حجت‌الاسلام رسايي در غرفه رجانيوز:
چرا برخي دوستان زبان ساكتين فتنه شده‌اند/ بدنه‌اصولگرايان با مكانيسم 8+7 وحدت نمي‌كند/ برخي موارد شكايت از رجانيوز خنده‌دار است
 

 

عضو جبهه پايداري انقلاب اسلامي با انتقاد از برخي افراد در گروه 8+7 كه سخنگوي ساكتين فتنه شده‌اند، گفت: سوال ما از دوستان‌مان كه در فتنه عملكرد خوبي داشتند و الآن در 7+8 هستند، اين است كه چرا شما زبان و سخنگوي جريان ساكت شده‌ايد.

حجت‌الاسلام حميد رسايي با حضور در غرفه رجانيوز در هجدهمين نمايشگاه بين‌المللي مطبوعات در پاسخ به اين سؤال كه "آيا تشكيلاتي مانند 7+8، قابليت بسيج كردن و هدايت گفتماني سرمايه اجتماعي جريان انقلاب را كه در بزنگاه‌هاي مختلف خود را مانند 9 دي و 22 بهمن 88 نشان داد، خواهد داشت"، گفت: مهم‌ترين اشكال 7+8 اين است كه به دنبال وحدت افراد است نه وحدت در مباني و گفتمان.

رسايي با بيان اينكه وحدت بر افراد هرچند خروجي موقتي دارد اما در دراز مدت بر خلاف هدف نتيجه مي دهد، افزود: ما نتيجه وحدت بر افراد نه بر مباني را در مجلس هشتم ديديم؛ علي رغم اينكه اكثريت اين مجلس اصولگرا هستند اما خروجي‌اش اصولگرايانه نيست.

عضو جبهه پايداري در ادامه تصريح كرد: ما شاهد مجلسي هستيم كه متأسفانه برخي از اصولگرايانش براي موسوي ستاد زدند، مجلسي كه به 250 هزار ميليارد تومان وقف دانشگاه آزاد رأي داد، مجلسي كه يك سال و شش ماه طرح نظارت بر نمايندگان را كه خواسته رهبري بود بر زمين گذاشت، مجلسي كه مصوبات متعددش در راستاي اصولگرايانه نيست و بدنه نسبت به آن انتقاد دارند.

وي با بيان اينكه "نگراني و دغدغه ما براي وحدت به همين دليل بيشتر از دوستان است"، افزود: ما مي‌گوييم با اين مكانيزم، وحدت در بدنه تحقق پيدا نمي‌كند، چرا كه بدنه مشاهده مي كند كساني كه در فتنه 88 آن زمان كه پايگاه بسيج و مسجد در حال سوختن و ميدان هاي تهران در آتش بود، عمداً يا سهواً سكوت كردند.

رسايي خاطر نشان كرد: سكوت در برابر فتنه حكايت از اين دارد كه اين آدم‌ها از اين امتحان موفق بيرون نيامدند و بنابراين، نبايد در جايگاه تصميم‌گيري براي مردم و اصولگرايان بنشينند.

عضو جبهه پايداري با گلايه از كساني كه در فتنه عملكرد خوبي داشتند اما امروز در 7+8 سخنگوي ساكتين فتنه شده‌اند، گفت: سوال ما از دوستان‌مان كه در فتنه عملكرد خوبي داشتند و الآن در 7+8 هستند، اين است كه چرا شما زبان و سخنگوي جريان ساكت شده‌ايد.

وي با بيان اين درخواست كه اجازه دهند ساكتين فتنه خودشان از خود دفاع كنند، افزود: امروز ساكتين در فتنه به حاشيه رفتند چرا كه توضيح و جوابي براي سكوت خود ندارند اما برخي از آقايان سخنگويان آنها شده اند كه اين درست نيست.

رسايي اظهار داشت: ما معتقديم وحدت امري بديهي و عقلي است كه بايد هم محقق شود، منتها با اين مكانيزم، وحدت بدنه جريان اصولگرايي صورت نمي گيرد.

