تاريخ نشان مي‌دهد ساكتين و تاجران فتنه مقابل رهبري خواهند ايستاد/ مي‌خواهند نيروهاي حزب‌اللهي را از عرصه انتخابات خارج كنند

 

مراسم حماسه سالگرد 9 دي با سخنراني آيت‌الله علم الهدي امام جمعه مشهد مقدس و مداحي حاج منصور ارضي، حاج سعيد حداديان و حاج محمود كريمي در مسجد ارك تهران برگزار شد تا همان‌طور كه به بركت هيئت‌ها و عزاداري‌هاي حسيني، بساط فتنه جمع شد، در سالروز اين حماسه نيز باز بهترين گراميداشت‌ها در همان مساجد و هيئت‌ها برگزار شود.

به گزارش رجانيوز، سخنران اصلي اين مراسم نيز آيت‌الله علم‌الهدي بود كه روز 9 دي 88 در اجتماع ميليوني مردم تهران سخن گفته بود.

در عين حال، امام جمعه مشهد در سخنانش هم به كساني هشدار داد كه در آستانه انتخابات مجلس شوراي اسلامي قصد دارند نيروهاي حزب‌اللهي را از صحنه خارج كنند و هم با يادآوري تاريخ اسلام و دوره حضرت امير عليه السلام، تصريح كرد كه ساكتين فتنه اگر فرصت پيدا كنند، مقابل رهبري و امام جامعه خواهند ايستاد.

آيت‌الله علم‌الهدي اظهار كرد: نزديك‌ترين دوستان و هم‌سنگران رهبري و كساني كه بواسطه ايشان به قدرتي رسيده بودند و وجود خود و جريانشان مرهون ايشان بود، در فتنه 88 از رهبري فاصله گرفتند و حاضر به آمدن در وسط ميدان نشدند. 

وي در ادامه، به قيام امام حسين(ع) اشاره و تاكيد كرد: دوستان اهل‌بيت‌(ع) و شيعيان با بهره‌برداري فكري و اعتقادي از گفتمان عاشورا، به خوبي مي‌توانند مسير حركت خود را تشخيص دهند. تحليل حماسه 9 دي و جريان فتنه با آنچه در كربلا اتفاق افتاد، بايد تطبيق و مقايسه شود. اعجازي كه كربلا داشت، در جريان پيروزي انقلاب و پس از سي سال در 9 دي تكرار شد. عاشورا تجلي آزادي، حريت، شهامت، دين‌داري و فداشدن در راه خدا و اسلام بود اما در برابر اين نگرش مثبت، يك زاويه منفي نيز وجود دارد و آن اينكه كربلا سراسر جنايت، نابكاري، ظلم و سرشار از شنايع و فجايع بود؛ در حدي كه از انسان، نابكارترين حيوان را به تصوير كشاند.

امام جمعه مشهد افزود: ريشه اصلي اين حادثه نشان مي‌دهد كه قدرت‌طلبان در خط قدرت‌طلبي، مرز نمي‌شناسند و هيچ جنايت و مظلمه‌اي در مرز جنايت آنان قرار نمي‌گيرد. آنچه موجب ايجاد صحنه عاشورا و آماده شدن فضا براي انجام اين جنايات شد، وجود يك سلسله خواص و نخبگان سياسي بود؛ يعني افرادي كه با امام حسين(ع) زاويه پيدا كردند و رودرروي ايشان ايستادند. زاويه‌گيري اين خواص و نخبگان سياسي، از كناره‌گيري و سكوت آغاز و به اعتراض ختم شد. سليمان‌بن صرد، مختار و شوهر حضرت زينب(س) از دوستداران امام حسين(ع) بودند اما وقتي اين خواص در آن شرايط قرار گرفتند و وقتي عامه مردم، رفتار دوري‌گزيني آنها را ديدند و با حركت امام(ع) مطابقت دادند، به دليل بي‌بصيرتي و تشخيص ندادن درست از غلط، ترديد پيدا كردند. به عبارت ديگر به خاطر خواص، عامه مردم از امام حسين(ع) فاصله گرفتند.

علم‌الهدي يادآور شد: در لشكر عمر‌بن‌سعد كساني بودند كه سرباز و فرد نظامي نبودند بلكه كشاورز يا رعيت بودند. تمام خطابه‌ها و وصاياي امام حسين(ع) و يارانش تا روز عاشورا براي جداكردن عامه مردم از خواص منحرف بود ولي متاسفانه مردم به واسطه اين خواص و عدم تشخيص درست، روبروي امام ايستادند و فضا به گونه‌اي آماده شد كه دشمن تا مرحله شهادت امام حسين(ع) هم مرزي قائل نشد و در جريان اسارت نيز به اهل بيت(ع) ايشان مظالم فراواني روا داشتند.

