لنكراني: برخي با تشكيل گروه‌هاي تحقيق و تفحص براي مسائل فرعي فتنه به‌دنبال فراموش شدن مسئله اصلي بودند

 

کامران باقری لنکرانی گفت: ما باید کاری کنیم انتخابات آتی سپری شود و با حضور حداکثری همراه باشد و سلایق مختلف در چارچوب نظام در صحنه‌ها حاضر باشند.

به گزارش فارس، برنامه "دیروز، امروز، فردا" شب گذشته با حضور حمیدرضا مقدم‌فر معاون فرهنگی و اجتماعی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، کامران باقری لنکرانی وزیر سابق بهداشت و علی محمد نائینی رئیس ستاد بزرگداشت نهم دی به تبیین حماسه نهم دی و فتنه 88 پرداخت.

باقری لنکرانی که از طریق ویدیو کنفرانس از بوشهر در برنامه شرکت کرده بود در ابتدای سخنان خود با اشاره به خطبه‌های تاریخی ۲۹ خرداد رهبر معظم انقلاب اسلامی گفت: در آن خطبه‌های تاریخی بسیاری از ابهامات برطرف شد، و بعد از این تاریخ عقبه این جریان که در خیابان بودند از آنها جدا شدند و فتنه‌گران که قصد داشتند با یک عقبه اجتماعی نظام را تحت فشار بگذارند عملاً عقبه خود را از دست دادند.

وی ادامه داد: اینکه چرا بین ۲۹ خرداد و ۹ دی ۸ ماه فاصله به وجود آمد، به این علت است که مردم منتظر بودند که برخی سیاسیون و دستگاه‌های رسمی این قصه را خاتمه دهند. زیرا مردم این قصه را در میان خود خاتمه یافته می‌دیدند لذا آنچه که باعث شد این مدت به طول بکشد در واقع نوعی کم کاری در دستگاه های مسئول و سیاسیون بود.

عضو هیئت مؤسس جبهه پایداری انقلاب اسلامی افزود: کم کاری سیاسیون موجب تجری فتنه‌گران شد و آنها را امیدوار کرد که وارد یک جنگ فرسایشی با نظام شوند.

لنکرانی یادآور شد:‌در ماه‌های اول فتنه کسانی که مسئولیت داشتند و باید به فتنه به طور اساسی رسیدگی می‌کردند به جای اینکه به ریشه‌های فتنه بپردازند و به موضوعات اصلی بپردازند، گروههای تحقیق و تفحص برای موضوع فرعی تشکیل دادند که شاید به نوعی موضوع اصلی را به فراموشی ببرد.

وی ادامه داد: مردم در ۹ دی از این مسیر ناامید شدند و بعد از واقعه عاشورا خودشان به صحنه آمدند. مردم تشخیص دادند با حضور خود می‌توانند جریان را به نفع انقلاب تمام کنند. مردم امید خود را از سایرین برای پایان دادن به ماجرا قطع کردند و در نتیجه خود با حضور میلیونی به صحنه آمدند.

وزیر سابق بهداشت گفت: حضور مردم از سوی دستگاه‌های رسمی نبود بلکه حرکتی خود جوش مردمی بعد که افتخار دیگری را برای انقلاب در ۹ دی ثبت کرد.

لنکرانی در خصوص برنامه‌های دشمن برای انتخابات مجلس نهم گفت: توقع ما از دشمن غیر دشمنی نیست؛ دشمن و عوامل داخلی آن حتماً با نظام و انقلاب و مردم دشمنی خواهند کرد آنها از هر فرصتی و روزنه‌ای برای لطمه زدن به انقلاب اسلامی استفاده خواهند کرد و درس‌های فتنه ۸۸ نیز بر همین منوال است.

وی ادامه داد: عده‌ای در فتنه ۸۸ با سکوت خود نقش مهمی را ایفا کردند اینها در حقیقت باعث پررو شدن عوامل داخلی دشمن و خود دشمن شدند که نقش مهمی در طولانی‌ شدن و امیدوار شدن شدن دشمن داشت.

عضو موسس جبهه پایداری افزود: البته عده‌ای آدم‌های خوبی بودند ولی به دلایل مختلف دچار شبهه بودند و تردید داشتند.

وی گفت: در شرایط بیداری اسلامی در منطقه دشمنی نکردن دشمن و برنامه‌ریزی نکردن علیه نظام اسلامی ایران خیالی باطل است، دشمن حتماً برنامه‌های خود را بسیار سازماندهی شده و با درس گرفتن از گذشته امتداد خواهد داد و حتماً برای انتخابات برنامه دارد.

وی تاکید کرد: ما لازم است اوضاع را تبیین بکنیم و لزوم حضور مؤمنانه و معتقدانه مردم در انتخابات را به روشنی متذکر شویم. ما باید محل تنازع و دعوا را به روشنی مشخص کنیم و مثل سال ۸۸ باید به این نکته تأکید شود، کسانی که سکوت را پیشه می‌کنند در حقیقت به دشمن فرصت می‌دهند که تردید‌آفرینی‌های خود را دامن بزند.

