حجت الاسلام و المسلمين روح الله حسينيان : در جريان دوم خرداد اگر تدابير رهبر عظيم الشان نبود اين نظام ريشه كن مي شد.
تاريخ  :  1390/08/12
منبع : ماهان نيوز
 
 
 در اين همايش حجت الاسلام و المسلمين روح الله حسينيان نماينده مردم تهران در مجلس شوراي اسلامي و رئيس مركز اسناد انقلاب اسلامي با اشاره به اينكه چرا جبهه پايداري ولايت محوري را شعار اصلي خود قرار داده است، تصريح كرد: اصرار جبهه پايداري بر مسئله ولايت از اين جهت است كه ولايت داراي سه پشتوانه اعتقادي، تاريخي و تجربه اي است كه تشيع در طول تاريخ آموخته است.

 


 

در اين همايش حجت الاسلام و المسلمين روح الله حسينيان نماينده مردم تهران در مجلس شوراي اسلامي و رئيس مركز اسناد انقلاب اسلامي با اشاره به اينكه چرا جبهه پايداري ولايت محوري را شعار اصلي خود قرار داده است، تصريح كرد: اصرار جبهه پايداري بر مسئله ولايت از اين جهت است كه ولايت داراي سه پشتوانه اعتقادي، تاريخي و تجربه اي است كه تشيع در طول تاريخ آموخته است.


حجت الاسلام و المسلمين روح الله حسينيان : اعتقاد ما بر اين است كه انسان مومن تنها بايد خداوند را بپرستد و ولايت رسول الله (صلي الله عليه و آله و سلم) منشا گرفته از ولايتِ الله است . ولايت فقيه در شيعه، پرتويي از ولايت معصومين مي باشد،چرا كه امام صادق عليه السلام با نصب فقهاي شيعه به عنوان حاكم و قاضي در مقبوله صحيحه عمر بن حنظله و ابي خديجه ثابت نمود كه ولايت معصومين به فقها منتقل شده است.


نماينده مردم تهران در مجلس شوراي اسلامي ولايت را جزيي از فرهنگ تاريخي تشيع دانست و گفت: عده اي در تلاشند تا بگويند ولايت فقيه يك نوع ابداع و اختراع از سوي امام خميني(ره) بود.درحالي كه ولايت در زمان حضرت رسول(صلي الله عليه و آله وسلم) مطرح شد و امام (ره) مسئله اي را كه در تاريخ شيعه به فراموشي سپرده شده بود بار ديگر احيا نمود.


حجت الاسلام و المسلمين روح الله حسينيان ادامه داد:شاه اسماعيل و شاه طهماسب دو شيعه اي بودند كه تشيع ايران مرهون تلاش هاي آنان است. در زمان حكومت صفويان كه فقط يك سوم ايرانيان شيعه بودند بحث ولايت فقيه آنقدر مطرح شده بود كه نه تنها در مساجد بلكه در همه محافل و قهوه خانه ها صحبت از اين بود كه حكومت بايد به دست علما و فقيهان باشد و سلطه پادشاهي بايد برداشته شود.


حجت الاسلام حسينيان با بيان اينكه نبايد پشتوانه تاريخي ولايت را ناديده گرفت، اظهار داشت: در كشور ايران حدود 2500 سال حكومت استبدادي پادشاهي حكم فرمايي مي كرد تا آنكه نوبت به سلطنت شاهنشاهي پهلوي رسيد،حكومتي بي اصالت كه ايران را به عنوان ژاندارم امريكا در منطقه، روز به روز وابسته تر و عقب مانده تر نگه داشتند.تمام ابر قدرت ها و ارتش هاي مقتدر جهان براي رسيدن به منافع خود از آنها حمايت مي كردند. سرانجام مرجعي عاليقدر با تدابير عالمانه خود توانست در برابر اين سلطه ايستادگي كند.


وي سومين پشتوانه ولايت را تجربه اي دانست كه مردم ايران عظمت آن را لمس كرده اند و خاطرنشان كرد: پس از به پيروزي رسيدن انقلاب اسلامي ايران همه ابر قدرت ها در فكر نابودي آن بودند كه با طراحي جنگ تحميلي هشت ساله و سپردن نقشه هاي جنگ به فرد ديوانه اي به نام صدام، فكر مي كردند مي توانند نظام ايران اسلامي را بر اندازند. اما باز هم صاحب ولايت با درايت و هوشياري خود ، و اعتقاد مردم به ولايت كشور را در برابر اين جنگ حفظ نمود.


رئيس مركز اسناد انقلاب اسلامي با اشاره به ديگر راهبردهاي عالمانه رهبر معظم ايران اسلامي، گفت: در جريان دوم خرداد و حاكميت كساني كه مي خواستند اين كشور را به سمت لاابالي و ليبراليسم بكشانند اگر تدابير رهبر عظيم الشان نبود اين نظام ريشه كن مي شد.


