تعبير جالب آيت‌الله علم الهدي از ساكتين فتنه

 

امام جمعه مشهد گفت: موضوع کربلا يک کارگاه است که در همه زمان‌ها انقلاب مي‌آفريند و باعث خلق حماسه مي‌شود.

به گزارش ايسنا، آيت‌الله سيد احمد علم‌الهدي در خطبه‌هاي اين هفته نماز جمعه مشهد ـ كه در حرم مطهر رضوي برگزار شد ـ بيانات مقام معظم رهبري در مورد 9دي را يادآور شد و خاطرنشان كرد: خصوصيات مشترك فتنه در برابر انقلاب امام حسين(ع)، توانست حماسه 9 دي را به حماسه عاشورا پيوند بزند. ترديدي نيست عوامل دخيل در جريان عاشورا که باعث به وجود آمدن حوادث و فجايع شدند، خواصي بودند که آن روز با مقام ولايت زاويه پيدا کردند و باعث ايجاد ترديد در مردم براي همراهي با امام خود شدند. ترديدها ‌تا جايي پيش رفت که باعث شد 120 هزار نفر از مردم کوفه در مقابل امام حسين(ع) بايستند تا خون ايشان و ياران‌شان را بريزند. 

وي هم‌چنين گفت: در فتنه 88 نيز نخبگان سياسي جامعه با ولايت زاويه پيدا كردند و اين زاويه در برخي به گونه‌اي بود که خانه‌نشيني و سکوت را انتخاب کردند، تا آن‌جا که افرادي که خود را جزو عناصر تاثيرگذار در پيروزي انقلاب مي‌دانستند، سرباز انگلستان و آمريکا و موجب ايجاد فتنه در کشور شدند.

وي تصريح کرد: وضعي که در فتنه به وجود آمد، مانند حادثه عاشورا بود با اين فرق که ما حماسه 9 دي را به وجود آورديم و مردم ما با بصيرت، آگاهي و رشد سياسي مسير خود را به درستي شناختند و از خواص بي‌بصيرت فاصله گرفته و به رهبري نظام وابسته شدند. اگر حماسه 9 دي ماه در روز عاشورا صورت مي‌گرفت و مردم از نخبگان سياسي جدا مي‌شدند و به ولايت مي‌پيوستند، يقين بدانيد امام حسين(ع) به شهادت نمي‌رسيد و حوادث بعد از آن نيز رخ نمي‌داد.

اين عضو مجلس خبرگان خاطرنشان كرد: اگر حضور مردم در 9 دي ماه نبود، مطمئن باشيد آن‌چه که در سال 61 در کربلا اتفاق افتاد عينا در زمان جاري نسبت به مقام معظم رهبري و وابستگان ولايت تکرار مي‌شد. تفاوت ما با مردم زمان امام حسين(ع) اين بود که آنان به تبعيت از خواص خود رودرروي امام ايستادند، اما مردم ما وقتي ديدند رهبري تنها مانده، به ياري ايشان شتافتند و با جريان فتنه مقابله کردند.

وي تاکيد کرد: در اين راه مهم اين است که فتنه تمام نشده، بلکه فتنه پيچيده‌تر شده و ادامه دارد و حماسه‌سازي‌هاي مردم همانند 9 دي ماه بايد قوي‌تر صورت بپذيرد. سرانجام سکوت خواص اين است که يک روزي در مقابل ولايت بياستند و اگر شرايط ايجاب کند به عناصري تبديل خواهند شد که در مقابل ولايت و مردم خواهند ايستاد.

وي به انتخابات پيش‌روي مجلس شوراي اسلامي اشاره کرد و گفت: بصيرت شما مردم بايد طوري باشد که در عرصه انتخابات نگذاريد فتنه‌گرها و فتنه‌رنگ‌ها (ساكتين فتنه) و افراد بي‌تفاوت در برابر فتنه در عرصه انتخابات وارد شوند و سياست و قدرت کشور را به دست بگيرند. 

علم‌الهدي در پايان از «وفاداري و ولايت‌مداري مردم با حضور در حماسه 9 دي ماه» تشكر کرد و افزود: اميدواريم وجود مقدس امام زمان(عج) به اين وفاداري‌ها و حضور مردم توجه داشته باشند و براي ملت ايران دعاي خير کنند. 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





برچسب ها : تعبير جالب, آيت‌الله علم الهدي, ساكتين فتنه, امام جمعه مشهد, خلق حماسه, ,