وي با مقايسه دوران امام‌حسين(ع) با حوادث سال 88 گفت: در جريان فتنه دو دسته خواص به وجود آمدند؛ خواصي كه در برابر جريان فتنه سكوت كردند و خواصي كه دستيار فتنه شدند. دستياران فتنه شك نداشتند كه سازماندهي اين جريان در خارج از كشور انجام مي‌شود. در آن زمان جمعي از خبرگان خدمت رهبري رسيدند و ايشان گفتند "به شخصي گفتم كه آيا مي‌دانيد اين مساله از خارج مهندسي شده است؟ و آن فرد گفت بله مي‌دانم اما اين فرد در آخر در برابر جريان فتنه سكوت كرد". اين فرد با همه نقشي كه در جريان نظام و موقعيت خاص نظام داشت با ژستي دموكراتيك با رهبري زاويه پيدا كرد. برخي افراد با تجارت سياسي، از عقبه شكست خورده جريان فتنه استفاده كردند و با ژستي دموكراتيك در پي استخدام اين عقبه برآمدند و بخشي از جريان فتنه نيز دستيار خارجي‌ها شدند.

علم‌الهدي با بيان اينكه "اگر حادثه 9 دي بوجود نمي‌آمد، مردم فجايعي بدتر از فجايع عاشورا را مشاهده مي‌كردند"، افزود: چيزي كه در 9 دي 88 شاهد بودم هيجان عزم مردم بود. هيجان تبعيت از ولايت و رهبري و نفرت از خواص سياست‌پرست، مطامع‌جو و قدرت طلب، ويژگي بارز 9 دي بود. رهبري در جريان فتنه همچون سيدالشهدا تنها بود. اگر كسي از ما در گوشه‌اي سر و صدا مي‌كرد، به عنوان پياده نظام و سربازان آقا عمل كرده بود. اين اواخر تعداد بسيار كمي از خواص به رهبري رجوع كردند و شخص رهبري به تنهايي جريان فتنه را جمع كردند. مردم ما خواص را رها كردند و 9 دي ايجاد شد ولي مردم زمان حضرت امام حسين(ع) ايشان را رها كردند و عاشورا پديد آمد.

وي در ادامه با بيان اينكه "در هر تحليلي، به سيره اهل‌بيت برمي‌گرديم"، گفت: مردمي از كوفه در روز عاشورا در مقابل امام حسين(ع) ايستادند كه در مقابل اميرالمومنين(ع) نيز سكوت كرده و حضرت را ياري نمي‌كردند. ساكتين مقابل حضرت امير(ع) به جنگ‌كنندگان در صحنه كربلا مبدل شدند و اين تجربه به ما مي‌گويند افرادي كه سكوت مساله‌دار كردند و تجارت سياسي و سرباز‌گيري راه انداختند، با فراهم شدن شرايط، رودرروي رهبري مي‌ايستند و ما از هم‌اكنون بايد آنها را از عرصه سياسي كشور حذف كنيم.

به گزارش ايسنا، امام جمعه مشهد خطاب به مردم تاكيد كرد: نگذاريد در انتخابات نهم مجلس اين عناصر مجددا وارد عرصه سياسي كشور شوند چون در غير اينصورت روزي مقابل رهبري خواهند ايستاد. استكبار مي‌خواهد در عرصه انتخابات‌ آينده با توطئه‌ها و فتنه‌هاي پيچيده، سينه‌چاك ولايت نباشيم و ورود متخصصان به مجلس به معني ايجاد همان فضاست. افرادي كه خواب پست و رياست را مي‌بينند اينطور حساب مي‌كنند كه اگر در مجلس نهم، افراد حزب‌اللهي و سينه‌چاك ولايت وارد شوند، اهل لابي كردن و سازش در مسائل سياسي و غيرسياسي نخواهند بود و به همين خاطر از هم‌اكنون به دنبال از رده خارج كردن نيروهاي حزب‌اللهي از عرصه انتخابات هستند ولي امت حزب‌الله نبايد اجازه دهد كه اين مساله اتفاق بيفتد.

به گزارش ايسنا، اين عضو مجلس خبرگان روز گذشته (پنجشنبه) نيز در مراسم ويژه تقدير از آثار برگزيده جشنواره فتنه گفت: رويدادهاي مهم سياسي و اجتماعي را نمي‌توان در جريان آن رويدادها بررسي كرد بلكه براي مطالعه‌ دقيق و عميق‌تر به فرصت گسترده احتياج است.

علم‌الهدي با اشاره به اينكه "اتفاقات 9 دي سال 88 با توجه به جريان‌هايي كه پس از پيروزي انقلاب اتفاق افتاد قابل تحليل است"، تصريح كرد: روزي كه انقلاب ما به پيروزي رسيد، يك گفتمان اصيل را در ابعاد مختلف براي نظام ما به وجود آورد كه مبناي آن، توسعه اسلام بود و اولين نكته‌اي كه از بيان امام (ره) به عنوان استراتژي اصلي نظام مي‌توان برداشت كرد، مساله صدور انقلاب بود كه از ابتدا خود امام (ره) به آن نظم داد و بعدها گفتمان انقلاب تشكيل شد و لازمه‌ آن، حاكميت اسلام در حوزه فرهنگ و اجراييات، استكبارستيزي خستگي‌ناپذير و مقاومت شديد در برابر توطئه و تهاجم و حركت سركوب‌گر نسبت به استكبار بود.



