز می‌شوند.
خطیب نمازجمعه تهران توطئه اخیر آمریکا را برای کشتن سفیر آمریکا در نیویورک را «هزیان‌گویی آمریکایی‌ها» توصیف کرد و افزود: شما خود عامل ترور هستید و ترور آشکار صهیونیست‌ها را تایید می‌کنید.
امام جمعه موقت تهران در خطبه اول با اشاره به تحولات اخیر در کشورهای اسلامی گفت: حوزه‌های علمیه باید به سؤال‌های مختلفی که مردم مسلمان این کشورها دارند، پاسخ دهند.
وی در خصوص بحث جنگ در اسلام تصریح کرد: اکثریت جنگ‌ها در دنیا برای قدرت‌طلبی و انتقام‌جویی‌ها و افزون‌طلبی شخصی است. ولی جنگ در اسلام ماهیتاً اینطور نیست بلکه مسئله، مسئله حق، حاکمیت، عدالت و معنویت، اخلاق و فضیلت است.
خطیب نماز جمعه تهران اظهار داشت: خیلی‌ از مردم دنیا و منطقه و حتی برخی از مردم کشورمان هنوز نتوانسته‌اند درک کنند که این انقلاب اسلامی ایران با چه هدفی تشکیل شد. باید جنگ‌های اسلام و آیات جهاد در قرآن کریم مورد مطالعه دقیق قرار گیرد تا معنای جنگ و جهاد در اسلام روشن شود.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





برچسب ها : آیت الله جنتی, خطبه‌های نمازجمعه تهران, قدرت ملی, ۱۳ آبان, ,