عبور از شرط و شروط خاتمی/ موسوی خویینی‎ها استراتژی "مشاركت حداقلی و نمایندگان حداکثری" را لو داد

 

در ماه های گذشته و پس از قطع ارتباطات میرحسین موسوی و مهدی کروبی، سران فتنه که عمدتا در پشت صحنه و در سکوت رسانه ای به سر می بردند به میدان آمدند و می کوشند خلأ نبود سخنگویی این جریان را پوشش دهند.

به گزارش رجانيوز، در این میان، محمد موسوی خویینی ها دبیرکل مجمع روحانیون مبارز با تاسیس پایگاه اینترنتی "آهنگ راه" نقش بارزی در سخنگویی فتنه دارد و سایت های متعدد و رسانه های مکتوب جريان فتنه يا متمايل به اين جريان مانند روزنامه اعتماد و روزنامه شرق نیز پوشش مطبوعاتی این سخنگویی را بر عهده دارند.

در اين زمينه، صبح امروز برخي از روزنامه های اين جريان، خبري را به نقل از خویینی ها منتشر کردند مبنی بر این که جریان متبوع وي در انتخابات مجلس نهم لیست نخواهد داد اما اگر کسانی از اصلاح طلبان از فیلتر شورای نگهبان عبور کنند، مخالفتی با آنها نخواهد شد.

موسوی خویینی ها گفته است: «ما به تحریم انتخابات فکر نمی‌کنیم، شرکت در انتخابات حق مسلم ما و همه شهروندان است ولی از آنجايی که سلیقه و تفسیر جناب آقای جنّتی از جمهوری اسلامی تعیین کننده سرنوشت انتخابات است، از هم اکنون پیدا است که اکثر قریب به اتفاق اصلاح طلبان نمی‌توانند وارد انتخابات شوند. و طبیعی است که ما لیست انتخاباتی نخواهیم داشت و نمی توانیم در انتخابات شرکت کنیم. ولی اگر افرادی از اصلاح طلبان می توانند وارد عرصه انتخابات شوند و با هزار یا علی از زیر تیغ آقای جنّتی بگذرند و شانس پیروزی نیز داشته باشند، ما با شرکت آنان مخالفتی نداریم.»

این اظهارات موسوی خویینی ها که با شروط تعیین شده محمد خاتمی مبنی بر آزادی محکومین فتنه، آزادی فعالیت احزاب و رسانه های جریان فتنه و برگزاری انتخابات آزاد و سالم که در آن اصلاح طلبان به پیروزی برسند، تفاوت دارد، نشان دهنده نوعی سیاست‌گذاری جدید سران جریان فتنه برای انتخابات نهم مجلس شورای اسلامی است.

این استراتژی جدید را می توان "مشاركت حداقلی در انتخابات و حضور حداکثری در مجلس" نامید به این معناست که جریان فتنه حضور حداکثری مردم در انتخابات را از دو جنبه مخالف هویت خود می بیند، اول این که حضور حداکثری موجب ثبات و نمایش مقبولیت نظام مجمهوری اسلامی به خصوص در جریان بیداری اسلامی در منطقه خواهد شد، همچنين حضور جداکثری همانگونه که در انتخابات نهم و دهم ریاست جمهوری نشان داد، موجب شکست گسترده جریان فتنه و بی اعتباری بیشتر این جریان خواهد شد.

از سوی دیگر چراغ سبز نشان دادن به فراکسیون اقلیت و کاندیداهای كمتر شناخته شده برای حضور در انتخابات و سازماندهی برای مشاركت حداقلی در انتخابات می تواند رؤیای سران فتنه برای داشتن یک فراکسیون اقلیت قدرتمند را در نبود مشارکت حداکثری تحقق بخشد.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





برچسب ها : شرط و شروط خاتمی, موسوی خویینی‎ها, استراتژی مشاركت حداقلی, نمایندگان حداکثری, آهنگ راه, ,