حجت الاسلام و المسلمين حسينيان افزود: در فتنه 88 همه ما عظمت ولايت را احساس كرديم. همه قدرت هاي خارجي با امكانات تبليغاتي و رسانه هاي بيگانه و نيز تمام دشمنان داخلي و خارجي، كمونيست ها و مخالفان اين نظام ، يك جنگ احزاب را عليه اين انقلاب به راه انداختند كه رهبري هوشمندانه آيت الله خامنه اي كشور را از اين بحران نجات داد و تمام دشمني ها و مخالفت ها را تبديل به يك فرصت براي تقويت پايه هاي انقلاب نمود.


حجت الاسلام و المسلمين روح الله حسينيان با اشاره به جايگاه والاي ولايت در كشور ، تصريح داشت: امام خميني (ره) هم فرموده اند كه پشتيبان ولايت باشيد تا مملكت آسيب نبيند.زماني كه بحث ولايت در قانون اساسي مطرح شد، عده اي از روشنفكران چپ ها و روشن ملي چي ها به مخالفت برخاستند و گفتند قرار است يك نوع ديكتاتوري آخوندي در ايران تشكيل شود. امام(ره) فرمودند اتفاقا اين ولايت است كه مي خواهد جلوي ديكتاتوري را بگيرد. اگر خداي ناخواسته رئيس جمهور مملكت، فرماندهان نظامي و مسئولين خواستند راه كج بروند ولايت آنها را به راه راست هدايت مي كند.


وي فتنه 88 را يك نوع ديكتاتوري خطرناك خواند و افزود: اين فتنه يك نوع ديكتاتوري پشتيباني شده و وارسته در مقابل انقلاب بود كه تمام حرفشان اين بود بايد اقليت راي نياورده بر اكثريت حكومت كند و اگر قبول نداريد ما كشور را به هم مي ريزيم و به آتش مي كشيم،جلوي رشد اقتصاد را مي گيريم و كشور را ناامن مي كنيم.


حجت الاسلام و المسلمين روح الله حسينيان ادامه داد: اين فتنه يك نوع استبداد خطرناك در مقابل انقلاب بود كه خداوند به وسيله ي رهبري ، اين ديكتاتوري را سر جاي خود نشاند.


نماينده مردم تهران در مجلس شوراي اسلامي، ايران را به عنوان الگوي علمي در جهان عنوان و بيان كرد:.مردم ايران همواره مردم باهوشي بوده اند و اين رشد فزاينده اي را كه در مدت كوتاهي بعد از انقلاب كسب كرده اند در پرتو ولايت است. امروزه حتي امريكا در مجله "ساينس" (به انگليسي: Science) نوشته است كه ايران دهمين كشور علمي دنياست و اين تنها به خاطر رهبري ها و تجربه اي است كه ما از ولايت آموخته ايم.

وي در بخش ديگري از سخنان خود درمورد شعار خاتمي بر مبناي دموكراسي، گفت: اين شعار حرف تازه اي نبود و دنيا انواع و اقسام آن را تجربه كرده بود لذا اين شعار باعث بر انگيخته شدن هيچ احساسي در دنيا نشد.اما ولايت فقيه و مردم سالاري ديني كه امر جديد و سخني نو بود، جاي خود را در جهان به گونه اي باز كرد كه امروزه به عنوان يك الگوي جهاني از ايران ياد مي كنند.

حجت الاسلام و المسلمين حسينيان درباره تحولات و بيداري هاي اخير در جهان، اذعان داشت: امروزه وقتي با اكثر انقلابيون مصاحبه مي شود اعتراف مي كنند كه بيداري آنها به خاطر جرقه ها ، بيداري و روشنگري سي سال پيش در ايران اسلامي بوده كه امروزه اين بيداري مرزها را در مي نوردد.

رئيس مركز اسناد انقلاب اسلامي در پايان ضمن اشاره به محقق شدن صحبت هاي امام خميني(ره) در مورد شكست ماركسيسم، اضافه كرد: امام (ره)هيچ گاه بيجا سخن نمي گفتند.در صحيفه نور ، جلد سوم آمده است كه امام (ره) در سال 48 دو نامه به آيت الله گرامي و آيت الله يزدي در اوج مايوس بودن مردم از رژيم شاه نوشتند و گفتند بدانيد كه انفجاري عظيم در پيش است و ما به زودي شاهد آن انفجار عظيم خواهيم بود. رهبر كبير همچنين پيش بيني كردند كه اين انقلاب مقدمه ظهور حجت و ايجاد حكومت واحد جهاني در همه دنيا و به اهتزاز در آمدن پرچم اسلام بر كاخ هاي سرخ و سفيد خواهد بود.

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





برچسب ها : حسينيان, جريان دوم خرداد, تدابير رهبر عظيم الشان, ,