اين روزها، اگرچه حجم انبوه و متراكمي از خبر و گزارش درباره نهضت هاي اسلامي مصر، تونس، اردن، الجزاير، يمن و اخيرا عربستان و... به سراسر جهان مخابره مي شود و طلوع دوباره امام و انقلاب اسلامي در چند كشور ديگر خاورميانه به «خبر اول دنيا» تبديل شده است ولي از آن ميان، اشاره به دو خبر كوتاه، بيش از همه «گويا» است.
خبر اول؛ آقاي «راشد الغنوشي» انقلابي مسلمان و تبعيدي تونس كه بعد از 20 سال به زادگاه خود بازمي گردد، قبل از حركت به سوي تونس، در مصاحبه اي گفته است؛ «من، نه امام خميني(ره) هستم و نه شيعه» و سؤال اين است كه مگر كسي آقاي راشد الغنوشي را «امام خميني(ره)» و يا «شيعه» مي دانست كه ايشان از ميان صدها نكته گفتني ديگر كه مي توانست درباره نهضت اسلامي تونس و مردم مسلمان اين كشور بگويد نكته فوق را گفتني تر يافته و تاكيد بر آن را ضروري تر تشخيص داده است؟ تاكيد آقاي راشد الغنوشي كه ايشان نه امام خميني(ره) است و نه شيعه، در حالي است كه مردم تونس ماهيت انقلاب خود را «اسلامي» مي دانند و همه جا از امام خميني(ره) به عنوان «الگوي» حركت خويش ياد مي كنند و اين نكته بديهي تر از آن است كه راشد الغنوشي از آن بي خبر باشد. بنابراين بعيد است روي سخن آقاي غنوشي با مردم مسلمان تونس باشد چرا كه، اين سخن از محبوبيت مردمي ايشان به شدت مي كاهد. اما از سوي ديگر، مقامات آمريكايي، اروپايي و صهيونيستي به صراحت اعلام كرده و مي كنند كه نگران شكل گيري انقلاب ديگري نظير انقلاب اسلامي ايران در تونس، مصر، اردن، الجزاير، يمن و... هستند.
با اين محاسبه كه به هيچ وجه پيچيده نيست مي توان نتيجه گرفت كه آمريكا و متحدانش، مخاطب اصلي اظهارات راشد الغنوشي هستند و ايشان از اين طريق - به تقيه يا به واقع- قصد دارد به آمريكا و متحدانش اطمينان بدهد كه نبايد از قدرت گرفتن احتمالي وي در تونس نگران باشند! تا مبادا از رهگذر اين نگراني در پي مقابله و تضعيف او برآيند. چرا؟! پاسخ بسيار روشن است و آن، اين كه تنها خطر و يا بيشترين خطري كه آمريكا، اروپا، اسرائيل و حاكميت هاي دست نشانده منطقه را تهديد مي كند، برانگيختگي مردم در بستر بينش و نقش امام خميني(ره) و الگوي انقلاب اسلامي برخاسته از ايران است. آيا غير از اين است؟!
خبر دوم؛ ديروز خبرگزاري آژانس يهود به نقل از «مالكولم هونن لين» معاون اجرايي «كنفرانس روساي سازمان هاي بزرگ يهودي» گزارش داد كه «البرادعي عامل دست نشانده ايران است»! به گزارش خبرگزاري مهر، هونن لين، كه از افراد نزديك به رؤساي جمهور آمريكا و عضو لابي صهيونيست ها - آيپك- است، طي مصاحبه اي گفته است«من اين واژه را به راحتي به كار نمي برم، اما البرادعي دست نشانده ايران است»!
برخلاف آنچه ظاهراً از اظهارات «هونن لين» برداشت مي شود، اين مهره شناخته شده لابي صهيونيست ها در پي مخالفت با «البرادعي» نيست، بلكه با انتساب وي به ايران، قصد دارد توجه مثبت مردم مسلمان مصر را به البرادعي جلب كرده و براي پذيرش اين مهره آمريكايي از سوي مردم مسلمان و انقلابي مصر، زمينه سازي كند! چگونه؟! البرادعي در ميان مردم مسلمان مصر كمترين جايگاه در خور توجهي ندارد و به عنوان يك مهره آمريكايي شناخته مي شود كه مخصوصا، همراهي و همكاري آشكار وي با آمريكا و لابي صهيونيست ها در كارشكني و مخالفت با برنامه هسته اي جمهوري اسلامي ايران، از وي در ميان ملت هاي مسلمان، چهره اي وابسته و گوش به فرمان قدرت هاي استكباري غرب را به نمايش گذاشته است. و طي دو هفته اخير، آمريكا و متحدانش اصرار زيادي داشته اند كه جابه جايي غيرقابل اجتناب قدرت در مصر را با حضور البرادعي به نفع خود سامان دهند- اميد آنكه اين فريب ناكام بماند-. اظهارات مضحك «هونن لين» كه بلافاصله از سوي رسانه هاي غربي بازتاب گسترده اي يافت با اين هدف مشخص صورت گرفته است كه از «البرادعي» چهره اي طرفدار ايران اسلامي ارائه شود تا مورد پذيرش و استقبال مردم مصر قرار گيرد. جل الخالق! يعني آمريكا و اسرائيل به صراحت اعتراف مي كنند كه انقلاب مردم مصر نيز مانند تونس، اردن، الجزاير، يمن و ساير كشورهاي خاورميانه در بستر انقلاب اسلامي ايران شكل گرفته و الگوي امام خميني(ره) و ايران اسلامي را دنبال مي كنند. نكته درخور توجه ديگر آن كه آمريكا و اسرائيل نيز به وضوح دريافته و اعتراف مي كنند كه ارتباط با ايران اسلامي، اصلي ترين شاخصه براي پذيرش و مقبوليت مردمي در جهان اسلام است.
اين روزها، اگرچه در سالروز رحلت رسول خدا(ص) و شهادت دو امام بزرگوارمان امام حسن مجتبي(ع) و امام رضا(ع) چشمهامان اشكبار و دلهامان داغدار است، و بر اين سوگ عظيم حق داريم، اما، چه كسي مي تواند بعثت دوباره را انكار كند؟ بعثتي كه از فجر 57 آغاز شده و هر روز سقف ظلماني جديدي را مي شكافد و طرح ظلمت سوز ديگري درمي اندازد. طرحي بر همان پايه كه رسول خدا(ص) بنا نهاده، خميني احيا كرده و خامنه اي پرچمدار آن است.
حسين شريعتمداري


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





برچسب ها : دوخبر و يك نتيجه (نكته), آقاي «راشد الغنوشي» انقلابي مسلمان و تبعيدي تونس كه بعد از 20 سال به زادگاه خود بازمي گردد, خبرگزاري آژانس يهود به نقل از «مالكولم هونن لين» معاون اجرايي «كنفرانس روساي سازمان هاي بزرگ يهودي» گزارش داد كه «البرادعي عامل دست نشانده ايران است»!, ,