وي بزرگ‌ترين نماد اين حركت را حماسه هشت سال دفاع مقدس دانست و ادامه داد: بعد از رحلت امام(ره)، مديريت‌هاي بعد از دفاع مقدس براي جبران محروميت‌ها يا نشان دادن يك مديريت مورد پسند دنيا، درصدد تغيير گفتمان انقلاب برآمدند. جريان استكبارستيزي به جريان تنش‌زدايي مبدل و از آن بالاتر گفتمان جامعه ولايي به گفتمان جامعه مدني تبديل شد اما همه‌ اينها با مقابله‌ مدبرانه و قوي و خاموش رهبري روبه‌رو شد. رهبري تلاش كردند با تدبير و بدون التهاب در برابر تغيير گفتمان اقدام كنند ولي متاسفانه اين تغيير،‌ گفتمان انقلاب را در سراشيبي سقوط قرار داده بود.

امام جمعه مشهد افزود: با پيدايش دولت نهم تلاطمي ايجاد شد و فرصت به دست رهبري آمد كه اين تغيير گفتمان را مهار كند و در برابر آن بايستد. قدرت‌هاي استكباري كه مسير را رصد مي‌كردند تا فرصت به دست بياورند و بر مقدرات كشور مسلط شوند، به اضطراب افتادند. همچنين جريان‌هاي سياسي لاييك كه منافع خود را در عادي‌سازي روابط سياسي احساس مي‌كردند در برابر اين مهار شدن احساس ناراحتي كردند و دنبال فرصت بودند كه گفتمان انقلاب را دوباره در مسير سقوط قرار دهند و انتخابات چنين فرصتي بود.

علم‌الهدي با اشاره به دوران پيش از انتخابات سال 88 اظهار كرد: در روزهاي ابتدايي رقابت‌هاي انتخاباتي، در جريان اصلاحات برنامه‌ريزي شد كه اگر خاتمي كانديدا مي‌شود ميرحسين موسوي كانديدا نشود اما دو ـ سه جريان سياسي موسوي را مجبور كردند كه به زور كانديدا شود و جريان‌هاي خارجي و داخلي هم از اين عرصه استفاده كردند. از همان اول مساله انتخابات يك نردبان براي برخورد با ولايت و رهبري بود چون اگر غير از اين بود نمي‌توانستند گفتمان انقلاب را دوباره در سراشيبي سقوط قرار دهند.

وي خاطرنشان كرد: اولين كسي كه متوجه اين مساله شد، شخص رهبري بودند كه در آبان 87 گفتند "توصيه مي‌كنم در زمين دشمن بازي نكنند چون اگر بازي كنند چه ببرند، چه ببازند، بازنده هستند". اين مساله البته با پايان انتخابات تمام نشد و آنها براي خودشان يك حاكميت جريان انحرافي را تصور كرده بودند. جرياني كه در 9 دي پيش‌آمد همه اينها را به شكل تفاله‌اي در عرصه سياست و جامعه درآورد و بزرگ‌ترين اثر آن همين بود كه جلوي قرار گرفتن گفتمان انقلاب در مسير سقوط را گرفت و مردم به كمك رهبري آمدند. در واقع 9 دي مردم را با رهبري پيوند مجدد داد تا گفتمان انقلاب در مسير اصلي خودش بماند و دچار تحول و سقوط نشود. اگر 9 دي وجود نداشت، مساله تنهايي رهبري در اين مقابله، كربلاي ديگري را براي ما متجلي مي‌كرد.

علم‌الهدي با اشاره به حديثي از پيامبر(ص) كه فرمودند "من مي‌بينم رشته‌هاي اسلام يكي پس از ديگري پاره مي‌شوند كه اولين آن حكومت و آخرين آن نماز است"، گفت: اين مساله به جايي رسيد كه در صدر اسلام كسي كه عزيزترين عزيزان بود به شهادت رسيد. اگر 9 دي هم به وجود نمي‌آمد دقيقا سرنوشت ما به آنجا مي‌رسيد كه حادثه كربلا دوباره تكرار شود اما جريان 9 دي قضيه را به كلي برگرداند. اگر مردم عراق هم در زمان واقعه كربلا تحت تاثير خطبه امام حسين(ع) كاري را مي‌كردند كه مردم ما در 9 دي كردند و بدين ترتيب امام(ع) شهيد نمي‌شد.

اين عضو مجلس خبرگان در پايان خاطرنشان كرد: همه‌ اتفاقات كربلا و بعد از آن، از آنجا به وجود آمد كه جامعه و مردم با امام هماهنگ نشدند و اين كاري بود كه در حماسه 9 دي صورت گرفت ولي در زمان امام حسين(ع) انجام نشد. اين مساله نشان مي‌دهد كه واقعه 9 دي از چه اهميتي برخوردار است. 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





برچسب ها : ساكتين و تاجران فتنه, مقابل رهبري, نيروهاي حزب‌اللهي, عرصه انتخابات, سخنراني آيت‌الله علم الهدي, حماسه سالگرد 9 دي, امام جمعه مشهد مقدس, ,