عضو موسس جبهه پایداری افزود: یکی از برنامه‌های دشمن در فتنه‌ ۸۸ این بود که یک جنگ فرسایشی بلندمدت را علیه انقلاب به وجود آورد و مهمترین لازمه این جنگ فرسایشی این بود که عده‌‌ای در فتنه ساکت باشند و یا سکوت‌شان باعث شود که مردم دچار تردید شوند که مردم با حضور در صحنه ۹ دی این سکوت را شکستند.

لنکرانی در پاسخ به این سؤال که اگر حماسه 9 دی رخ نمی‌داد چه اتفاقی ممکن بود در کشور رخ دهد گفت: اگر 9 دی اتفاق نمی‌افتاد، این فتنه می‌توانست امتداد پیدا کند و آنطوری که دشمنان برنامه ریزی کرده بودند فتنه را تبدیل به نوعی جنگ داخلی می‌کردند و در نهایت هدف براندازی را پی می‌گرفتند؛ ما واقعاً مرهون مردم کشورمان هستیم امام (ره) سال‌ها قبل فرمودند که مردم ایران بالاتر از مردم اصحاب پیامبر و علی (ع) هستند که این کلام ناشی از شناخت عمیق امام (ره) از این مردم بود.

وی افزود: از مردم ایران چیزی جز حماسه 9 دی توقع دیگری نبود این مردم که در دوران مقدس 8 سال از نظام و اسلام دفاع کردند در این فتنه 8 ماهه هم در صحنه‌ حاضر شدند و از مقتدر مظلوم یعنی رهبر معظم انقلاب دفاع کردند. و آنرا در 9 دی 88 و 22 بهمن 88 به نمایش گذاشتند.

این استاد دانشگاه گفت: آنچه که باید تأکید کنم این است که فضای دانشگاهی و دانشجویی کشورمان نیز جدای از مردم عزیز نبود زیرا دشمن تلاش داشت نظام را فاقد عقبه دانشگاهی جلوه دهد ولی شاهد بودیم که در کل کشور جریان دانشگاهی در حمایت از نظام با شور تمام همراه مردم به صحنه آمدند.

لنکرانی در بخش دیگر سخنان خود گفت: اگر رسانه‌ها را در چند ماه اخیر تورق کنیم می بینیم برخی از آقایان مجددا بحث اینکه ممکن است مجددا انتخابات ناسالم باشد و انتخابات را نباید دولت برگزار کند، مطرح می‌کنند. به موازات این بحث نامه فعالان دوره اصلاحات را شاهد بودیم که مجددا همین موضوع را مطرح کردند.

وی تصریح کرد: این اقدامات برای آزمایش فضای عمومی انجام شد که نه در کشور و نه در دانشگاه‌ها مورد اعتنا قرار نگرفت و موجی را که اینها توقع داشتند را به وجود نیاورد. اما مشخص بود که یک نوع هماهنگی میان این اظهارنظرها وجود دارد و یک مسیر را طی می‌کنند.

وی ادامه داد: در هفته‌های اخیر عده ای نیز بحث هجمه به قوه مجریه را به عنوان یک محور در دستور کار قرار داده‌اند، اینها باید ما را هوشیار کند که در جورچین دشمن قرار نگیریم. جورچین دشمن این است که ما خودمان به دست خودمان انتخابات را امنیتی کنیم یعنی دشمن کاری کند که ما خودمان این کار را انجام دهیم.

وزیر سابق بهداشت و درمان گفت: ما باید کاری کنیم انتخابات آتی سپری شود و با حضور حداکثری همراه باشد و سلایق مختلف در چارچوب نظام در صحنه‌ها حاضر باشند. این مجلس که قرار است تشکیل شود مجلسی برای دهه چهارم انقلاب است و وظیفه دارد الگوی پیشرفت اسلامی ایرانی را دنبال کند و با قوانین خوب و نظارت صحیح مسیر صحیح انقلاب را ریل‌گذاری کند.

لنکرانی افزود: ما نگران هستیم که عده‌ای متوجه حساسیت و پیچیدگی فضا نشوند و برخی از تریبون‌دار ها به جای اینکه به مسیر ارتقا نظام اسلامی کمک کنند، نگاه حداکثری را مخدوش کنند و سعی کنند به حداقل‌ها اکتفا کنند و در برابر ساکتین فتنه ۸۸ نوعی همراهی به وجود آورند. اینها آفاتی است که باید در قبال آن هوشیار بود. از دشمن انتظاری جز دشمنی نیست، ولی از دوستان انتظار هوشیاری و دقت و پایبندی مدبرانه به اصول است. 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





برچسب ها : تشكيل گروه‌هاي تحقيق و تفحص, مسائل فرعي فتنه, کامران باقری لنکرانی, فراموش شدن مسئله اصلي, حضور حداکثری, سلایق مختلف, ,