غرب: البرادعی 'گزینه اخوان و رهبر اعتراضات در مصر است/ اخوان المسلمین: البرادعی می‎تواند یکی از ده عضو شورای رهبری باشد
 

 

در شرایطی که انقلاب مردم مصر شرایط حساس خود را سپری می‎کند و همه گمانه زنی‎ها از استعفای قریب الوقوع حسنی مبارک دیکتاتور 82 ساله مصر حکایت دارد، بحران رهبری در انقلابیون سبب شده است تا جریان غرب که با نگرانی این اتفاقات را دنبال می‎کند، در صدد "رهبر سازی" برای این حرکت مردمی، ظلم ستیزانه و اسلام‎خواهانه بربیاید.

به گزارش رجانیوز، در حالیکه روز گذشته، رسانه‎های غربی از جمله بی بی سی با هیجان تمام از اعلام حمایت جمعیت اخوان المسلمین ار محمد البرادعی رئیس سابق آژانس بین المللی انرژی اتمی خبر دادند و به واسطه این اعلام حمایت تلاش کردند تا وی را به عنوان رهبر جریان اعتراضی مردم مصر و نماینده همه گروه‎های ملی و اسلامی برای جایگزینی با مبارک معرفی کنند، نه تنها در سایت رسمی اخوان المسلمین که بزرگترین تشکیلات مردمی اسلامگرا و معترض در مصر به حساب رفته و بانی راهپیمایی روز خشم مصر در روز جمعه و آغازگر تحولات بود، خبری از اعلام حمایت از البرادعی به چشم نمی‎خورد، بلکه دو تن از اعضای برجسته این تشکل ضمن تکذیب خبرسازی رسانه‎های غربی، البرادعی را تنها یکی از اعضای قابل قبول این تشکل برای عضویت در کمیته ده نفره انتقال قدرت در مصر اعلام کرده‎اند.

در همین حال و در جریان تبلیغات گسترده رسانه‎های غربی برای تبدیل کردن البرادعی به عنوان رهبر جریان اعتراضی مردم مصر، وی نیز در مصاحبه با شبکه ای بی اس امریکا اعلام کرد که با امریکا دشمنی ندارد. وی در مصاحبه‎ای با فرید زکریا که شبکه سی ان ان آنرا پخش کرد نیز اطمینان داده بود وضعیتی چون وضعیت انقلاب اسلامی ایران در مصر بوجود نخواهد آمد.
 
اما انتشار خبر جعلی حمایت اخوان المسلمین از البرادعی به عنوان تنها گزینه آنها سبب شد تا عصام العریان از اعضای برجسته گروه اخوان المسلمین مصر روز دوشنبه اعلام کند که این گروه در صدد تشکیل یک کمیته سیاسی فراگیر با محمد البرادعی است تا با ارتش مصر وارد مذاکره شود.

العریان گفت گروه اخوان المسلمین مصر درباره تشکیل کمیته ای که با محمد البرادعی در سطح گسترده ای درباره مسائل سیاسی گفتگو کند مذاکره می کند تا این کمیته بیانگر خواست مردم باشد و کمیته ای که تشکیل می شود با ارتش نیز به مذاکره بنشیند.

 العریان گفت : گروه اخوان المسلمین مصر بدون نیروهای ملی تصمیمات یکجانبه اتخاذ نمی کند و برای تماس با برخی تماسهای دیگر تلاش خواهد کرد .

در همین حال " احمد السیوفی " خبرنگار شبکه العالم در قاهره نیز اعلام کرد که گروه اخوان المسلمین مصر هرگونه اعطای نمایندگی از سوی این گروه به " محمد البرادعی " برای مذاکره با رژیم مصر را تکذیب کرده است.

وی در همین زمینه یکشنبه شب از قاهره گزارش داد : اخوان المسلمین تاکید کرده است که برای مذاکره با رژیم مصر هیچ گونه نمایندگی به البرادعی نداده است و هیچ یک از گروه های ملی مصری نیز نمی پذیرند که البرادعی به تنهایی این ماموریت را برعهده گیرد.

براساس این گزارش ، آنها تشکیل گروهی دست کم ده نفره به نمایندگی از همه گروه های ملی و تظاهرات کنندگان حاضر در خیابان ها و میادین را خواستارند.

وی ادامه داد: اخوان المسلمین و برخی گروه های ملی البرادعی را به عنوان نماینده مامور مذاکره با مسئولان مصری نکرده اند بلکه تنها ، گروهی برای مذاکره با نیروهای مسلح یا هر طرف دیگری درقدرت تشکیل خواهد شد تا به راهکاری برای برآورده شدن خواسته های مردم و گروه های ملی ، دست یابد که البرادعی یکی از اعضای آن خواهد بود.

از جماعت اخوان المسلمین، جنبش 6 آوریل، جنبش کفایه به عنوان اصلی‎ترین گروه‎های معترض در مصر نام برده می‎شود.

گفتنی است جنبش اخوان المسلمین، البرادعی را به عنوان گزینه حزب در انتخابات ریاست جمهوری  که در دوران مبارک برگزار نشد، معرفی کرده بود، این در حالی است این ائتلاف با وجود اعلان اختلافات اعتقادی البرادعی و اخوان، به دلیل شرایط خاص حاکم در زمان اختناق دولت مبارک تحلیل می‎شد‎. اما در شرایط فعلی اخوان وی را تنها به عنوان یکی از اعضای شورای رهبری اعتراضات مردمی به رسمیت پذیرفته است،  امری که رسانه‎های غربی اصرار دارند آنرا نادیده گرفته و وی را تنها رهبر معترضان مصری اعلام کنند.
 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





برچسب ها : تلاش غرب برای رهبر سازی در مصر, غرب: البرادعی 'گزینه اخوان و رهبر اعتراضات در مصر است/ اخوان المسلمین: البرادعی می‎تواند یکی از ده عضو شورای رهبری باشد, ,