نماينده مردم تهران در پاسخ به اينكه "به عقيده آقاي زاكاني، لاريجاني و قاليباف مصداق اصحاب قدرت و ثروت نيستند و لاريجاني را صاحب قدرتي مي‌داند كه نقش خاصي نمي‌تواند در انتخابات به عنوان رييس مجلس ايفا كند و از قاليباف هم مدركي در دست نيست كه بخواهد از ثروت شهرداري براي انتخابات استفاده كند"، گفت: اصل انتقادهاي اعضاي فراكسيون انقلاب در ديدار با آقا در خصوص رفتار آقاي لاريجاني بود كه آقا هم فرمودند پايداري شما بر مباني اصول به عنوان سنتي مي‌ماند.

وي اظهار داشت: مگر آقا نگفتند سران قوا نبايد در انتخابات دخالت كنند؛ از نظر اجرايي كه احمدي نژاد مجري است و دخالت مي‌كند از نظر قانوني هم لاريجاني رييس مجلس است و براي انتخابات قانون وضع مي‌كنند، پس مقصود آقا دخالت به عنوان وظايف اداري نيست، بلكه دخالت به معناي فعاليت حزبي است.

رسايي ادامه داد: ما مي گوييم اگر اين‌طور است لاريجاني قاعدتاً نبايد در 7+8 فعاليتي داشته باشد، اگر حضور داشته باشد، سوال اين است كه چرا احمدي نژاد نيايد، احمدي نژاد در جريان انحراف بزرگ‌ترين اشتباه و كرد و ما هم از او نگذشتيم، اما اگر قرار است از اشتباهات چشم پوشي شود، در 8+7 احمدي نژاد هم بايد نماينده داشته باشد.

وي درخصوص آقاي قاليباف هم گفت: آقاي زاكاني تنها بگويد كه منابع مالي آقاي قاليباف در انتخابات گذشته از كجا تامين شده است، خود آقايان هم در جلسات خصوصي گفته‌اند كه قاليباف شهردار است و امكانات دارد نمي دانم بين شهردار تهران بودن و امكانات داشتن چه ارتباطي است! آقاي تقوي پشت تريبون گفت و همه هم خبر آن را منتشر كردند كه آقاي قاليباف امكانات دارد و ما مي خواهيم از آن استفاده كنيم.

رسايي در بخش ديگري از اين گفت‌وگو با اشاره به نامه تعدادي از نمايندگان مجلس در انتقاد از شكايت آقاي علي لاريجاني از مدير مسئول سايت رجا و برخورد قوه قضاييه با وي، گفت: اين نامه بعد از تذكر بنده در جلسه علني مجلس كه در مورد تفاوت رفتاري قوه قضاييه در ماجراي مدير مسئول رجانيوز و فائزه هاشمي بروز پيدا كرد، نوشته شد.

وي در توضيح اين تفاوت رفتاري تصريح كرد: از يك سو مي‌بينيم يكي دو ماهي است كه از وقت دادگاه فائزه هاشمي گذشته و هنوز خبري از آن نيست و از سوي ديگر با آقاي نيلي به اين شدت و حدت برخورد مي شود، كه نسبت به آن تذكر داده شد.

نماينده مردم تهران در مجلس ادامه داد: بعد از اين تذكر تعدادي از نمايندگان مجلس مراجعه كردند و گفتند ما هم همين عقيده را داريم، بعد از آن نامه اي نوشته شد و دوستان امضا كردند، به دنبال آن مشاور آقاي لاريجاني از من درخواست كرد كه ديگر از نمايندگان امضا نگيرم تا در يك جلسه اي با آقاي لاريجاني در خصوص اين موضوع به گفت‌وگو بنشينيم.

رسايي اظهار داشت: بنده از مشاور آقاي لاريجاني پرسيدم كه موارد شكايت از رجانيوز بعضا خنده‌دار و قابل دفاع نيست و اگر اينها عموما منتشر شود، طبيعتا يك نقطه ضعف خواهد بود كه ايشان در پاسخ گفتند كه شايد آقاي لاريجاني از محتواي شكايت صورت گرفته اطلاعي نداشته باشد.

عضو فراكسيون انقلاب مجلس ادامه داد: به نظر مي‌رسد اگر آقاي لاريجاني بناي پيگيري اين شكايت را داشته باشد، اعلام عمومي موارد شكايت براي مردم و مخاطبين جالب توجه باشد.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





برچسب ها : حجت‌الاسلام رسايي, زبان ساكتين فتنه, بدنه ‌اصولگرايان, مكانيسم 8+7, موارد شكايت از رجانيوز, ,