وزير كشور خبر داد
آغاز تبليغ رسمي نامزدهاي انتخابات مجلس از 4 اسفند

وزير كشور، آغاز تبليغات انتخاباتي را چهارم اسفند ماه اعلام كرد.
وزير كشور گفت: تبليغات رسمي داوطلبان نمايندگي مجلس نهم پس از تأييد نهايي هيأت هاي نظارت از چهارم اسفند آغاز مي شود و 24 ساعت قبل از برگزاري انتخابات سكوت تبليغاتي شروع خواهد شد.

مصطفي محمدنجار در پايان جلسه هيأت دولت در جمع خبرنگاران با بيان اين كه مراجع چهارگانه نتيجه بررسي صلاحيت داوطلبان نمايندگي مجلس نهم را در موقع مقرر اعلام كرده اند، اظهار كرد: پاسخ هاي مراجع چهارگانه به هيأت هاي اجرايي منعكس شد و اين هيأت ها نيز بررسي هاي خود را تا آخر وقت (دوشنبه) 19/10/90 كامل مي كنند.
وي با بيان اين كه «20 دي نتيجه بررسي صلاحيت نامزدها به هيأت هاي نظارت اعلام خواهد شد» گفت: اگر داوطلبي رد صلاحيت شده باشد 4 روز براي شكايت به مراجع ذي صلاح فرصت دارد.
صفرعلي براتلو رئيس ستاد انتخابات استان تهران نيز با اشاره به وجود شش هزار شعب رأي اظهار كرد: در انتخابات گذشته دشمن تلاش كرد تا القا كند تقلبي صورت گرفته، ولي مردم بعد از بررسي هايشان و توجه به فرمايشات مقام معظم رهبري و با توجه به توهين هايي كه به ارزش هاي ما شد حماسه به ياد ماندني چون 9 دي را آفريدند و در اين راستا وظيفه اصحاب رسانه بسيار سنگين است و بايد اهميت انتخابات را تا پايين ترين مردم جامعه اطلاع رساني كنند.
رئيس ستاد انتخابات استان تهران در ادامه نشست خبري خود به بحث بررسي تأييد صلاحيت ها در هيأت هاي اجرايي پرداخت و اظهار كرد: بررسي احراز صلاحيت داوطلبان در هيأت هاي اجرايي آغاز شد و مراجع چهارگانه نيز نظرات خود را اعلام كردند و امروز آخرين مهلتي است كه طي آن هيأت هاي اجرايي به وظيفه خود عمل خواهند كرد. پس از اين داوطلبان چهار روز مهلت دارند شكايات خود را اعلام كنند كه اين شكايات مجدداً در هيأت هاي نظارت بررسي مي شود و نتيجه اخذ شده در هيأت هاي نظارت نيز به داوطلبان اعلام خواهد شد.
براتلو همچنين در خصوص بحث انتخابات رايانه اي نيز گفت: ما پيشنهاد خود را براي برگزاري انتخابات رايانه اي در شهرستان پاكدشت به وزارت كشور ارايه داده ايم كه بايد اين پيشنهاد بررسي شود و به هر صورت در استان تهران آمادگي برگزاري انتخابات رايانه اي را داريم و همه زيرساخت هاي لازم براي اين كار فراهم شده است.
وي همچنين اظهار كرد: طبق قانون تغيير حوزه هاي انتخابي توسط داوطلبان بدون اشكال است.
براتلو در ادامه در پاسخ به اين سؤال كه چه تمهيداتي در جهت نظارت كامل بر عملكرد داوطلبان براي اين كه خارج از زمان تبليغات اقدامي نداشته باشند لحاظ شده گفت: ما از مدت ها قبل در تمام شهرستان ها اقدامات لازم در اين راستا را انجام داديم و اين موضوع را رصد مي كنيم و اگر جايي تبليغات زودهنگامي صورت بگيرد اين موضوع جرم است كه طبق قانون با آن برخورد خواهد شد. خواهش ما نيز اين است كه داوطلبان و طرفدارانشان اخلاق انتخاباتي را رعايت كنند.
براتلو در ادامه همچنين بحث قوميت ها را از جمله مسايل مورد توجه از سوي دشمنان عنوان و اظهار كرد: دشمن به بحث قوميت ها اميد بسته كه طي آن بخواهد خداي نكرده اقدامات خلاف قانون و ضوابط انجام دهد. خود كانديداها بايد نظارت داشته باشند و در چارچوب قانون اقدامات لازم را انجام دهند و در اين مسير بايد جلوي كسي كه خلاف قانون عمل مي كند گرفته شود و قطعاً نيز مردم نمي توانند موضوع را تحمل كنند.
وي در ادامه در پاسخ به اين سؤال كه آيا از وجود تخلف در طول ثبت نام ها به شما گزارشي شده است يا نه گفت: بله گزارش تخلف داشته ايم البته انتظار نداشتيم كه تخلفي در اين حد وجود داشته باشد. اين گلايه مندي را داشتيم ضمن اين كه بايد بگويم هيأت هاي اجرايي تخلفات را در تصميم گيري هاي خود لحاظ مي كنند.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





برچسب ها : آغاز تبليغ رسمي, نامزدهاي انتخابات مجلس, داوطلبان نمايندگي مجلس نهم, تأييد نهايي, هيأت هاي نظارت, سكوت تبليغاتي, ,