آیت الله مصباح یزدی در یادواره شهید میثمی؛


حجت الاسلام شهید میثمی، مصداق انسان دارای تربیت خاص الهی است
سپاه نیوز؛ رئیس موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) گفت: می‌توان حجت الاسلام والمسلمین شهید میثمی را یکی از مصادیق بندگانی دانست که دارای تربیت خاص الهی هستند.
به گزارش خبرنگار سپاه نیوز؛ آیت‌الله محمدتقی مصباح یزدی در یادواره حجت الاسلام والمسلمین شهید میثمی‌ که پنجشنبه ‌شب در مدرسه فیضیه قم برگزار شد با اشاره به داستان حضرت موسی(ع) در قرآن مجید اظهار کرد: خداوند به این پیامبر الهی می‌فرماید «تو را برای خودم آفریدم» و این جمله‌ای بسیار مهم است و بهترین سعادت برای ما این است که در این مقطع از خداوند بخواهیم ما را به عنوان شخصی مسلمان بمیراند.
وی با بیان بخش‌هایی از زندگی حضرت موسی(ع) قبل از رسیدن به مقام نبوت افزود: این پیامبر الهی زمانی که به دنبال یافتن غذا و آب برای خانواده خود به راه افتاد، آتشی را از دور ملاحظه کرد و پس از رسیدن به آن وحی الهی بر او نازل شد و خداوند به موسی فرمود رسیدنش به آن مکان از روی حساب و کتاب بوده و سپس داستان زندگی او را یادآوری می‌کند تا حضرت موسی(ع) متوجه شود که خداوند او را برای خود آفریده و پرورش داده است.
رئیس موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) گفت: خدا پس از این سخنان، حضرت موسی و برادرش هارون را مامور به انجام کاری عظیم می‌کند که برای هدایت قوم خود تلاش کنند.
وی مصداق سخن خداوند در مورد آفریدن حضرت موسی(ع) برای خود را در شرایط کنونی، شهید میثمی دانست و خاطرنشان کرد: برخی از بندگان از ابتدای خلقت دارای زمینه‌های ویژه‌ای هستند و تمام مراحل آفرینش و رشد آنها دارای کیفیت خاصی است و این امر در مورد معصومین(ع) کاملا صادق است.
آیت‌الله مصباح یزدی با بیان اینکه تربیت پیامبر اکرم(ص) به اذن خداوند زیر نظر یکی از فرشتگان الهی بود افزود: اشخاص ویژه‌ای هستند که خداوند شرایط خاصی برای خلقت و رشد آنها در نظر می‌گیرد.
عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه ادامه داد: استعدادهای نهفته در میان انسان‌ها با یکدیگر متفاوت است و فرزندان آدمی هر یک دارای تفاوت‌هایی با هم بوده به طوری که برخی از آنها در سنین کودکی قادر به درک مفاهیم عمیق علمی هستند اما هیچ‌ کس حق اعتراض به خداوند را به این دلیل ندارد.
وی با اشاره به غیر قابل انکار بودن تفاوت‌های ذاتی میان افراد مختلف بشر گفت: برخی انسان‌ها نقطه آغاز خلقت خود را فراموش کرده و نسبت به آفرینش خداوند اعتراض می‌کنند و حتی به درجه‌ای می‌رسند که ادعای خدایی نیز‌ می‌کنند اما باید توجه داشت که حکمت کار خداوند، ایجاد تنوع و کثرت در میان موجودات و انسان‌هاست.
آیت‌الله مصباح یزدی اختلاف موجود در میان افراد بشر و نظام طبیعت را لازمه حکمت الهی دانست و تصریح کرد: این مسئله عامل رشد و تنوع انسان‌ها می‌شود و کسی حق اعتراض به این امر را ندارد ضمن اینکه موهبتی به نام اختیار به آدمی داده شده که حاصل تفضل الهی است و به دنبال آن دستگاه تدبیر عظیمی به منظور چگونگی استفاده از این نعمت به وجود می‌آید و کسانی که بتوانند بهره بهتری از آن داشته باشند، زمینه رشد و پیشرفت خود را فراهم می‌سازند اما کسانی که سوء استفاده کنند، خود سبب می‌شوند که خداوند این نعمت را از آنها بگیرد.
استاد برجسته حوزه علمیه با اشاره به تولد حضرت محمد(ص) در جزیرة‌العرب گفت: آن بزرگوار زیر نظر یکی از ملائک رشد یافت و نیز نمونه‌های دیگری از این دست، حضرت موسی(ع) بود که خداوند ریزه‌کاری‌های خاصی در رشد و تربیت او به کار برد. 
  
     اخبارو تصاویرمرتبط

  حجت الاسلام شهید میثمی، مصداق انسان دارای تربیت خاص الهی است
  جمهوري اسلامي ايران برخوردار از نعمت دولت حقه و رهبر صالح است
  تاکید آیت الله مصباح يزدي بر حضور زنان در عرصه جهاد فرهنگي
  برای اسلامی کردن علوم انسانی از منابع محکم استفاده کنیم
  دشمن در پی شکستن غیرت و پایبندی مردم به ارزش ها و اعتقادات دینی است


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





برچسب ها : آیت الله مصباح یزدی, یادواره شهید میثمی, ,